راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی سرویس پرداخت تومن ترآست / راه‌های ایجاد بستری ایمن برای خریدوفروش آنلاین 

اعتماد، یکی از کلیدواژه‌های این روزهای خرید از کسب‌وکارهای آنلاین است. هر دو طرف خریدوفروش یک کالا یا خدمت در پلتفرم‌های آنلاین، نیازمند جلب اعتماد دیگری هستند و از طرفی خود نیاز دارند تا به طرف مقابل اعتماد کنند و یک معامله در صحت و سلامت به سرانجام رسد. بنابراین در این‌گونه معاملات حضور طرف سومی که دارای مجوزهای قانونی لازم باشد و بستری امن را ضمن ارائه تجربه کاربری مناسب و همچنین صرفه‌جویی در هزینه و زمان فراهم آورد دارای اهمیت است.

کاهش ریسک معامله و شفافیت در پرداخت از مزایای دیگر حضور طرف سوم در خرید و فروش‌های آنلاین است. تومن، ازجمله پلتفرم‌هایی است که این نقش را با سرویس «تومن ترآست» ایفا می‌کند؛ بدین صورت که پس از ثبت سفارش توسط مشتری، اقدام به دریافت وجه از مشتری کرده و پس از تحویل کالا و اطمینان از رضایت طرفین معامله، پول را به دو صورت آنی و پایا به حساب فروشنده منتقل می‌کند.

همچنین در صورت عدم رضایت خریدار پس از دریافت کالا و در صورت توافق طرفین، امکان استرداد وجه یا بلوکه شدن مبلغ پرداختی تا زمان ارسال مجدد کالای جایگزین نیز وجود خواهد داشت. 

به گفته فهیمه طبسی، مدیر محصول «تومن ترآست»، شاهد فراگیر شدن خرید آنلاین و افزایش روزافزون صفحات اینستاگرامی و سایت‌های فروشگاهی هستیم. همچنین مزایای خرید آنلاین نسبت به حضوری از جمله صرفه‌جویی در زمان، تنوع محصول و نداشتن محدودیت در انتخاب کالا و حذف محدودیت‌های مکانی و زمانی موجب شده تا عادت‌های کاربران نیز در حال گذار از خرید حضوری به خرید آنلاین باشد.


کاهش ریسک از دست‌رفتن سرمایه


امروز هر فردی با داشتن دسترسی به اینترنت و ابزارهایی مثل کامپیوتر، گوشی هوشمند، تبلت و غیره یک مشتری بالقوه محسوب می‌شود و هر لحظه این احتمال هست این تمایل در او ایجاد شود که بخواهد کالایی را بخرد یا بفروشد. 

یکی از موارد کلیدی در خرید آنلاین، نحوه پرداخت است. ارائه روش معتبر برای پرداخت، ریسک از دست‌رفتن سرمایه طرفین معامله را کاهش خواهد داد و منجر به شکل‌گیری اعتماد خواهد شد. در واقع روش‌های معتبر پرداخت یکی از ستون‌های اصلی خرید و فروش‌ها یا به بیان دیگر معاملات آنلاین است. 

تهدیدهایی که در حال حاضر وجود دارد، عبارت‌اند از: 

  • فروشنده کالایی را برای خریدار ارسال نکند. 
  • خریدار واریز وجه را از طریق درگاه‌های جعلی انجام دهد و اطلاعات کارت بانکی او مورد سوءاستفاده قرار گیرد. 
  • خریدار رسید جعلی برای فروشنده بفرستد. 

ارائه راه‌حل پرداخت امن برای این دسته از کاربران، منجر به شفافیت در پرداخت و نیز موجب تضمین پرداخت و دریافت کالا خواهد شد و امنیت کاربر و فروشنده را تضمین می‌کند. 

افزون بر این دریافت درگاه پرداخت اینترنتی امن برای فروشندگان همیشه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های هر کسب‌و‌کاری بوده؛ چراکه فراهم کردن مجوزهای گوناگون و پیچیده در ابتدای شکل‌گیری یک کسب‌وکار اینترنتی برای متقاضیان درگاه پرداخت، فرآیندی طولانی و زمان‌بر است.

همچنین برای برخی از فروشندگان که از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌هایی اقدام به فروش کالای خود می‌کنند، امکان دریافت درگاه وجود ندارد و راه‌حل جایگزین برای این دسته از فروشندگان، در حال حاضر فرآیند کارت‌به‌کارت است. خود فرآیند کارت‌به‌کارت محدودیت‌هایی مانند سقف مبلغ و حداکثر تعداد تراکنش‌های واریزی روزانه برای هر شخص حقیقی دارد. علاوه بر آن رهگیری تراکنش نیز در کارت‌به‌کارت محدودیت دارد. در این حالت تمامی فرآیندها از ثبت تا پیگیری تراکنش به‌صورت دستی انجام خواهد شد و امکان خطا در آن زیاد است. 

در موارد مذکور جای خالی بازیگری که از طرفی مورد تأیید بانک مرکزی و شاپرک باشد و از سوی دیگر مردم بتوانند پروسه پرداخت را به او واگذار کنند، حس می‌شود. «تومن» به‌عنوان پرداخت‌یار رسمی بانک مرکزی با سابقه‌ای پنج‌ساله در حوزه پرداخت این مهم را محقق کرده است.


تومن ترآست؛ جایگزین پرداخت در محل


یکی از سرویس‌هایی که در حال حاضر فروشندگان برای جلب اعتماد خریداران استفاده می‌کنند، امکان پرداخت در محل است. برای این منظور هر کسب‌وکار حداقل نیاز به یک نیرو جهت ارسال کالا و همچنین دستگاه کارت‌خوان دارد که هزینه زیادی را به کسب‌وکارها تحمیل می‌کند. سرویس پرداخت «تومن ترآست» می‌تواند جایگزینی برای پرداخت در محل باشد.

علاوه بر این، در این روش در صورتی که فروشنده کالا را در همان روز ارسال و خریدار آن را تأیید کند، امکان دریافت وجه کالا توسط فروشنده قبل از سیکل شاپرک یا به عبارتی تسویه پیش از موعد هم وجود خواهد داشت. 

پیاده‌سازی این سرویس برای وب‌سایت‌ها با استفاده از افزونه‌های آماده و نمونه کدهای موجود، طی چند دقیقه امکان‌پذیر بوده و با استفاده از پنل کاربری، فروشنده امکان مشاهده تمامی تراکنش‌های ورودی و خروجی، جست‌وجوی پیشرفته میان آنها و رهگیری تراکنش‌ها را خواهد داشت. 

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    چه تضمینی وجود داره که تومن پول فروشنده رو بده؟ اگر تومن ورشکست بشه پول فروشنده‌ها چی میشه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.