راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اندیشه‌نگار پارس با رونمایی از سه محصول جدید در الکامپ ۲۶ حاضر شد / تمرکز بر امنیت و ثبات در تولید

اندیشه‌نگار پارس ضمن معرفی جدیدترین محصولات خود در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ حضور دارد. پروژه کلود روی ابرکامپیوترهای سری Z، سرور بومی‌سازی‌شده با ثبت‌افزار تولیدی و بومی، خدماتی در حوزه دیتاسنتر نظیر مانیتورینگ یا مدیریت زیرساخت مراکز داده و دستگاه‌های کارت‌خوان و غیرنقدی از جمله جدیدترین محصولات این شرکت است. در ادامه این گزارش در خصوص حضور شرکت اندیشه‌نگار پارس و جدیدترین محصولات در نمایشگاه الکامپ با سه نفر از مدیران این شرکت در حاشیه نمایشگاه الکامپ گفت‌وگو کرده‌ایم.

پروژه کلود روی ابرکامپیوتر سری Z یکی از محصولات جدید شرکت اندیشه‌نگار پارس است که در حال حاضر قابل بهره‌برداری و پیاده‌سازی برای کسب‌‌‌وکارهاست. بهزاد حیدری، مدیر این پروژه در توضیح ویژگی‌های این محصول توضیح می‌دهد: «بناست که کلود IBM را روی دستگاهی که در نمایشگاه برای ارائه به مشتریان معرفی می‌شود پیاده‌سازی کنیم.»

او ادامه می‌دهد:‌ «این دستگاه دارای قابلیت هشت هزار ماشین مجازی (Virtual machine) است که با استفاده از چهار عدد از این ماشین‌های مجازی می‌توانیم دو میلیون و چهارصد میکروسرور را پیاده‌سازی کنیم.»

به گفته او بنابر گزارش شرکت IBM این سرویس که بسیار پایدار و سطح بالاست توسط ۶۷ شرکت تراز اول دنیا،‌ ۴۵ بانک از بهترین بانک‌های دنیا،‌ هفت شرکت از بهترین شرکت‌های بیمه،‌ چهار ایرلاین از پنج ایرلاین برتر دنیا و همچنین تعداد زیادی از برترین شرکت‌های خرده‌فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهزاد حیدری

حیدری می‌گوید که نرم‌افزارهای کسب‌وکارها میان چند ماکروسرور تقسیم می‌شود که این ماکروسرورها در کنار هم در لایه‌های مختلف به مشتریان نهایی سرویس می‌دهد.

علیرضا اجلالی، عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف نیز در توضیح محصول سرور بومی‌سازی‌شده شرکت اندیشه‌نگار پارس با نام تجاری سهند که با همکاری دانشگاه شریف تولید و پیاده‌سازی شده می‌گوید: «این سرور که با آخرین محصولات شرکت‌های معتبر تولیدکننده سرور در سراسر دنیا قابل مقایسه است دارای دو عدد پردازنده نسل زئون نیز هست. یکی از ویژگی‌های خاص این سرور که در همکاری با دانشگاه شریف ایجاد شده مربوط به ثابت‌افزار این محصول است.»

علیرضا اجلالی

او ادامه می‌دهد:‌ «این محصول اولین سرور در کشور با ثابت‌افزاری است که صفر تا صد آن در کشور تولید شده است.»

به گفته اجلالی، اولین گام در راه‌اندازی سرورها فعال‌شدن ثابت‌افزار است. او توضیح می‌دهد که ثابت‌افزار بعد از فعال‌شدن، سایر بخش‌های سرورها ازجمله بخش‌های سخت‌افزاری و سیستم عامل را فعال می‌کند و به همین دلیل از لحاظ امنیتی دارای درجه اهمیت بسیار بالایی است. اجلالی همین موضوع را یکی از دلایل تولید این محصول در شرکت اندیشه‌نگار پارس می‌داند و ادامه می‌دهد که این محصول برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

سعید قاسمی، معاون زیرساخت مراکز داده شرکت اندیشه‌نگار پارس در خصوص این بخش در شرکت اندیشه‌نگار پارس می‌گوید:‌ «در این بخش راهکارهایی برای طراحی، تأمین تجهیزات، ساخت و نگهداری زیرساخت فیزیکی مراکز داده در موضوعات مختلفی نظیر ساختمان، مکانیکال، ‌الکتریکال و… ارائه می‌شود.»

به گفته او بخش زیرساخت مراکز داده به صورت  EPC فعالیت می‌کند و بعد از دریافت محصول مورد نیاز کارفرما، دیتاسنتر مورد نیاز از صفر تا صد در این بخش طراحی و تأمین می‌شود.

سعید قاسمی

یکی از محصولات استراتژیک بخش زیرساخت مراکز داده در شرکت اندیشه‌نگار پارس، مانیتورینگ است که در بازار محصولات دیتاسنتر با عنوان مدیریت زیرساخت مرکز داده (DCIM) شناخته می‌شود.

به گفته او این محصول بومی‌سازی‌شده با نام نیاگارا محصول شرکت تریدیوم است که با همه سیستم‌ها در همه حوزه‌ها ارتباط برقرار می‌کند و مدیر دیتاسنتر را در لحظه از وضعیت کلی زیرساخت آگاه می‌کند.

غرفه گروه اندیشه‌نگار پارس در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در سالن ۳۸ غرفه ۸۴۰ (غرفه گروه اندیشه‌نگار پارس) از تاریخ ۴ الی ۷ تیر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه‌ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت الکترونیک و کامپیوتر اعم از سخت‌افزار و نرم‌افزار به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است در برگزاری نمایشگاه الکامپ به دلیل کرونا چند سال وقفه افتاده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.