راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

داتین به همراهی رویداد آموزشی cs50xtehran آمد / هم‌افزایی جریان عمومی برای افزایش دانش برنامه‌نویسی

داتین با هدف ارتقای دانش و مهارت در حوزه برنامه‌نویسی و حمایت از افراد مستعد در این حوزه برای ورود به فضای کار، رویداد آموزشی cs50xtehran را همراهی می‌کند.

پرورش افراد متخصص متناسب با نیاز صنعت نرم‌افزاری چند سالی است که در بین شرکت‌های فعال در این حوزه دغدغه شده است. هر شرکت نرم‌افزاری با استراتژی خاصی سعی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه دارد و شیوه‌هایی را انتخاب می‌کند که بتواند پیوند مستقیمی را بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و محیط کار برقرار کند. در این بین داتین با راه‌اندازی مدرسه داتین تلاش کرده این خلا را پر کند و افراد مشتاق و مستعد را با گذراندن دوره‌های تخصصی وفنی برای ورود به فضای کار آماده کند.

حالا داتین به همراهی رویداد آموزشی cs50xtehran آمده تا با در اختیار قراردادن امکاناتی همچون سمینارهای تخصصی، منتورینگ و طراحی چالش‌ها و مسائل مرتبط در هکاتون، دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد را با مسائل واقعی پروژه‌های IT روبه‌رو کند.

حامد حسینی‌نژاد، مدیر توسعه سرمایه‌های انسانی داتین بیان کرد: «هدف ما برای توسعه سرمایه‌های انسانی، ایجاد و هم‌افزایی جریان عمومی برای افزایش دانش برنامه‌نویسی در بین عموم است. داتین براساس افق توسعه متخصصان در فضای نرم‌افزاری بانکی، مالی و بیمه‌ای پیش‌تر قدم‌هایی همچون مدرسه داتین، برگزاری بوت‌کمپ‌ها و حمایت‌ از رویدادهای دانشجویی و آموزشی را برداشته و حالا با حمایت از cs50xtehran سعی در افزایش اثربخشی خود بر ارتقای دانش برنامه‌نویسی در جامعه دارد.»

سی‌اس‌فیفتی، دوره آموزش مبانی علوم کامپیوتر و آشنایی با منطق و الفبای برنامه‌نویسی است که نخستین بار در دانشگاه‌های هاروارد ارائه شده و اکنون در تهران برگزار می‌شود. این دوره در تلاش است تا مسیر یادگیری برنامه‌نویسی را به افراد نشان دهد و آنها را با مفاهیم پایه آشنا کند. این دوره منطبق بر دوره هاروارد است که در مسیر خود برگزاری هکاتون، دوره‌های آموزشی و وبینارهایی دارد و با یک نمایشگاه برای معرفی پروژه‌ها، به کار خود پایان می‌دهد.

اولین جلسه cs50xtehran، روز جمعه ۲۳ تیرماه در پژوهشکده علوم و فناوری دانشگاه شریف برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این رویداد آموزشی مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.