پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
پیشبینی آینده پرداخت دیجیتال
اقتصاد امروزی با پیچیدگیهای بسیاری همراه شده، سطح بالایی از اختلاف درآمد وجود دارد، نوسانات درآمدی گسترده است و سرمایهگذاری تجاری کمتر از حد مطلوب ارزیابی میشود. این روند با شکست زنجیره تأمین جهانی و تورم فزاینده در سراسر جهان تشدید شده و در نتیجه کسبوکارها با موانع بزرگی برای ایجاد رشد مواجه هستند.
به گزارش روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایرانکیش، در این مقاله روندهای پرداخت دیجیتال و آینده آنها را پیشبینی میکنیم.
کارآمدتر شدن در طول رکود اقتصادی
ویجی گوویندارجان و آنوپ سریواستاوا در مقالهای که توسط هاروارد بیزینس ریویو در ژوئن 2022 منتشر شد، راههایی را گزارش کردند که کسبوکارها میتوانند به بهترین وجه خود را برای یک اقتصاد در حال کند شدن آماده کنند.
رکودها معمولاً کوتاه هستند و به دنبال آن دورههای طولانی ثبات اقتصادی و حتی رفاه میآیند، بنابراین راهحل این است که از آن طوفانها عبور کرده و بهترین موقعیت را برای جهش پس از رکود داشته باشید. برای نمونه بد نیست نگاهی به مسیریابی سامسونگ در رکود 2008 بیندازیم.
در ابتدا سامسونگ تعداد انگشتشماری از محصولات قویتر خود را دوبرابر کرد، در تحقیق و توسعه (R&D) سرمایهگذاری کرد و فناوری درآمدزاترین دستگاههای خود را بهبود بخشید. این راهکارها به سامسونگ کمک کرد تا سرانجام رکود را پشت سر بگذارد. تمرکز سامسونگ و سرمایهگذاری روی پیشرفتهای فناوری در دوران رکود غیرمعمول به نظر میرسد، اما راهحل برنده برای گذر از دورههای رکود همین است.
بنابراین پیشبینی میکنیم در سال 2023 شرکتها در فناوری سرمایهگذاری کنند و شیوههای دیجیتالی خود را برای ایجاد کارایی برای کسبوکار خود بهینه کنند. اکنون میدانیم که دیجیتالیکردن، یک راه مطمئن برای تضمین رشد و انعطافپذیری است. براد هرشبین و لیزا بی کان در یک مقاله دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در سال 2018 یافتههای خود را منتشر کردند که نشان میدهد در دوران رکود اقتصادی که به پایان جنگ جهانی دوم تا رکود سال 2008 بازمیگردد، شرکتها بیشترین سرمایهگذاری را در توسعه مجموعه فناوری خود انجام دادهاند. این حرکت به این دلیل است که دیجیتالیکردن نوشدارویی در دوران رکود اقتصادی است. زمانی که از فناوری در عملیات خود بهره کامل میبرید، فرصتی برای مدیریت زمان بیشتر، نوآوری بیشتر و خلاقیت بیشتر فراهم میکنید که به نوبه خود به شما امکان میدهد محصولات و خدماتی را تولید کنید که مناسبترین آنها باشد. تنوع نیازهای آینده مشتریان، کسبوکارهای انعطافپذیر ایجاد میکند.
با توجه به نرخهای بهره نوسان، تورم فزاینده و ارزیابیهای ناخوشایند بازار سهام، جریان سرمایهگذاری ریسکپذیر در بخش فینتک طی هفت ماه گذشته تقریباً متوقف شده است. سرمایهگذاری خطرپذیر برای فینتکها بهطور کلی در سهماهه دوم 2022 نسبت به فصل اول، 23 درصد کاهش یافته است؛ در نتیجه، شرکتها در چند ماه گذشته نسبت به دوره قبل کارگران را با نرخ بسیار بالاتری اخراج کردهاند.
همانطور که در The Paypers گزارش شده، در نیمه اول سال 2022، 4189 کارمند فینتک در 45 رویداد اخراج شدند. قیمتهای شرکتهای فینتک در فهرست عمومی در 9 ماه گذشته 70 درصد کاهش یافته و پیشبینی میکنیم که شرکتهای فینتک از بین بروند. در ماههای آینده آنچه میتواند با این اخراجها همراه شود فرصت است. تعدادی از فناوران بااستعداد و کارشناسان مالی در حال ورود به بازار کار هستند.
مؤسسات مالی سنتی ممکن است از در دسترس بودن استعدادهای جدید استقبال کنند و به احتمال زیاد، بانکها و فینتکهای بزرگ استعدادهای بیشتری را استخدام کرده و جایگاه خود را گسترش دهند. همچنین شرکتهای دولتی با جریانهای درآمدی پایدار برای گسترش حتی بیشتر پیشنهادات خود و توسعه جریانهای درآمد جدید آماده خواهند شد. همانطور که این تغییر در جذب استعداد رخ میدهد، فناوریها، محصولات و فرآیندهای جدید تصور و تحقق خواهند یافت.
استارتاپهای فینتک افزایش خواهند یافت
نوآور بودن و توانایی به اشتراک گذاشتن آن نوآوریها با مخاطبان، نیازمند مهارت متفاوت است. در یکی از قسمتهای اخیر پادکست «در داخل اتاق استراتژی»، میائو وانگ، استراتژیست مککینزی، در مورد مزایای متقابل چنین همکاریهایی و اینکه چگونه رشد دیجیتالیسازی در چند سال گذشته نیاز بیشتری به نوآوری ایجاد کرده است، گزارش داد. این انگیزه به سمت نوآوری ناشی از نیاز به رقابت برای بقاست. به این دلیل است که بسیاری از مهمترین نوآوریهای امروزی توسط نسل جدیدی از کسبوکارها ایجاد میشوند که تقریباً کاملاً دیجیتال هستند.
این شرکتها از فناوری برای ارائه محصولات و خدمات جذابتر استفاده میکنند و چشمانداز رقابتی را بهطور چشمگیری تغییر میدهند. وانگ توضیح میدهد که تأکید روزافزون بر نوآوری، شرکتهای فناوری قدیمی و شرکتهای فناوریای که تازه شروع به ایجاد شراکت کردهاند را تشویق میکند. همزمان، با شرکتهای جوانتر که با مشکلاتی روبهرو هستند، مدیران اجرایی و بنیانگذاران تازهوارد صحنه، منفعت بیشتری در همکاری با مؤسسات مستقر نسبت به سالهای گذشته خواهند برد. شرکتهای بزرگ و کوچک و شرکتهای قدیمی و جدید با یکدیگر مشارکت میکنند، پروژهها را به اشتراک میگذارند در نتیجه ایدهها و فناوریهای جدیدی تولید میکنند.
چگونه فناوریهای نوآورانه، دنیای پرداختها را تغییر میدهند
پیشرفتهای اخیر در فناوری از شناسههای دیجیتال گرفته تا نتفلیکس و آمازون، ابزارهای پوشیدنی و برنامهها همگی هنجارهای ما را در مورد سرعت تراکنشها تغییر داده است. مشتریان و شرکتهای تجاری همه در تلاش هستند تا روند را تسریع بخشند و تأخیرهای بیهوده را حذف کنند. در نتیجه، شرکتها به دنبال راههایی برای تسهیل پرداخت هستند. پیشبینی ما این است که توسعه فناوری کیف پول در یکی، دو سال آینده ادامه خواهد یافت و کیف پولهای دیجیتال استقبال بیشتری را شاهد خواهند بود.
چیزی که کیف پول دیجیتال را جالب میکند این است که واقعاً نیاز به استفاده فیزیکی از کارت پول را از بین میبرد و بنابراین دیگر نیازی نیست تا کارت همراه خود داشته باشید، زیرا در کیف پول دیجیتال شما و در تلفن هوشمندتان ذخیره شده است. هنگامی که شرکتها کیف پولهای دیجیتال را راهاندازی میکنند، فرآیندهای کوچک و روزمره سریعتر و کارآمدتر میشوند که در درازمدت باعث صرفهجویی در زمان میشود.