پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
راهاندازی داشبورد آنلاین مرکز جامع ارتباط با ذینفعان بیمه ایران توسط سیمرغ
داشبورد آنلاین مرکز جامع ارتباط با ذینفعان بیمه ایران که اطلاعات و گزارشات لحظهای و آنلاین از میزان سؤالات و دغدغههای آنی بیمهگذاران و نمایندگان بیمه ایران را استخراج، گزارش و تحلیل میکند، توسط شرکت ایدههای تجارت هوشمند سیمرغ طراحی، تولید و راهاندازی شد.
به گزارش شرکت ایدههای تجارت هوشمند سیمرغ، در جلسه رونمایی از داشبورد آنلاین مرکز جامع ارتباط با ذینفعان (SRM) بیمه ایران، حسن شریفی رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بیمه ایران با تقدیر از مدیریت کارکنان سیمرغ تأکید کرد: «دادههایی که در مرکز SRM بیمه ایران تولید میشود، بسیار ارزشمند بوده و نتایج حاصل از دادههای این مرکز باید منجر به اصلاح فرآیندهای خدمترسانی و تصمیمگیریها شود.»
شریفی در این جلسه که با حضور اعضای هیئتمدیره بیمه ایران، سرپرست معاونت برنامهریزی و نوآوری، مدیرعامل و مدیران شرکت سیمرغ در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد، با قدردانی از مدیران سابق بیمه ایران در راهاندازی مرکز جامع ارتباط با ذینفعان خاطرنشان کرد: «مرکز SRM بهعنوان یک پایگاه اطلاعاتی جامع و گوش شنوای شرکت، با برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان میتواند با جمعبندی و تفکیک اطلاعات و استخراج نیازهای مشتریان، منجر به بهبود فرآیندها، ارزیابی سیستمها، ارتقای نظام بهرهوری و در نهایت ارائه راهکار مناسب در خدمترسانی بیمه ایران به مشتریان در شعب، مراکز، نمایندگیها و همچنین خود سامانه شود.»
مدیرعامل بیمه ایران بهکارگیری تکنیکهای جدید از جمله استفاده از ربات را بهعنوان یکی از عوامل مؤثر در ارتقای خدمات عنوان کرد و گفت: «با توجه به گستردگی خدمات و راهاندازی سامانههای نوین و آنلاین بیمه ایران من، استفاده از فناوری رباتها میتواند تحولی بزرگ در بسیاری از فرآیندها ایجاد کرده و موجب پیشبرد بهینه و تسریع در روند خدمات شود و اکنون که به داشبورد آنلاین مجهز شده، سرعت، دقت و کیفیت این مرکز میتواند متحول شود.»
مقدسی، عضو هیئتمدیره بیمه ایران در این جلسه، مرکز SRM بیمه ایران را که توسط سیمرغ مدیریت میشود، درگاه ورود مشتریان بالفعل و بالقوه برشمرد و گفت: «بر اساس آمار در سال گذشته بیش از 550 هزار تماس با این مرکز برقرار شده و گزارشهای مختلفی از این تماسها استخراج شده و در اختیار مدیریتهای مختلف برای تصمیمگیری و برنامهریزی مناسب قرار گرفته است.
این موضوع نشاندهنده اهمیت و جایگاه این مرکز در راهنمایی و پاسخگویی مناسب به سؤالات و نیازهای مشتریان بهعنوان صاحبان اصلی بیمه ایران است؛ از این رو توسعه و گسترش شرکت سیمرغ بهعنوان بازوی فناوری بیمه ایران از لحاظ منابع انسانی و تجهیزات مختلف نرمافزاری و ساختمانی میتواند علاوه بر حفظ اقتدار بیمه ایران، زمینه ورود این مرکز به عرصه ارائه خدمات به سایر شرکتها را فراهم کند.»
راهاندازی سامانه ویژه ناشنوایان
عضو هیئتمدیره بیمه ایران، راهاندازی سامانه ویژه ناشنوایان با کاربران متخصص و آموزشدیده برای پاسخگویی به ناشنوایان در این مرکز را گام مهم دیگری برای ارائه خدمات به جامعه معلولان کشور دانست و تصریح کرد: «کاربران این مرکز بهعنوان مرکز 118 تخصصی بیمه، با پاسخگویی مناسب به سؤالات مردم در زمینههای مختلف بیمههای درمان، خسارت سیار، بیمههای اتومبیل و حوادث، میزان رضایتمندی مردم از خدمات این مرکز را افزایش دادهاند که این موضوع مهم در امر خدمترسانی باید از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم عزیز کشورمان برسد تا در صورت لزوم به راحتی از خدمات این مرکز بهرهمند شوند.»
او اقدامات و نتایج واحد ارزیابی عملکرد SRM سیمرغ را خوب توصیف کرد و خواستار استفاده واحد بازاریابی از دادههای این مرکز و همچنین کتب و انتشارات پژوهشکده بیمه در زمینه مشتریمداری شد و گفت: «واحد بازاریابی باید از دادههای مرکز SRM برای کسب پورتفو و سهم بازار مناسب استفاده کند و از این طریق فرصتها و تهدیدات را شناسایی کرده و در راستای رسیدن به اهداف شرکت، تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.»
مبرقعی، عضو دیگر هیئتمدیره بیمه ایران ضمن تشکر و قدردانی از خدمات این مرکز تأکید کرد: «کارکرد و نقش اصلی بیمه در ارائه خدمات، کارکردی آرامشدهنده و ترمیمگرایانه برای همه مخاطبین خود است. در زمان وقوع حادثه با توجه به شدت اضطراب زیاندیدگان و ذینفعان، پاسخگوییهای خشک قانونی برای آنها التیامبخش نیست؛ بنابراین انتظار داریم در واحد SRM کارشناسان متخصص در نحوه گفتمان با تماس گیرندهای که دچار اضطراب ناشی از حادثه شده، با حضور خود و حمایتهای مؤثر از آنها بتوانند مانند یک عامل ترمیمکننده و التیامبخش عمل کنند. این کارشناسان متخصص علوم رفتاری میتوانند با حفظ کرامت فرد حادثهدیده، او را در فرآیند جبران قرار دهند.»
حرکت به سمت ارائه خدمات غیرحضوری
سادات میر، یکی دیگر از اعضای هیئتمدیره بیمه ایران نیز در این جلسه توجه جدی به ذینفعان و مشتریان را اولویت و سیاست اصلی اعضای هیئتمدیره بیمه ایران برشمرد و گفت: «در شرایط حاکم بر بازار بیمه کشور، یکی از الزامات ما حرکت به سمت ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین است. امیدوارم مرکز SRM بهعنوان پیشانی و درگاه ارتباط بیمه ایران با مشتریان، با دریافت، پایش، تفکیک، جمعبندی و ارائه گزارشهای باکیفیت به اعضای هیئتمدیره و مدیران بیمه ایران موجب شناسایی مشکلات و نیازهای مشتریان و در نتیجه افزایش کمی و کیفی خدمات و در نهایت رضایتمندی مشتریان شود.»
سلامی، معاون برنامهریزی و نوآوری بیمه ایران نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و برنامههای تدوینشده برای توسعه مرکز پاسخگویی بیمه ایران و خدمات غیرحضوری پرداخت و گفت: «راهاندازی داشبورد آنلاین مرکز جامع ارتباط با ذینفعان بیمه ایران توسط سیمرغ با توجه به مشکلاتی که در گزارشهای داشبورد آفلاین داشتیم در دستور کار قرار گرفت و با برنامهریزی صورتگرفته و همکاری شرکت سیمرغ امروز مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.»
او در ادامه افزود: «در این طرح از نرمافزارهای رایج دنیا برای گزارشگیری و ثبت درخواستها استفاده شده و مزایای آن بهروز بودن گزارشها، مقیاسپذیر بودن، ساده و قابلفهم بودن در یک نگاه، سفارشیکردن گزارشها، مفید و مختصر بودن گزارشها، صرفهجویی در زمان و منابع و آسانسازی تصمیمگیریها برای مدیریت است.»
در پایان مراسم گزارشی از مراحل مختلف طراحی، تولید، توسعه، روند کار و راهاندازی طرح داشبورد آنلاین مرکز جامع ارتباط با ذینفعان بیمه ایران توسط علی محمدیزاده، مدیرعامل و محمد نادریفرید، معاون توسعه کسبوکار سیمرغ ارائه شد.