راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به‌روزرسانی، دلیل اختلالات یک‌ ماه گذشته سامانه اینماد / احراز هویت یکپارچه از ویژگی‌های سامانه جدید است

مدتی است که کاربران سامانه اینماد با مشکلات جدی در دریافت اینماد مواجه شده‌اند. سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص مشکلاتی که کسب‌وکارها با سامانه اینماد داشتند عنوان کرد که این مشکلات به دلیل به‌روزرسانی زیرساختی سامانه به وجود آمده و تا هفته آینده به طور کامل برطرف می‌شود. عدم توانایی کسب‌وکارها در دریافت و تمدید اینماد در یک ماه گذشته، آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده؛ به‌خصوص به این دلیل که بدون وجود اینماد، دریافت درگاه پرداخت نیز ممکن نیست.

مهدی عبادی، مدیرعامل وندار در گفت‌وگو با «راه پرداخت» از مشکلات پذیرندگان این پرداخت‌یار در استفاده از وب‌سایت اینماد خبر داد و گفت:‌ «ما از پذیرندگان می‌شنویم که حدود یک ماه است که سامانه اینماد دچار مشکل است و برخی نمی‌توانند وارد شوند و برخی هم نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و تعداد بسیاری هم در تمدید اینماد با مشکل مواجه شده‌اند. ازآنجاکه فعالیت کسب‌وکارها هم منوط به دریافت اینماد است؛ بنابراین حدود یک ماه است که با مشکلات جدی مواجه هستند.»

ندا مصطفوی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفت‌وگو با راه پرداخت اعلام کرد که مشکلات پیش‌آمده به دلیل به‌روزرسانی زیرساخت سامانه اینماد است. او در این خصوص توضیح داد‌: «سامانه اینماد کاملاً به‌روزرسانی شده و از فناوری‌های روز مانند احراز هویت یکپارچه در آن استفاده کرده‌ایم. در حال حاضر سامانه جدید است و سامانه قبلی کاملاً کنار گذاشته شده است.»

او در خصوص مشکلات سامانه اینماد پیرامون شخصیت حقوقی نیز گفت: «تا قبل از به‌روزرسانی سامانه اینماد افراد می‌توانستند از طریق سامانه ثبت‌نام کنند، اما با به‌روزرسانی انجام‌شده مدیرعامل شرکت یا یکی از اعضای هیئت‌مدیره باید از طریق سامانه امتا یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، فقط برای یک‌بار ثبت‌نام کنند و اطلاعات فرد به‌صورت وب‌‌سرویس و از طریق سامانه احراز هویت برای سامانه اینماد ارسال شود.»

به گفته مصطفوی با وجود به‌روزرسانی سامانه اینماد، روند صدور اینماد قطع نشده و از ابتدای دو هفته گذشته تا روز گذشته حدود 1500 اینماد صادر شده است. او در خصوص مشکلات کسب‌وکارها برای دریافت درگاه پرداخت نیز توضیح داد که با وجود مشکلات، اطلاعات مورد نیاز برای شرکت شاپرک ارسال شده و کسب‌وکارها می‌توانند درگاه پرداخت خود را دریافت کنند.

او در خصوص ویژگی‌های سامانه جدید عنوان کرد: «در روند جدید ما اطلاعات شرکت را براساس چیزی که ثبت شرکت‌ها به ما برگرداند به فرد نشان می‌دهیم. قبلاً این‌گونه نبود و طبيعی است که در ابتدای راه با مشکلات و خطاهایی مواجه باشیم و به دلیل تعداد بالای کاربران، رفع این مشکلات چندروزی طول کشید. الان حدود دو هفته است که سامانه راه‌اندازی شده و تقریباً اکثر مشکلات آن حل شده است.»

2 دیدگاه
  1. یاشار می‌گوید

    30 روزه ک درگیر گرفتن اینماد هستیم هیچکس هم حتی جواب درست بهمون نمیده
    واقعا از این بشتیبانی ضعیفشون متاسفم
    حتی خود کارمندان هم از هیچی اطلاع ندارند

  2. امیر حسین می‌گوید

    سلام
    سایت اینماد همچنان مشکل و باگ های زیادی دارد، از 10-7-1402 تا الان درگیر تمدید نماد هستم، یه روز به ثبت احوال وصل نمیشه یه روز به پست وصل نمیشه … خلاصه درگیریم هیچ کس هم پاسخگو نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.