راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان خرید اقساطی کالا تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در دیجی‌شهر / چه مواردی را باید هنگام خرید اقساطی کالا در نظر بگیریم؟

خرید اقساطی کالا یکی از گزینه‌های تأمین ابزار و کالاهای مورد نیاز در اقتصادهای تورمی است. افراد می‌توانند با استفاده از لندتک‌ها یا وام‌های بانکی اعتبار خرید، کالاهایی را که حقوق ماهانه‌شان در حالت عادی کفاف خرید آنها را نمی‌دهد خریداری کنند و از این طریق قدرت خرید خود را افزایش دهند‌. اما می‌دانیم که دریافت وام از بانک پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و نیازمند صرف وقت زیادی است و به‌علاوه همه افراد نمی‌توانند از آن بهره‌مند باشند. به همین دلیل لندتک‌ها امروزه انتخاب‌های مناسبی برای جایگزینی وام‌های بانکی هستند. دیجی‌شهر یکی از لندتک‌های فعال در کشور است که سال ۱۴۰۰ تأسیس شده و خدماتی از همین دست به متقاضیان ارائه می‌کند.

پیش‌تر طی گزارشی در «راه پرداخت« با مقایسه خدمات لندتک‌ها و بی‌ان‌پی‌ال‌های معتبر کشور سعی داشتیم به مخاطبان کمک کنیم با توجه به شرایط خود بهترین گزینه را برای خرید اقساطی کالا یا دریافت اعتبار نقدی انتخاب کنند. در این گزارش نیز به معرفی و بررسی دیجی‌شهر به‌عنوان یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه برای خرید اقساطی کالا می‌پردازیم.

دیجی‌شهر، یک استارتاپ لندتکی متعلق به بانک شهر است که سال ۱۴۰۰ تأسیس شد. این استارتاپ لندتکی در حوزه اعطای اعتبار خرید اقساطی کالا به کاربران فعالیت می‌کند و در حال حاضر دارای بیش از ۲۰ هزار کالاست. دیجی‌شهر از بازه پنج تا ۲۰۰ میلیون تومان با بازه‌های بازپرداخت شش تا ۶۰ماهه به متقاضیان اعتبار خرید اقساطی، اعتبار اعطا می‌کند. در ادامه به بررسی جزئیات دریافت اعتبار خرید اقساطی کالا از این لندتک پرداخته‌ایم.

انواع ضمانت در دیجی‌شهر

ضمانت مورد پذیرش دیجی‌شهر چک صیادی است، اما نحوه دریافت آن از کاربران بسته به رتبه اعتباری افراد، متفاوت و به صورت زیر است:

به‌عنوان مثال یک فرد با رتبه اعتباری B می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر را به‌عنوان ضمانت انتخاب کند:

سود بانکی اعتبار اعطایی دیجی‌شهر ۲۳ درصد است و بسته به میزان اعتبار دریافتی و مدت بازپرداخت، مبلغی نیز به‌عنوان کارمزد تسهیلات از کل اعتبار اعطاشده به متقاضی کسر می‌شود.

برای نمونه، با درخواست ۵۰ میلیون تومان اعتبار خرید اقساطی کالا با بازپرداخت ۱۲ماهه از دیجی‌شهر، ۲.۵ میلیون تومان کارمزد تسهیلات کسر می‌شود و به عبارتی کیف پول کاربر به اندازه ۴۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود. کاربر برای دریافت این وام با مبلغ ذکرشده در هر ماه باید مبلغ ۴۷۰۳۸۱۶ تومان قسط پرداخت کند؛ در نتیجه به صورت کلی کاربر ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار دریافت کرده و در نهایت باید حدود ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در مدت ۱۲ ماه بازگرداند.

سقف تسهیلات۲۰۰ میلیون تومان
سقف مدت بازپرداخت۶۰ ماه
نرخ سود بانکی۲۳ درصد
نوع اعتبارکیف پول
نرخ سود مؤثر۳۸.۸۵ درصد
نوع ضمانتچک صیادی
جزئیات دریافت اعتبار خرید اقساطی کالا از دیجی‌شهر

لازم به ذکر است که نرخ سود مؤثر برای سقف مبلغ اعتبار در مدت بازپرداخت ۱۲ ماه محاسبه شده و در مدت بازپرداخت دیگر متفاوت خواهد بود. به‌علاوه، دیجی‌شهر سرویس سازمانی هم ارائه می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند برای پرسنل خود شرایط دریافت این اعتبار را فراهم کنند.

دسته‌بندی کالایی دیجی‌شهر

موبایل، کالای دیجیتال، لوازم خانگی، موتورسیکلت، آرایشی و بهداشتی، ورزش و سفر، ابزار و وسایل صنعتی و مد و پوشاک دسته‌بندی کالاهایی است که در حال حاضر برای خرید اقساطی از دیجی‌شهر در دسترس هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.