پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اطلاعرسانی درباره سرویس مدرسه تپسی / امکان ارائه سرویس به همه ثبتنامیها را نداریم
تپسی در اطلاعیهای اعلام کرد سرویس مدرسه که خدمت تازه این اپلیکیشن بوده با وجود شناسایی درست نیاز به این سرویس در جامعه، به دلیل افزایش تقاضا، محدودیتها و چالشهای ناوگان و حساسیت سرویس و نبود امکان آزمون و خطا، امکان ارائه به تمامی دانشآموزان ثبتنامی را ندارد.
در اطلاعیه تپسی آمده است: «به اطلاع میرسانیم با وجود تلاشهای تیم تپسی تا امروز و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود، تنها موفق شدیم سرویس مدرسه را برای بخشی از دانشآموزان مهیا کنیم و متأسفانه قادر به ارائه سرویس برای همه دانشآموزان ثبتنامی نیستیم. این موضوع طی دو روز گذشته به تمامی والدینی که موفق به ارائه سرویس به آنها نشدیم اطلاعرسانی شد.»
روابط عمومی تپسی با بیان اینکه ما انتظارات و نگرانیهای والدین را درک میکنیم و ضمن قبول مسئولیت این اتفاق، عمیقاً از والدینی که موفق به ارائه خدمت به فرزندانشان نشدهایم پوزش میخواهیم، در ادامه این اطلاعیه تأکید کرده است: «خود را موظف میدانیم در کنار بازپرداخت تمام هزینهها، تا پایان مهرماه امکان جابجایی دانشآموزان با تپسی را به صورت رایگان فراهم کنیم تا فرصتی برای جایگزین کردن سرویس داشته باشند.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است که ورود تپسی به حوزه سرویس مدرسه، با هدف کمک به والدین برای رفع دغدغههای موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی سرویس مدارس از طریق حذف واسطهها بود؛ نیازی که استقبال والدین از آن نشان داد بهدرستی شناسایی شده، اما آنچه بهدرستی انجام نشده بود، پیشبینی ما از پیچیدگیهای این سرویس و ظرافتهای عملیاتی مربوط به آن بود. از مهمترین پیچیدگیهای این سرویس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- افزایش تقاضا: تعداد تقاضا بویژه در هفته آخر شهریور افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. این اتفاق دو دلیل عمده داشت: 1)مشخص شدن تعرفهها از سمت شورای شهر در هفته آخر شهریور و فاصله تعرفه سرویس مدارس با سرویس تپسی 2)تعیینتکلیف سرویس در برخی مدارس و عدم ارائه سرویس به بخشی از دانشآموزان
- محدودیتها و چالشهای ناوگان: ما برای ارائه این سرویس امکان استفاده از کل ناوگان فعال تپسی را نداشتیم؛ چراکه طبق آییننامه حملونقل دانشآموزان، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک اضافهتری نسبت به رانندگان فعال در تاکسیهای اینترنتی داشته باشند. بدقولی برخی نهادهای مسئول برای کمک به تأمین ناوگان هم این پیچیدگی را تشدید کرد.
از سوی دیگر، رانندگانی که در این سرویس ثبتنام کرده و فعال شدند نیز در عمل، اقدام به کنسل کردن سرویس یا بینظمی در رفتوآمد میکردند که میتوانست باعث ایجاد مسائلی برای دانشآموزان با سنین پایینتر شود. برای رفع این مسئله، ما تلاش کردیم با آموزش رانندگان، افزایش معنادار درآمد راننده در سرویس مدرسه، معاف کردن رانندگان سرویس مدرسه از کمیسیون سایر سفرهایشان در تپسی و ارائه مشوقهایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم، اما این اقدامات کافی نبود.
- عدم امکان آزمون و خطا: در ارائه محصولات نوآورانه، معمولاً زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول وجود دارد. اما با توجه به حساسیت این سرویس و دانشآموزان، ما فرصتی برای آزمون و خطا نداشتیم و نداریم و میبایست در مدت مشخصشده، نسبت به ارائه سرویس اقدام میکردیم.
با توجه به پیچیدگیهای فوق، تپسی تصمیم گرفته است در سال جاری، با تمرکز بر ارائه سرویس به بخشی از دانشآموزان و حل چالشهای موجود، زمینه را برای ارائه سرویس مطمئنتر در آینده فراهم کند و با راهحل کاملتری در خدمت تمام والدین باشد.
بازگشت کامل مبلغ به والدین و ارائه تسهیلات تا پایان مهر
در پایان اطلاعیه، تپسی ضمن عذرخواهی مجدد از والدین، نوشته است: «به اطلاع میرسانیم برای تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی، والدین عزیز میتوانند با اعلام شماره کارت از طریق لینکی که برای آنها از طریق پیامک ارسال شده است، وجه پرداختی خود را ظرف 72 ساعت کاری به صورت کامل از ما دریافت کنند. همچنین، والدین عزیز میتوانند از طریق کدی که در پیامک برای آنها ارسال شده، تا پایان مهر از سفر رایگان تپسی برای رساندن فرزندشان به مدرسه استفاده کنند. در این مسیر، تیم پشتیبانی تپسی نیز بهصورت شبانهروزی آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.»