راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سومین کتاب از مجموعه ۹گانه راه پرداخت به مناسبت ۹ ژانویه منتشر شد / چشم‌انداز آینده فین‌تک در سطح جهانی

کتاب «آینده فایننس»، به مناسبت رویداد ۹ ژانویه منتشر شد. فایل الکترونیکی این کتاب هم‌اکنون در فروشگاه «راه پرداخت» به صورت رایگان قابل بارگیری است. آینده فایننس، سومین کتاب از مجموعه ۹گانه کتاب‌های انتشارات راه پرداخت است و بناست که سایر کتاب‌های این مجموعه ۹گانه به ترتیب تا روز رویداد ۹ ژانویه منتشر شده و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرند.


بررسی آخرین روند‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار جهانی فین‌تک


کتاب «آینده فایننس» حاصل پژوهشی است که در نتیجه همکاری مشترک شرکت مشاوره بوستون و گروه سرمایه‌گذاری QED تهیه شده است. این گزارش یک مطالعه منحصربه‌فرد و جامع است که هدف آن ارائه درک عمیقی از چشم‌انداز آینده فین‌تک در سطح جهانی، ازجمله پیش‌بینی‌های مبتنی بر داده‌ها بر اساس بخش و منطقه است. در این کتاب، آخرین روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها در بازار جهانی فین‌تک به تفکیک هر منطقه جغرافیایی بررسی شده و رشد شرکت‌های فین‌تک در زیربخش‌های مختلف ازجمله پرداخت‌ها، تسهیلات، سپرده‌ها (همچون نئوبانک‌ها)، بیمه، مدیریت مالی و زیرساخت‌های مالی مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش همچنین محیط نظارتی برای شرکت‌های فین‌تک و تأثیر فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، اتصال باز مبتنی بر رابط برنامه‌نویسی کاربردی و فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) نیز بررسی شده‌اند.

بینش‌های ارائه‌شده در این گزارش، که بر اساس تحقیقات و مصاحبه‌های گسترده با کارشناسان صنعت، استارتاپ‌های فین‌تک، سرمایه‌گذاران و قانون‌گذاران گردآوردی شده‌اند، اطلاعات ارزشمندی به کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و سیاست‌گذاران در حوزه فین‌تک و صنعت خدمات مالی ارائه می‌دهد.

پیش‌تر، کتاب‌های «اقتصاد دیجیتال دوبی» و «قوانین و مقررات رمزارزها در جهان» از این مجموعه 9گانه منتشر شده بودند. عناوین سایر کتاب‌های این مجموعه 9گانه که به‌تدریج تا زمان رویداد 9 ژانویه در قالب نسخه الکترونیکی منتشر می‌شود و به رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از: «چهل پروژه برتر دنیای رمزارز از دید مجله فورچون»، «طرح ملی بلاکچین قطر»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۱: دارایی دیجیتال)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۲: تأمین مالی خرد)»، «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۳: بانک و بانکداری)» و «مجموعه کتاب‌های راه‌کار (شماره ۴: تکنولوژی)».

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فروشگاه راه پرداخت، نسخه الکترونیکی این کتاب را به رایگان دریافت کنند.


درباره رویداد ۹ ژانویه


رویداد 9 ژانویه یک رویداد سالانه با محوریت کسب‌وکارها و فعالان حوزه رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال است که هر سال در تاریخ 19 دی‌ماه برگزار می‌شود. رویدادی که در سال‌های گذشته به یکی از مهم‌ترین دورهمی‌ها و برنامه‌های اکوسیستم نوظهور رمزارز و دارایی دیجیتال ایران تبدیل شده و فرصتی است برای اینکه مهم‌ترین مسائل این فضا در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در دو دوره قبلی این رویداد بیش از 700 چهره کسب‌وکاری، صنفی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این حوزه گرد هم آمده و در پنل‌ها و ارائه‌ها و فرصت‌های شبکه‌سازی درباره حوزه‌هایی چون آموزش، سرمایه‌گذاری، رگولاتوری، رسانه و… با یکدیگر گپ‌وگفت کرده‌اند.

کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در نظر دارد سومین دوره رویداد 9 ژانویه را 19 و 20 دی‌ماه 1402 با حضور مدیران و فعالان صنعت رمزارز، بلاکچین و دارایی دیجیتال و دیگر صنایع مرتبط ازجمله سرمایه‌گذاری، مشاوره و بازارهای مالی برگزار کند.

رویدادی که قصد دارد با بحث‌های کارشناسی و آینده‌پژوهشی، تصویر روشن‌تری از فرصت‌ها و تهدیدهای بازار رمزارز و فناوری‌ها و نوآوری‌های مبتنی بر بلاکچین؛ هم برای اکوسیستم کسب‌وکارهای نوآور و هم برای نظام اقتصادی و مالی کشور ارائه دهد. نمایشگاه، کنفرانس، کارگاه، شبکه‌سازی و کاریابی مهم‌ترین بخش‌های رویداد دوروزه 9 ژانویه در سال 1402 خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.