راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی امارات از چاپ اسکناس 500درهمی جدید خبر داد / تلاشی برای توسعه پایدار و حرکت به سمت اقتصاد سبز

امارات متحده عربی در حالی که میزبان رویداد زیست‌محیطی COP28 در اکسپوسیتی دوبی است بنا دارد نوعی اسکناس 500درهمی را با ظاهر جدید و خصوصیات امنیتی و سازگار با محیط زیست وارد بازار کند.

به گزارش «راه پرداخت»، همزمان با میزبانی COP28 و جشن پنجاه‌ودومین روز ملی امارات، بانک مرکزی این کشور از انتشار اسکناس پلیمری جدید خبر داد. COP28 کنفرانسی با موضوع تغییرات آب‌وهوایی است که با حضور سیاستمداران و دانشمندان در اکسپوسیتی دوبی برگزار می‌شود. این رویداد دارای اهمیت بالایی در سطح بین‌المللی است و هرساله سیاستمداران مطرحی در آن شرکت می‌کنند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده؛ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا ازجمله سیاستمدارانی بودند که در COP27 در شرم‌الشیخ شرکت کردند.

اکسپوسیتی دوبی؛‌ محل برگزاری رویداد COP28

بانک مرکزی امارات با انتشار این اسکناس جدید خبر داد: «انتشار این اسکناس بخشی از سومین انتشار پروژه پول ملی با طراحی‌های متمایز و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است.»

این اسکناس دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند فناوری تراشه‌های امنیتی چندرنگ معروف به KINEGRAM COLORS است که جعل آن را بسیار بسیار دشوار می‌کند. این اسکناس 500درهمی از پلیمر ساخته شده و کاملاً قابل بازیافت است و حداقل دوبرابر اسکناس‌های قدیمی دوام می‌آورد و همچنین دارای خط بریل برای استفاده افراد کم‌بینا و نابیناست.

در یک طرف این اسکناس‌های جدید، تصویری از غرفه پایداری Terra در اکسپوسیتی دوبی طراحی شده و در طرف دیگر آن تصویری از موزه آینده، برج‌های امارات و برج خلیفه نقش بسته است.

تصویر اسکناس جدید بانک مرکزی امارات

بانک مرکزی امارات متحده عربی در خصوص طراحی اسکناس جدید نوشته است: «طراحی اسکناس جدید نمادی است از رویکرد توسعه پیشگام امارات، سابقه امارات در اقدامات مربوط به تغییرات آب‌وهوایی و تعهد مستمر این کشور به پیشبرد راه‌حل‌های پایدار.»

این بانک تأکید کرده است: «اعطای میزبانی رویداد مهمی نظیر COP28 نشان‌دهنده اعتماد جامعه بین‌المللی به تعهد امارات به راه‌حل‌های پایدار است.»

بانک مرکزی امارات با اعلام خبر چاپ اسکناس‌های جدید در ادامه عنوان کرده است که این کشور به دنبال رویکرد و نقش فعال در یافتن راه‌حل برای چالش‌های جهانی و تسریع روند انتقال به اقتصاد سبز برای تضمین آینده‌ای مبتنی بر توسعه پایدار است.

منبع بانک مرکزی امارات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.