راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صندوق BBTC بینوست چیست؟ / یک فاند ایده‌آل برای هولدرهای بیت‌کوین

شرکت سرمایه‌گذاری بینوست با ارائه خدمات نوین همچون کریپتوفاندها به دنبال ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال است.

بینوست برای سطوح مختلف ریسک‌پذیری، گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد و چند نوع صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را در پلتفرم انزایم راه‌اندازی کرده است. تیم مدیریت دارایی بینوست مدام در حال رصد وضعیت صندوق‌ها و مدیریت آنهاست. برای این کار علاوه بر تخصص و تجربه تیم تحلیل، از ابزار هوش مصنوعی بینوست‌ماشین (Binvest Machine) نیز استفاده می‌شود.

در گزارشات قبلی، معرفی کوتاهی از صندوق B100  بینوست ارائه شد و عنوان شد این صندوق ریسک کمتر و بازدهی بیشتری از بازار رمزارزها دارد. در این مطلب، اطلاعاتی در مورد صندوق BBTC این شرکت ارائه شده است. قبل از معرفی این صندوق، مرور کوتاهی بر کریپتوفاندها یا صندوق‌های رمزارزی خواهیم داشت.


کریپتوفاند یا صندوق رمزارز آنچین


صندوق رمزارز آنچین یا کریپتوفاند یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر بلاکچین است که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کرده است. جهانی‌بودن، امنیت بالا و شفافیت سه ویژگی مهم صندوق‌های رمزارز محسوب می‌شود. هیچ محدودیتی در استفاده از کریپتوفاندها وجود ندارد؛ تمام افراد از سراسر جهان می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند.


صندوق BBTC


صندوق BBTC یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بینوست است که به‌صورت غیرحضانتی روی بلاکچین اتریوم و بر بستر پلتفرم انزایم ارائه می‌شود. این صندوق برای افرادی مناسب است که اعتقاد راسخی به بیت‌کوین دارند و در اصطلاح هولدر بیت‌کوین هستند. این افراد گاهاً به دلیل ریسک بالای آلت‌کوین‌ها معمولاً روی آلت‌کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و هولد بیت‌کوین را ترجیح می‌دهند. این در حالی است که در خیلی از مواقع، بسیاری از آلت‌کوین‌ها عملکرد بهتری از بیت‌کوین دارند.

تصویر زیر، نمایی از صندوق BBTC بینوست را در پلتفرم انزایم نشان می‌دهد. 

هدف اصلی از راه‌اندازی صندوق BBTC این بوده که با استراتژی مشخصی بتوان کاری کرد تا بدون تحمل ریسک بالایی روی بیت‌کوین‌ها، تعداد آنها را افزایش داد. در واقع این صندوق یک صندوق بیت‌کوینی است که متشکل از حداقل 80 درصد بیت‌کوین است. 20 درصد باقیمانده در شرایط مناسب بازار روی آلت‌کوین‌های مطمئن و با پتانسیل بالا سرمایه‌گذاری می‌شود و در شرایط بحرانی، این 20 درصد به دلار یا بیت‌کوین تبدیل می‌شود. با سرمایه‌گذاری در این صندوق کاربران می‌توانند بازدهی بالاتری از بیت‌کوین به دست آورند.

در واقع آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین نوسانات بیشتری دارند و به همان نسبت می‌توانند بازدهی بیشتری نیز داشته باشند. با تلفیق دو دارایی با نوسان کم (بیت‌کوین) و نوسان بالا (آلت‌کوین‌ها)، به دارایی جدیدی می‌رسیم که نوسان آن کمتر از نوسان آلت‌کوین‌ها بوده و بازدهی بیشتری نسبت به بازدهی بیت‌کوین دارد. بنابراین با سرمایه‌گذاری در صندوق BBTC می‌توانید با ریسکی بسیار کمتر از آلت‌کوین‌ها، بازدهی بیشتری نسبت به بازدهی بیت‌کوین داشته باشید.

در صندوق BBTC، شرایط اقتصاد کلان بازار، شرایط آنچین و شرایط تکنیکال به‌طور مجتمع و یکجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای بخش آلت‌کوین‌ها، ارزهایی که از نظر فاندامنتال و بر اساس مدل اختصاصی بی‌مدل (B-Model) شرایط لازم را داشته باشند، برای این سبد خریداری می‌شوند. درصد این ارزها هم بر اساس محاسبات دقیق تعیین می‌شود. این صندوق از نوامبر 2021 تأسیس شد و در ابتدا با نام BNF فعالیت می‌کرد. یک سال بعد، این صندوق پس از ریبرندینگ با نام جدید BBTC شروع به فعالیت کرد. متوسط عملکرد کل این صندوق نسبت به بیت‌کوین سود حدود 110درصدی را طی کل این مدت نشان می‌دهد. سرمایه تحت مدیریت این صندوق در حال حاضر حدود 53 هزار دلار است.


مقایسه عملکرد صندوق BBTC نسبت به بیت‌کوین


مقایسه عملکرد صندوق BBTC نسبت به بیت‌کوین

با سرمایه‌گذاری در این صندوق، سرمایه‌گذار می‌تواند انتظار داشته باشد که بدون قبول ریسک خیلی بالایی در آلت‌کوین‌ها، در طول زمان بیت‌کوین بیشتری داشته باشد.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با این صندوق، می‌توانند به صفحه صندوق غیرمتمرکز BBTC مراجعه کنند.

منبع بینوست
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.