راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌و‌گو با هم‌بنیان‌گذار پی‌پینگ مطرح شد / بررسی فلسفه ارائه مشاوره مالیاتی رایگان به کسب‌و‌کار‌ها در الکامپ

شرکت مانا تدبیر آواتک (پی‌پینگ)، پرداخت‌یار رسمی بانک مرکزی، یکی از پرداخت‌یارهای حاضر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) بود.

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، با حضور تعداد محدودی از شرکت‌های پرداخت‌یار در حال برگزاری است بااین‌وجود پرداخت‌یار پی‌پینگ حضور خوبی تا به اینجا در نمایشگاه داشته است. این شرکت به ارائه مشاوره مالیاتی رایگان توسط مشاوران مالیاتی در چهار روز الکامپ، به کسب‌و‌کارها می‌پردازد.

پی‌پینگ سرویس‌های متنوعی به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد؛ اما آیتم مالی، درگاه پرداخت شخصی، فاکتور پرداخت، وب‌سرویس‌ها و سرویس سازمانی از جمله  سرویس‌هایی هستند که در این نمایشگاه به کاربران معرفی و ارائه خواهند شد.

به گفته مسعود مشهدی، هم‌بنیان‌گذار پی‌پینگ، امکان ارائه مشاوره مالیاتی با هدف کاهش دغدغه‌ها و چالش‌های کسب‌و‌کارها در برخورد با مالیات اجرایی شده است و این نمایشگاه فضای مناسبی برای حضور افراد و کسب‌و‌کارهایی است که به مشاوران مالیاتی نیاز دارند.

مسعود مشهدی در گفت‌و‌گو با راه پرداخت می‌گوید: «ما سعی کردیم که چالش‌هایی که بازدیدکنندگان با مالیات دارند را برطرف کنیم. هر کسی که به درگاه مالیاتی نیاز داشته باشد باید درگاه خود را به پرونده مالیاتی‌ متصل کند به موجب این امر کسب‌و‌کارهای خرد دائماً دغدغه پرونده مالیاتی را دارند و این موضوع باعث شده که کسب‌و‌کارها دچار سردرگمی شوند که با چه رویکردی باید دفاتر خود را به دارایی اظهار کنند.»

به گفته مشهدی مشاوران مالیاتی پی‌پینگ در نمایشگاه به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند که راحت‌تر بتوانند دفاتر مالیاتی خود را تنظیم کنند و دچار چالش نشوند.


ورود شش میلیون نفر به فضای مالیاتی


او ادامه داد: «ما سعی کردیم  با برگزاری رویدادها و دورهمی‌ها از دغدغه کسب‌و‌کار‌ها بکاهیم. حضور مشاوران مالیاتی به نظرم تا اینجای کار مثبت بوده و افراد زیادی برای مشاوره به غرفه مراجعه کردند.»

مشهدی با اشاره به اینکه ساپورتیو بودن و پشتیبانی قوی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که پی‌پینگ در طول فعالیت خود تلاش کرده به آن توجهی جدی داشته باشد، می‌گوید: «یکی از موضوعاتی که پی‌پینگ در الکامپ سعی‌‌کرده به آن توجه کند هم همین مورد است که در ارائه مشاوره مالیاتی رایگان به کسب‌و‌کارها در نظر گرفته شده است. انتها خرداد و تیر بحبوحه فضای مالیاتی است و بر اساس شنیده‌ها امسال ۶ میلیون نفر  پذیرنده قرار است که وارد فضا مالیاتی شوند. که باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند. ما با درک این موضوع مشاوران مالیاتی خود را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دادیم.»

در بحث دونیشن این مجموعه سرویس دیگری تحت عنوان حمایت مالی ارائه می‌دهد که به افراد کمک می‌کند تا به وسیله آنها بتوانند به خیریه‌ها، اینفلوئنسرها، تولیدکنندگان و….. کمک مالی کنند.

مشهدی می‌گوید: «یکی از رویکردهای نمایشگاه بحث شبکه‌سازی با افراد حاضر در نمایشگاه و کسب‌و‌کارها است و این نمایشگاه واسطه‌ای است که غرفه‌داران بتوانند به این افراد دست پیدا کنند و از حضور آنها بهره‌مند شوند.»


حضور رسانه‌های اثربخش در اکوسیستم پرداخت‌یاری‌ها


او درباره دلیل حضور کم پرداخت‌یارها در نمایشگاه گفت: «تا جایی که اطلاع داشتم پرداخت‌یارهای دیگر تمایل به حضور در نمایشگاه داشتند اما به دلیل اقدام دیرهنگام موفق به دریافت غرفه نشدند. همچنین وقفه ۴ساله الکامپ شرکت‌ها را دچار چالش کرده بود که آیا امسال هم ممکن است لغو شود؟»

هم‌بنیان‌گذار پی‌پینگ، ادامه داد: «این را هم در نظر بگیرید که سلیقه اکوسیستم در بحث رویداد در چهار سال اخیر دستخوش تغییرات شده است و ما دیگر شاهد رویدادهایی هستیم که  مشخصاً کسب‌وکارها و رسانه‌های اکوسیستم برگزار می‌کنند که در این سال‌ها به شدت اثر بخش بوده این باعث شده که الکامپ یک سری رقیب جدید پیدا کرده است.»

او در پایان گفت: «زمانی الکامپ جدی‌ترین اتفاق محسوب می‌شد اما اکنون این‌طور نیست چرا که وقفه چهار‌ساله باعث شده که کسب‌و‌کارها و رسانه‌های اکوسیستم رویدادهایی برگزار کنند که به شدت در این سال‌ها اثربخش بوده‌اند. در حال حاضر رویدادهایی وجود دارد که شاید از نظر مقیاس به اندازه الکامپ بزرگ نباشد اما اثربخشی، تعاملات و شبکه‌سازی آنها شاید به مراتب برای پرداخت‌یارها بیشتر از الکامپ بوده باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.