راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌و‌گو با مدیران گروه فناوری اطلاعات هلو محصولات این مجموعه بررسی شد / ترکیب هلو آندرومدا با هوش‌مصنوعی

گروه فناوری اطلاعات هلو از سال ۱۳۷۷ با هدف تولید نرم‌افزارهای مالی و حسابداری برای مدیریت کسب‌و‌کارها شکل گرفت و طی سالیان اخیر با تغییر رویکرد به عنوان گروه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت است. این گروه با محصولات جدید خود از جمله هلوآندرومدا و هلو پلاس در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حاضر شده است.

شاهین حسین‌پور، مدیر مارکتینگ هلو در گفت‌وگو با راه پرداخت بااشاره به تجربه حضور هلو در نمایشگاه الکامپ گفت: «در چند سال اخیر با توجه به تغییر برندینگی که در حوزه داده نرم‌افزار داشتیم در تلاش بودیم که گروه هلو به عنوان گروه فناوری اطلاعات شناخته شود نه یک نرم‌افزار حسابداری به همین دلیل لازم بود که در الکامپ حضور پرقدرت داشته باشیم به همین دلیل علاوه بر تهیه غرفه‌ای بزرگ، به عنوان یکی از اسپانسر‌های اصلی نمایشگاه حاضر شدیم و تمامی طیف محصولاتمان را از جمله نرم‌افزارهای حسابداری مالی، نرم‌افزارهای مرتبط با وب، نرم‌افزارهای شرکتی و سازمانی را به صورت کامل در نمایشگاه آوردیم.»


شبیه‌سازی چهار رسته شغلی در چهار گوشه غرفه هلو


او ادامه داد: «ما برای اولین بار در داخل غرفه هلو چهار رسته شغلی را به صورت کامل شبیه‌سازی کردیم که در چهار گوشه غرفه قابل مشاهده است. این مشاغل شامل صنف رستوران، هایپرمارکت، قنادی و صنف مد و پوشاک می‌شود که جز اصناف پرطرفداری هستند که از نرم‌افزار هلو استفاده می‌کنند. نرم‌افزار هلو برای بیش از ۱۵۰ گروه صنفی نرم‌افزار اختصاصی تولید کرده و کمتر شغلی هست که هلو برای آن راهکاری نداشته باشد به همین جهت لازم بود که هلو در این نمایشگاه از نزدیک با مخاطبان ارتباط برقرار کند و به صورت کامل محصولاتش را به آنها  معرفی کند.»

حسین‌پور ادامه داد: «ما قصد داریم که مخاطبین عاممان را در نمایشگاه فرابخوانیم تا از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنیم. این نمایشگاه در شبکه‌سازی و ارتباطات برای ما بسیار اثربخش واقع می‌شود  چرا که گروه هلو از یک طیف مخاطب عام‌تری از مردم نسبت به سایر شرکت‌هایی که در نمایشگاه حاضر هستند برخوردار است.»

مدیر مارکتینگ هلو با اشاره به دیتایی که از فروش محصولات در اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت گذاشته شده درباره تعداد محصولات این گروه گفت: «بر اساس فروش تعدادی نرم‌افزار در این سالیان به عدد یک میلیون فروش محصول رسیدیم.»


معرفی نرم‌افزار راهنمای هوشمند کسب‌وکار هلو


او ادامه داد: «در حوزه هوش مصنوعی محصول راهنمای هوشمند کسب‌وکار یا همان چت‌بات را داریم که در مرحله ابتدایی عرضه قرار گرفته است این نرم‌افزار تحت عنوان هلو پلاس در بازار ارائه می‌شود. راهنمای هوشمند کسب‌وکار یک برنامه کامپیوتری است که مکالمه انسان با انسان را شبیه‌سازی می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که یک طرف این مکالمه را با سیستم کامپیوتری جایگزین کرد.»

شاهین حسین‌پور

چت‌بات‌ها این توانایی را دارند که در کنار تأمین موارد ذکر شده با هزینه کمتر و با دقت قابل قبول یک سیستم پشتیبان مشتری مناسب را فراهم کنند در یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش بر این است که با حذف تمام محدودیت‌ها عواطف و گرایشات انسان‌ها عملکرد مغز انسان در یک ربات هوشمند شبیه‌سازی شود تا بتوان از تمام مزایای آنها بهرمند شد.

به گفته حسین‌پور حلقه بین شرکت‌ها دولتی و خصوصی در حوزه مالی و مالیاتی و نرم‌افزاری بیش‌از پیش کامل‌ شده است.

حسین‌پور می‌گوید: «تا به اینجای نمایشگاه کسب‌و‌کارها حضور خوبی در نمایشگاه داشتند اما به نظر می‌رسد که سبد گروه کامل‌تری باید وجود داشته باشد و هلو در تلاش است که به این سمت برود در همین راستا گروه هلو، نرم‌افزار و سخت‌افزار تولید و به بازار عرضه می‌کند که در این چرخه هوش مصنوعی وارد و ترکیب شده است. به عنوان مثال محصولات هلو Open AI هستند  ینی API آنها در اختیار مشتری قرار دارد و مشتریان می‌توانند محصولاتشان را توسعه دهند. کمتر شرکتی در حوزه تولید نرم افزار حاضر هست API  خود را به صورت مستقل در اختیار مشتری قرار دهد تا  توسعه‌دهندگان بتوانند روی آن محصولات متنوعی ایجاد کنند.»

او ادامه داد: «ما گروهی داریم با نام هلواستار که این محصولات توسعه‌یافته به آن وارد می‌شوند و مرجعی است برای کسانی که اپ می‌سازند. برای نمونه در داخل نمایشگاه، گروه هلو پلاگینی دارد که فروشگاه اینترنتی را به نرم‌افزار هلو متصل می‌کند به عبارتی به صورت دو طرفه سایت اینترنتی و نرم‌افزار به یکدیگر متصل می‌شوند.»

او در پایان بیان کرد: «گروه فناوری اطلاعات هلو دوشادوش مصرف‌کنندگان در حال توسعه محصولاتش است. و با توجه به نیاز بازار محصولات را با ورژن‌های متعدد به بازار ارائه می‌دهد.»

صدیقیان، مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو در کارگاه آموزشی با موضوع «تکنولوژی چقدر می‌تواند روی تسریع فرایندهای صنفی  اثر گذار باشد» گفت: «بسته‌های متنوع نرم‌افزاری هلو بسته به نیاز مشتری وجود دارد و این  محصولات نیاز حسابداران را به طور کامل پوشش می‌دهد.»

مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو ادامه داد: «در قوانین جدید سامانه مودیان مالی هلو جز معدود شرکت‌هایی بود که  از همان ابتدا، سامانه مودیان مالیاتی را در نرم‌افزار پیاده کرد و به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داد. این ارتباط دوطرفه باعث شده که جامعه یک‌میلیونی مشتریان هلو نمود پیدا کند. گروه هلو همچنین در زمینه موضوعات مالی و مالیاتی مودیان مالیاتی نشست‌هایی برگزار کرده و درباره حوزه تولید نرم‌افزار و افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار  از نظر استفاده از تبلیغات و نرم‌افزارهای مالیاتی کارگاه‌هایی در طول نمایشگاه نیز در داخل غرفه برگزار کرده است.»


عرضه هلو آندرومدا تا ۸ ماه آینده به بازار


ابوالفضل میعادیان، قائم مقام مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو نیز در این نشست گفت: «در دنیا کشور‌ها به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند؛ کشور توسعه‌یافته و غیر توسعه‌یافته. واضح‌ترین ملاک برای این دسته‌بندی این است که آن کشور چقدر توانسته با صنعت IT خودش را وفق دهد. هزینه آیتم‌های انفورماتیک اولین موردی است که شرکت‌های آیتی هنگام بحران مالی آن را افزایش می‌دهند زیراکه اعتقاد دارند صنعت آیتی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و سرعت کار را بالا ببرد این موضوع در کشورهای توسعه‌نیافته دقیقاً برعکس است و واحد آیتی اولین جایی است که هزینه آن را کاهش می‌دهند. در چند سال اخیر هم کشور ما هم به همین شکل بوده است اما بعد از کرونا این روند تغییر کرد و زیرساخت‌های بسیاری با IT آپدیت شدند. همچنین بسیاری از کسب‌و‌کارها به این سمت رفتند که از زیر ساخت‌های IT بهره بیشتری ببرند.»

او در پایان گفت: «محصول آندرومدا از گروه هلو آماده و تا ۸ ماه آینده روانه بازار می‌شود. این محصول ترکیبی از نرم‌افزارهای تخصصی و سخت‌افزاهایی است که به صورت یکپارچه می‌‌توانند راهکارهای جامعی به کسب‌و‌کارها  و اصناف ارائه دهند. آندرومدا بخش نرم‌افزارهای سازمانی هلو است که در نمایشگاه از آن رونمایی شده است.»

به گفته میعادیان این محصول ترکیبی از هوش مصنوعی با صوت و پردازش تصویری است.

غرفه گروه فناوری اطلاعات هلو در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در سالن ۸ و ۹  غرفه ۴۳۴ (غرفه هلو) از تاریخ ۴ الی ۷ تیر دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.