راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری افزایش یافت / افزایش ۲۰۰درصدی تسهیلات به شرکت‌های دارویی

با تصویب شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی و حقوقی افزایش یافت. براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری با سپرده‌گذاری برای اشخاص حقیقی ۳۰۰ میلیون‌ تومان تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یکهزار و سیصد و شصت و هشتمین جلسه خود به‌منظور کمک به تجهیز منابع قرض‌الحسنه و تنوع‌بخشی به تسهیلات قابل پرداخت از سوی شبکه بانکی بابت نیازهای ضروری و ترویج فرهنگ سپرده‌گذاری از سوی اقشار مختلف جامعه، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری با سپرده‌گذاری را برای اشخاص حقیقی ۳ میلیارد ریال تعیین کرد.

براساس این مصوبه سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه بدون سپرده‌گذاری نزد بانک عامل نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد. همچنین مبلغ سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه برای شرکت‌های حقوقی با سپرده‌گذاری برای تأمین مالی کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان مبلغ ۷.۵ میلیارد ریال تعیین شد. گفتنی است مدت بازپرداخت این تسهیلات بنا به درخواست متقاضی حداکثر ۶۰ماهه خواهد بود.

شورای پول و اعتبار در جلسه عصر روز دوشنبه همچنین به‌منظور تسهیلگری در شرایط اخذ تسهیلات توسط شرکت‌های دارویی از شبکه بانکی و  تأمین نقدینگی مورد نیاز این شرکت‌ها مقرر کرد سقف اعتباری مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴۰ درصد سرمایه پایه بانک‌ها افزایش یابد. همچنین در پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل مستثنی شد.

شورای پول و اعتبار همچنین به منظور تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی ناشی از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها سقف تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی را از ۹۰ درصد به ۲۰۰ درصد فروش سال قبل افزایش داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.