راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شماره 85 هفته‌نامه کارنگ منتشر شد

جدیدترین شماره هفته‌نامه اقتصاد نوآوری با عکس جلدی از هم بنیان‌گذاران زیبال به چاپ رسیده است. زیبال با همفکری سه دوست در سال ۱۳۹۶ شکل گرفت و از سال ۱۳۹۸ بنیان‌گذاران آن تصمیم گرفتند کسب‌وکار خود را در چهارچوب پرداخت‌یاری شاپرک پیش ببرند و اخیراً این شرکت پنجمین سالگرد شروع فعالیت خود را جشن گرفته است.

محمدمهدی فاطمیان، سجاد شاهی و محمد زمان زاده به‌عنوان مدیرعامل، مدیر اجرایی و مدیر فنی زیبال در گفت‌وگو با کارنگ به بیان توضیحاتی درباره عملکرد این پرداخت‌یار و فعالیت‌های آن طی سال‌های اخیر، چالش‌هایی که از سمت رگولاتور و تحت تأثیر اختلال و قطعی اینترنت در چند ماه اخیر با آن مواجه شدند، پرداختند.

فاطمیان در گفت‌وگو با کارنگ می‌گوید: «پرداخت‌یارها از ابتدای فعالیتشان تقریباً همیشه با چالش‌های مختلفی، مخصوصاً در رابطه با موضوع رگولاتوری دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. درحالی‌که تا سال ۱۳۹۹ میل شدیدی به پرداخت‌یاری از سمت فعالان کسب‌وکارها وجود داشت، اما طی یکی، دو سال اخیر چالش‌های بسیاری با رگولاتور داشته‌ایم که امیدوارم در سال ۱۴۰۲ بتوانیم به فهم مشترک با رگولاتور در این حوزه دست پیدا کنیم و توسعه بازار مدنظر فعالان این صنعت محقق شود.»

کارنگ در صفحه زنان نوآور این شماره گفت‌وگویی با مریم معظمی، استاد قلم‌زنی و رزین داشته است. معظمی می‌گوید: «فیلتر شدن اینستاگرام به معنی مرگ کسب‌وکارهای ما بود. هزینه‌های تبلیغات هدر رفتند و عملاً همه سفارش‌های ما متوقف شدند و البته امید به رونق فعالیت‌های آینده هم از بین رفت. آموزش‌های آنلاین به بسیاری از خانم‌ها، همچنین خود من کمک کرده بود تا مهارت‌ها را یاد بگیریم و محصولات متنوع و قابل رقابت برای عرضه در بازار داخلی و خارجی تولید کنیم که متأسفانه این دنیای مفید برای ما از بین رفت.»

گزارش ویژه این هفته در مورد یکی از داغ‌ترین مباحث روز یعنی بحث اینترنت طبقاتی است که صدای بسیاری از کسب‌وکارها را درآورده. طرحی که کمتر گزارشی درباره آن به صورت رسمی ارائه می‌شود و مسئولیت آن را هم کسی بر عهده نمی‌گیرد، اما بی‌سروصدا در حال اجراست. کارنگ به همین بهانه به سراغ چند کسب‌وکار رفته و از آنها درباره اینکه آیا از این نوع اینترنت استفاده می‌کنند یا نه، پرسیده است. همچنین نظر آنها را درباره اینترنت طبقاتی جویا شده و از نگاه آنها به این مسئله پرداخته است.

کارنگ را می‌توانید به‌‌صورت رایگان از سایت هفته‌نامه کارنگ دانلود کنید. همچنین برای دریافت اشتراک هفته‌نامه‌کارنگ می‌توانید از سایت فروشگاه راه‌ پرداخت اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.