راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی از عملکرد شرکت می‌گوید / رونمایی از دو محصول جدید سمت‌پلاس  و سامانه ثبت مبادلات داده‌ای

شرکت دانش‌بنیان مهندسی صنایع یاس ارغوانی در دو دهه اخیر و به‌ویژه از سال ۱۳۸۷ که به مجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات بهسازان هوشمند فردا پیوسته، به ارائه خدمات مشاوره و پیاده‌سازی ITIL، مشاوره و پیاده‌سازی مدیریت پروژه، مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و ریسک تطبیق، تحلیل داده و تولید نرم‌افزارهای «توام»، «نما» و «سمت» برای بانک ملت پرداخته و اقداماتی را در راستای تحول دیجیتال در بانک و گروه بهسازان فردا رقم زده است. این شرکت همچنین در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت حضور داشت و از محصولات جدید خود رونمایی کرد. در گفت‌وگویی با پیمان طبری، مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی حضور شرکت در همایش مذکور را بررسی کرده‌ایم و نگاهی هم به عملکرد یاس ارغوانی در سال‌های فعالیتش داشته‌ایم.

بنا بر توضیحات طبری، محصول «سمت‌پلاس» به‌عنوان یک سامانه کمک تصمیم مدیریتی در کاهش هزینه‌ها و دسترسی‌پذیری 24*7 گزارش‌ها برای مدیران ارشد بانک توسعه داده شده و «سامانه ثبت مبادلات داده‌ای» به‌عنوان محصول جدید این شرکت در راستای شناسایی، ثبت، کنترل داده‌های تبادل‌یافته میان شرکت‌ها و واحدهای بانک در جهت مدیریت داده استفاده می‌شود. با داشبورد این سامانه، مدیران ارشد از داده‌ها و گزارش‌هایی که باید به مراجع مختلف ارسال شود، اطلاع پیدا می‌کنند. این دو از محصولاتی هستند که مهندسی صنایع یاس ارغوانی از آنها در نمایشگاه رونمایی کرده است.


فعالیت‌های مهندسی صنایع یاس ارغوانی


به گفته پیمان طبری، مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی، این شرکت در سال‌های گذشته توانسته با بهره‌گیری از دانش روز و استاندارد بین‌المللی، دستورالعمل‌ها و جریان‌های کاری مرتبط با ITIL را در سطوح مختلف سازمان‌های کارفرمایان خود پیاده‌سازی کند؛ به شکلی که این فرایندها به‌صورت کاملاً کارا و قابل اتکا در سطح این سازمان‌ها به کار گرفته شده‌اند. هم‌اکنون این فرایندها و ابزارها به‌صورت جدی و مداوم توسط مشتریان در خلال انواع عملیات اجرایی آنها استفاده می‌شوند.» او درخواست‌های مکرر برای توسعه و دریافت خدمات از سمت مشتریان را نشان از رضایت آنها می‌داند.

بنا بر توضیحات طبری، مشاوره و پیاده‌سازی مدیریت پروژه، مدیریت ریسک فناوری اطلاعات و ریسک تطبیق، ITIL، تحلیل داده و تولید نرم‌افزارهای توام، نما و سمت از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های این شرکت بوده است. این شرکت همچنین با ایجاد بستر لازم برای ارائه خدمات باکیفیت در حوزه‌های مشاوره کسب‌وکار و مدیریت پروژه، راه‌اندازی زیرساخت‌های داده‌های عظیم، انجام تحلیل داده و کمک به تصمیم‌‌سازی برای تحقق اهداف سازمان، موفق به کسب تأییدیه‌های دستگاه‌های کشور شده است.

طبری ادامه داد: «در حال‌ حاضر فرایندهای اصلی و اساسی ITIL همچون تغییر مدیریت درخواست‌ها، مدیریت تغییرات و غیره در سازمان‌های متعدد توسط صنایع یاس ارغوانی پیاده‌سازی شده است. ما با وجود رقبای بین‌المللی قدرتمند رضایت مشتریان خودمان را جلب کرده‌ا‌یم. ورود به این حوزه به جسارت و نیروی انسانی جوان و متخصص نیاز داشت و یاس ارغوانی به این واسطه توانست حجم قراردادهایش در این حوزه را نسبت به سال‎‌های قبل چندین برابر کند. این قراردادها در سطح بانک ملت اعم از ادارات کل IT و امنیت، همه ادارات کل و شعب ITIL عملیاتی شده است.»


به دنبال کسب جایگاه اولین مرکز مشاوره بانکی


طبری در خصوص دانش‌بنیان بودن شرکت یاس ارغوانی توضیح داد که عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان یا همان شرکت‌های متمرکز بر دانش، به آن دسته از شرکت‌هایی اطلاق می‌‌شود که از ارزش‌های مبتنی بر دانش فنی و فناوری اطلاعات برخوردارند. در واقع می‌‌توان گفت این دسته از شرکت‌ها، موتور رشد و توسعه هر کشور در حال توسعه‌ای محسوب می‌‌شوند. شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی نیز با تکیه بر دانش تخصصی و توانمندی‌های خود توانسته است در دسته شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

یکی از اهداف بلندمدت شرکت، کسب جایگاه اولین مرکز مشاوره بانکی کشور با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌هاست و بنا بر گفته‌های طبری با توجه به پتانسیل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی و تجربه‌ای که این شرکت در سال‌های قبل داشته، درصدد پوشش نیازمندی‌های بانکی کشور در سه حوزه زیرساخت و پردازش ذخیره‌سازی اطلاعات، زیرساخت تحلیل داده و زیرساخت ایجاد سامانه‌های داده‌محور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.