راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دومین کتاب از مجموعه ۹گانه راه پرداخت به مناسبت ۹ ژانویه منتشر شد / کتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان»؛ مروری بر تجربه‌ها

کتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» به مناسبت رویداد ۹ ژانویه منتشر شد. فایل الکترونیکی این کتاب هم‌اکنون در فروشگاه راه پرداخت به صورت رایگان قابل بارگیری است. قوانين و مقررات رمزارزها در جهان، دومین کتاب از مجموعه ۹گانه انتشارات «راه پرداخت» است و بناست که سایر کتاب‌های این مجموعه ۹گانه به ترتیب تا روز رویداد ۹ ژانویه منتشر شده و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرند.

کتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» به اهتمام مینا حاجی توسط انتشارات راه پرداخت در  74 صفحه منتشر شده است. اين كتاب مروری بر تجربه‌های سایر کشورها در حوزه رگولاتوری رمزارزها، صرافی‌های رمزارز و رويكرد بانک مركزی اين كشورها در خصوص ايجاد ارز ديجيتال بانک مركزی است. هم‌سو با افزایش رمزارزها در جهان و توسعه پذیرش و استفاده از آنها، الزامات تنظیم‌گری مربوط به رمزارزها نیز که به منظور کنترل و نظارت بر آنها وضع شده‌اند، در سراسر جهان در حال افزایش هستند. چشم‌انداز حوزه رمزارز، به‌طور مداوم در حال تغییر و تحول است و بدیهی است که به‌‌روز نگه‌داشتن مقررات مربوط به آن در سطح جهانی، کار چندان آسانی نیست.


عناوین مجموعه ۹گانه رایگان انتشارات راه پرداخت


در كتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» در 38 بخش با روش مصورسازی، داده‌های مربوط به تجربه كشورهای آمريكا، كانادا، سنگاپور، استراليا، بريتانيا، سوئيس، اتحاديه اروپا، مالت، ژاپن، كره جنوبی، چين، هند، استونی، جبل‌الطارق، لوكزامبورگ و آمريكای لاتين در حوزه تنظيم‌گری حوزه رمزارزها در قالب يک تصويرسازی كلی، پوشش داده شده است.

عناوین سایر کتاب‌های این مجموعه 9گانه که به تدریخ تا زمان رویداد در قالب نسخه الکترونیکی منتشر و به رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از: «اقتصاد ديجيتال دوبی» (منتشر شده است)، «آینده فایننس»، «چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون»، «طرح ملی بلاکچین قطر»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۱: دارایی دیجیتال)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۲: تأمین مالی خرد)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۳: بانک و بانکداری)» و «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۴: تکنولوژی)».


درباره رویداد ۹ ژانویه


رویداد 9 ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال در تاریخ 19 دی‌ماه برگزار می‌شود. رویدادی که در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران تبدیل شده و فرصتی است برای اینکه مهم‌ترین مسائل این فضا در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در دو دوره قبلی این رویداد بیش از 700 چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گپ‌وگفت کرده‌اند.

کارخانه نوآوری رسانه راه کار در نظر دارد سومین دوره رویداد 9 ژانویه را 19 و 20 دی‌ماه 1402 با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار کند. رویدادی که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد. نمایشگاه، کنفرانس، کارگاه، شبکه‌سازی و کاریابی مهم‌ترین بخش‌های رویداد دوروزه 9 ژانویه در سال 1402 خواهد بود.

برای دانلود رایگان نسخه الکترونیکی کتاب «قوانين و مقررات رمزارزها در جهان» می‌توانید به فروشگاه راه پرداخت مراجعه کنید. ۹ عنوان کتاب یادشده به‌مرور تا روز رویداد ۹ ژانویه یعنی ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ منتشر شده و به صورت رایگان در وب‌سایت انتشارات راه پرداخت در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با ۹ عنوان کتاب یادشده و همچنین سایر محصولات انتشارات راه پرداخت می‌توانید به وب‌سایت این انتشارات مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.