راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در گفت‌وگو با مدیرعامل اجرایی والکس درباره حضور در الکامپ ١۴٠٢ مطرح شد / رونمایی از تریدینگ‌بات و سکوی معاملاتی و کارگاه‌های آموزشی

نیلوفر نادری / بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال وقفه، در تیرماه سال ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با شعار «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» برگزار شد.

گرچه چهار سال پیش نیز شاهد حضور کسب‌وکارهای رمزارزی در این نمایشگاه بودیم، اما حضور آن‌ها در این دوره پررنگ‌تر و جدی‌تر شده است؛ از سال ۱۳۹۸ تاکنون صرافی‌های ارز دیجیتال قدم در مسیر توسعه گذاشته و سهم خود از اکوسیستم استارتاپی کشور را افزایش داده‌اند. الکامپ به عنوان نمایشگاهی که اکثر فعالان اقتصاد دیجیتال ایران و مردم علاقه‌مند به این حوزه در آن حاضر می‌شوند، می‌تواند بستر خوبی برای بهتر دیده شدن کسب‌وکارها و تعامل رودرروی آن‌ها با مردم و یکدیگر باشد.

صرافی‌های رمزارز نیز از این فرصت استفاده کرده‌اند تا با حضور حداکثری خود در نمایشگاه الکامپ از امکان‌های موجود در آن استفاده کنند. به همین منظور به سراغ احسان مهدی‌زاده، مدیرعامل اجرایی والکس رفتیم تا با او درباره چرایی و چگونگی حضورشان در این نمایشگاه، استقبال کسب‌وکارها و مردم از آن و برنامه و محصولات‌شان صحبت کنیم. در ادامه گزارش رسانه رمزارز را می‌خوانید.

والکس

الکامپ؛ بستر تعامل و انتقال تجربه


بنا بر صحبت‌های احسان مهدی‌زاده، مدیرعامل اجرایی والکس این شرکت چهار سال است که فعالیت خود را در زمینه رمزارز آغاز کرده و هم‌اکنون یکی از رهبران کریپتوکارنسی در ایران است و بیش از یک‌ونیم میلیون کاربر فعال دارد.

او معتقد است که گرچه کسب‌وکارهای رمزارزی در نمایشگاه الکامپ سال ۱۳۹۸ نیز شرکت کرده بودند، اما امسال حضور پررنگ‌تری دارند و نمایشگاه را جدی‌تر گرفته‌اند که والکس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهدی‌زاده نمایشگاه الکامپ را فرصتی مناسب برای تعامل چهره‌به‌چهره با رگولاتور، کاربران و اکوسیستم رمزارزی در ایران می‌داند و در این مورد می‌گوید: «الکامپ بستر انتقال تجارب و بیان چالش‌ها و مشکلاتی است که هر کسب‌وکاری می‌تواند داشته باشد و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که محصول خود را با شفافیت و وضوح بیش‌تری معرفی و عرضه کنند و از نزدیک با کاربران خود آشنا شوند.»

او با اشاره به اهمیت تعامل با سایر بازیگران اکوسیستم توضیح می‌دهد که تلاش آن‌ها برای برقراری ارتباط با فعالان رمزارز در ایران، به زمان و مکان نمایشگاه محدود نشده و خارج از این فضا نیز با یکدیگر در ارتباط و تعامل هستند.

طبق گفته‌های او، والکس در تاریخ چهارم تیرماه سال در مکان نمایشگاه با بازیگران این حوزه نشستی داشته‌اند که در آن به وضعیت کنونی، چالش‌ها و آینده رمزارز در ایران پرداخته‌‌اند و درباره امکان‌های موجود برای همکاری با یکدیگر صحبت کرده‌اند.

والکس

رونمایی از دو محصول جدید والکس در الکامپ؛ تریدینگ‌بات و سکوی معاملاتی


مهدی‌زاده بیان می‌کند که در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ از دو محصول جدید خود رونمایی کرده‌اند؛ تریدینگ‌بات‌ یکی از دو محصول جدید والکس است که یک استراتژی جدید مارتینگل است که بر پایه هوش مصنوعی بنا شده است. این استراتژی هم در بازارهایی با روند صعوی و هم در بازارهایی با روند نزولی کارکرد دارد.

علاوه بر این، از یک سکوی معاملاتی نیز در این نمایشگاه رونمایی کرده‌اند که این سکو می‌تواند به کاربران خود تا سقف چهارصد میلیون تومان اعتبار معاملاتی و وام بدهد. بنا بر صحبت‌های او، والکس از فضای نمایشگاه استفاده کرده تا ورک‌شاپ‌های مربوط به تریدینگ‌بات و سکوی معاملاتی خود را به همگان عرضه کند.

والکس

دلایل عدم حضور برخی از کسب‌وکارها در نمایشگاه


بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ بعد از چهار سال تأخیر، امسال برگزار شده است.

مدیرعامل اجرایی والکس درباره عملکرد این دوره و استقبال کسب‌وکارها و مردم از آن می‌گوید:‌ «اینطور به نظر می‌رسد که برخی از کسب‌وکارها در نمایشگاه شرکت نکرده‌اند، با این وجود می‌توان گفت که این غیبت چهارساله نتوانسته تب‌وتاب الکامپ را از بین ببرد و استقبال افراد و کسب‌و‌کارها از آن خوب بوده است؛ با وجود تمام محدودیت‌ها و چالش‌هایی که وجود داشته، کسب‌وکارها تمام تلاش خود را کرده‌اند تا در نمایشگاه حاضر شوند و محصولات خود را ارائه دهند تا عملکرد منفعلانه‌ای نداشته باشند».

او ادامه می‌دهد: «سالی که گذشت، سال سختی بود و برخی از کسب‌وکارهای دیجیتال و آنلاین ضربه خوردند و این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که در نمایشگاه شرکت نکرده‌اند. در واقع اینطور به نظر می‌رسد که برخی از کسب‌وکارهای دیجیتال، این نمایشگاه را بستر مناسبی برای بیان مشکلات‌ خود و بهبود وضعیت موجود ندانسته و از شرکت در آن سر باز زده‌اند. علاوه بر این، ساعت و روز نمایشگاه به گونه‌ای انتخاب شده که بسیاری از مردم امکان استفاده از آن را ندارند؛ نمایشگاه در روزها و ساعات کاری مردم فعالیت می‌کند و این می‌تواند از ترافیک نمایشگاه بکاهد.»

والکس

استقبال کاربران والکس از الکامپ


او استقبال کاربران والکس از غرفه‌شان را قابل قبول می‌داند و می‌گوید که برای کاربران خود هدایا و برنامه‌هایی داشته‌اند؛ ثبت‌نام و احراز هویت آنی در محل نمایشگاه، ورک‌شاپ‌های آموزشی و کریپتو‌کوییز‌‌ها از جمله برنامه‌های والکس برای جذب افراد بوده است. همچنین، برخی از برنامه‌ها را به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی والکس نیز پخش کرده‌اند تا کسانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، از آن‌ها استفاده کنند.

او در آخر از همه کسانی که دوست دارند درباره این حوزه بدانند یا دغدغه‌ای دارند، دعوت می‌کند تا در روزهای آینده به غرفه والکس سر بزنند.

منبع رمزارز مدیا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.