پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
پاسخ اسنپ به رأی تجدید نظر شورای رقابت / حق خود را برای ارسال شکایت به دیوان عدالت اداری محفوظ میدانیم
به دنبال اعتراض اسنپ به رأی شورای رقابت، این تاکسی اینترنتی از پرداخت خسارت معاف شد. اسنپ در جوابیهای به رأی شورای رقابت اعلام کرد که به دنبال اعتراض به این رأی، شورای رقابت ضمن تأیید عدم تأثیر مالی اقدام اسنپ، این شرکت را از پرداخت خسارت معاف کرد. اسنپ همچنین اعلام کرد که به دلیل تأکید شورای رقابت بر رفتار ضدرقابتی، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری خواهد برد.
به گزارش «راه پرداخت»، امروز شرکت تپسی در اطلاعیهای در کدال اعلام کرد که شورای رقابت رأی نهایی خود را در خصوص پرونده اسنپ و تپسی صادر کرد و بر اساس این رأی، رفتار اسنپ، ضدرقابتی شناخته شده است.
لازم به ذکر است در فروردینماه امسال با شکایت تپسی از اسنپ، شورای رقابت شرکت اسنپ را به دلیل استفاده از هزار سیمکارت ایرانسل و ساخت حسابهای کاربری بهعنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعات تماس حدود ۱۴ هزار راننده شرکت تپسی از طریق ارسال درخواست سفر، به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم کرده و دستور توقف رویه ضدرقابتی مذکور را صادر کرد.
اسنپ در ادامه تأکید کرده است: «در پی شکایت یکی از تاکسیهای اینترنتی از شرکت اسنپ به شورای رقابت، در رأی تجدید نظر این شورا به صراحت تأیید شد که با توجه به میزان تأثیر عمل نامبرده، اسنپ مشمول پرداخت خسارت مادی نمیشود. این رأی نشان میدهد سازوکار اسنپ تأثیر مالی بر کسبوکار طرف دعوی نداشته و به دنبال ایجاد خسارت نبوده است.»
اسنپ با اشاره به اینکه بخشی از رأی تجدید نظر همچنان بر رفتار ضدرقابتی اسنپ تأکید دارد، بیان کرده است که ضمن احترام به رأی شورای رقابت، این حق را برای خود محفوظ میدانیم که اعتراض خود را به این بخش از رأی به دیوان عدالت اداری ببریم. با استناد به رأی تجدید نظر و عدم تأیید پرداخت خسارت، مبرهن است که سند سیمکارتهای مذکور به نام شرکت اسنپ بوده و در تحقیقات بازار مورد استفاده قرار گرفته است. اقدامات شرکت اسنپ در مسیر تحقیقات بازار کاملاً با رویکرد علمی و حرفهای انجام شده و برای اهل فن روشن است که مرزبندی شفافی بین تحقیقات بازار و عمل ضدرقابتی وجود دارد.
طبق اعلام روابط عمومی اسنپ، اتهام مطروحه در رابطه با تلاش برای جذب کاربران راننده یک تاکسی اینترنتی دیگر در حالی متوجه اسنپ شده است که هیچیک از کاربران، راننده استخدام رسمی هیچکدام از تاکسیهای اینترنتی نیستند و برای فعالیت در ناوگان تمامی شرکتها حق انتخاب وجود دارد. از آنجا که اسنپ بیش از ۹۰درصد سهم بازار تاکسیهای اینترنتی را به خود اختصاص داده، تقریباً همه رانندگان تاکسیهای اینترنتی عضو ناوگان این سامانه هستند و ادعای تلاش برای جذب رانندگان یک شرکت دیگر مستدل نیست. بالعکس این موضوع یکی از دغدغههای شرکت اسنپ در بازار رقابتی است که خوشبختانه شورای محترم رقابت تیزبینانه نسبت به این مهم حساسیت به خرج میدهد.
در ادامه جوابیه اسنپ تأکید شده است: «در طول ۹ سال گذشته، تمرکز اسنپ بر پایبندی به قوانین و هموار کردن موانع پیش رو برای تمام تاکسیهای اینترنتی بوده و از حواشی بازدارنده دوری کرده است. اسنپ پیشرفت بازار را در گرو تصمیمات و رفتارهای رقابتی سالم میداند تا به این ترتیب فرصت رشد در اختیار تمام بازیگران فعال این حوزه قرار گیرد. امید که همگی فعالان اقتصاد دیجیتال به این قول پایبند باشیم.»