راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صندوق B100 بینوست چیست؟ / ریسک کمتر و بازدهی بیشتر از بازار رمزارزها

بینوست متشکل از فعالان و متخصصان حوزه رمزارزها در سال 1398 شکل گرفت. بینوست طی این سال‌ها توانسته تیمی از افراد متخصص و سخت‌کوش را گرد هم آورد تا به یاری یکدیگر محصولات و خدماتی را جهت ورود به دنیای فناوری‌ نوظهور رمزارزها ارائه دهند. مجموعه بینوست به دنبال ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال است.

به گزارش روابط عمومی بینوست، مهم‌ترین موضوع در بازار ارزهای دیجیتال آشنایی با مدل اقتصادی این حوزه و آینده بازار، انتخاب بهترین رمزارزها جهت سرمایه‌گذاری و دوری از ریسک‌های محیطی مانند بلوکه شدن پول به دلیل تحریم‌ها یا دزدیده شدن دارایی‌های دیجیتال است. افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مطمئن در بازار ارزهای دیجیتال هستند، می‌توانند با اطمینان خاطر از سرویس‌های بینوست استفاده کنند. به این منظور، سری گزارش‌هایی از سرویس‌های مختلف بینوست ارائه خواهد شد.


صندوق رمزارز آنچین


امنیت دارایی یکی از مشکلات حوزه مدیریت دارایی‌ از جمله مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. سرمایه‌گذارها همیشه نگران سپردن دارایی‌های خود به شرکت‌های مدیریت دارایی (سبدگردان‌ها) هستند و این عدم اعتماد همیشه یک مشکل بزرگ در این زمینه است.

از طرفی دیگر، بحث شفافیت پایین و عدم امکان صحت‌سنجی دقیق ادعاهای شرکت‌های مدیریت دارایی در خصوص عملکرد گذشته نیز همیشه محل بحث و نگرانی در بین سرمایه‌گذاران بوده است. در مقیاس بزرگتر، عدم امکان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مدیریت سرمایه خارج از کشور نیز می‌تواند مشکل دیگری قلمداد شود.

با رشد دنیای رمزارز و فناوری بلاکچین، صندوق رمزارز آنچین هر دوی این مشکلات را حل کرده و فضای جدیدی را برای این حوزه فراهم آورده است. این صندوق که به اختصار آنچین کریپتو فاند یا صندوق رمزارز آنچین هم نامیده می‌شود، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری بر پایه‌ی فناوری بلاکچین است که باهدف سرمایه‌گذاری بر دامنه وسیعی از دارایی‌های رمزارز مانند بیت‌کوین و اتریوم طراحی شده است. این صندوق دسترسی به بازار در حال رشد ارز دیجیتال را آسان می‌سازد، همه مشکلات مطرح شده بالا را حل می‌کند و راهی را برای حضور در بازاری کارآمد و در دسترس فراهم می‌آورد.

شفافیت، جهانی بودن و امنیت بالا از جمله مزایای اصلی صندوق رمزارز آنچین است. با رصد لحظه‌ای دارایی‌ها از طریق فناوری بلاکچین، دقت و سرعت گزارش‌دهی بسیار بهبود می‌یابد و زمینه را برای تصمیم‌گیری و مدیریت بهتر ریسک فراهم می‌کند.

این صندوق‌ محیطی در دسترس‌تر و جامع‌تر را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. هیچ مانعی براساس وضعیت اجتماعی و اقتصادی، تحصیلی یا جنسیت وجود ندارد؛ در نتیجه پلتفرمی است که سرمایه‌گذاران از سراسر جهان می‌توانند به آن ملحق شوند.

همچنین فعالان این حوزه و ماینرها با هر معامله در آنچین باید وریفای شوند و امضایی معتبر را برای معاملات فراهم می‌کند. همچنین تغییرناپذیری معاملات بلاکچین به محافظت در مقابل هک‌های احتمالی کمک می‌کند.


سرویس‌ها و محصولات بینوست


شرکت بینوست هم در راستای رسالت خود برای حرکت کردن در مرز تکنولوژی در حوزه‌های بلاکچین و اقتصاد غیرمتمرکز، بخش اعظمی از سرویس‌های خود را بصورت صندوق رمزارز آنچین ارائه می‌کند که فرصت سرمایه‌گذاری شفاف، کارآمد، بی‌مرز و منحصر‌به‌فردی را برای علاقه‌مندان به این حوزه‌ها فراهم می‌کند. بینوست به عنوان مدیر دارایی رمزارز آنچین برای سطوح مختلف ریسک‌پذیری، گزینه‌های متعدد سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است. علاوه بر این، تخصص بینوست در این حوزه می‌تواند بینش و تحلیل ارزشمندی از بازار ارز دیجیتال را ارائه دهد و به گیک‌ها یا مشتاقان حوزه دیفای کمک کند که در این دورنمایی که سریع در حال تحول است، مسیر را پیدا کنند.

در مدیریت صندوق‌های بینوست، علاوه بر تخصص تیم مدیریت دارایی که بصورت مدام وضعیت صندوق‌ها را رصد می‌کنند، از ابزار هوش مصنوعی توسعه داده شده در بینوست به نام بینوست ماشین (Binvest Machine) هم استفاده می‌شود. این ابزار به تیم مدیریت دارایی کمک می‌کند تا وضعیت بازار رمزارزها را از چندین زاویه مختلف زیر نظر داشته باشند و بصورت 24 ساعته این شاخص‌ها را دنبال کنند.

در ادامه، صندوق B100 به عنوان یکی از خدمات اصلی بینوست تشریح شده و ویژگی‌های آن به تفصیل عنوان شده است. نمایی از صندوق بی 100 بینوست در پلتفرم انزایم را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. 


صندوق غیرمتمرکز B100


صندوق غیرمتمرکز B100 اصلی‌ترین صندوق بینوست است که بصورت غیرحضانتی روی بلاکچین اتریوم و بر بستر پلتفرم انزایم ارائه می‌شود. در این صندوق، شرایط اقتصاد کلان بازار، شرایط آنچین و شرایط تکنیکال به‌طور مجتمع و یکجا مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارزهایی که از نظر فاندامنتال و بر اساس مدل اختصاصی بی مدل (B-Model) شرایط لازم را داشته باشند، برای این سبد خریداری می‌شوند. درصد این ارزها هم بر اساس محاسبات پیچیده و بر اساس میزان ریسک صندوق تعیین می‌شود.

این صندوق برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند و ریسک کمتر و بازدهی بالاتری از بازار داشته باشند. در این صندوق مطمئن‌ترین و با پتانسل‌ترین ارزها از بین صد ارز اول بازار خریداری می‌شود و با مدیریت مداوم دارایی‌ها، جلوی ریزش بزرگ گرفته می‌شود. شاخص هدف (Benchmark) در این صندوق، متوسط عملکرد صد ارز اول بازار رمزارزها یا شاخص توتال (Total) است.

سرمایه تحت مدیریت این صندوق (AUM) در حال حاضر حدود 230 هزار دلار است که نشان از اعتماد خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران به بینوست و این صندوق دارد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، عملکرد صندوق B100 در یک سال گذشته 21 درصد بهتر از شاخص توتال بازار و 20 درصد بهتر از بیت‌کوین بوده است (از انتهای فوریه 2022 تا انتهای فوریه 2023).

برای مثال اگر در فوریه 2022، 100 هزاردلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده بودید، امروز 55 هزار دلار سرمایه داشتید اما با سرمایه‌گذاری در صندوق B100 75 هزاردلار سرمایه می‌داشتید. 

از ابتدای سال 2019 تا انتهای سال 2022، عملکرد این صندوق حدود 1000 درصد رشد دلاری را نشان می‌دهد، در حالی‌که شاخص عملکرد متوسط صد ارز اول بازار نشان‌دهنده رشد 600 درصدی است. این مقایسه عملکرد در نمودار زیر نشان داده شده است. این ارقام یعنی سرمایه این صندوق طی چهار سال گذشته بصورت دلاری رشد ده برابری و بصورت ریالی رشد حدود 50 برابری داشته است.

صندوق بی 100 از ابتدای سال 2019 فعالیت خود را شروع کرد که در ابتدا به صورت امانی در مجموعه بینوست مدیریت می‌شد و از ابتدای سال 2022 بصورت آنچین و غیرامانی روی پلتفرم انزایم ادامه فعالیت می‌دهد. در نمودار زیر عملکرد ماهانه صندوق بی 100 نسبت به شاخص توتال در سال 2022 ارائه شده است.

شکل بالا نشان می‌دهد که در اکثر ماه‌ها عملکرد صندوق B100 بهتر از توتال و در کل در سال 2022 عملکرد سالانه صندوق B100 نسبت به شاخص توتال 12.5 درصد بهتر بوده است. این مقدار اختلاف عملکرد یعنی عملکرد سالانه صندوق B100 و شاخص توتال و بیت‌کوین در شکل زیر نشان داده شده است.

علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با این سرویس، می‌توانند به صفحه صندوق غیرمتمرکز B100 مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.