راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون وزیر اقتصاد با هشدار درباره رمزارزها از شمولیت مالیاتی درآمدهای این حوزه خبر داد / دریافت مالیات حتی از بازارهای خانمان‌سوز

داود منظور معاون وزیر اقتصاد در نشست خبری به‌عنوان یک کارشناس اقتصادی به مردم توصیه کرد که وارد بازار خانمان‌سوز رمزارزها نشوند، اگر هم شدند آگاه باشند که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی میزان معاملات را شناسایی می‌کنند و از آنها مالیات خواهند گرفت.

داود منظور در نشست خبری سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به مردم اعلام کرد که وارد بازار پرریسک و خانمان‌سوز رمزارزها نشوند: «این معاملات عملاً غیرقانونی هستند و به همین دلیل تبعات زیادی در پی خواهند داشت. بااین‌حال سازمان امور مالیاتی با کمک بانک مرکزی سکوهای اجرای معاملات رمزارز را پایش می‌کند و آگاه است که کدام درگاه بانکی به معاملات رمزارز اختصاص دارد،  سازمان نیز میزان معاملات را شناسایی کرده و هر درآمدی از این محل مشمول مالیات خواهد شد.»

او صراحتاً عنوان کرد که تاکنون گزارشی از بانک مرکزی درباره میزان معاملات رمزارزها دریافت نشده؛ اما نقطه تبدیل رمزارز به ریال قابل‌شناسایی است.

این اولین‌بار نیست که نهادهای دولتی معاملات رمزارزی را غیرقانونی معرفی می‌کنند و درباره خطر ازدست‌رفتن سرمایه به مردمی که ارزش هر واحد درآمدشان نسبت به دلار به عدد 0.00002296 رسیده هشدار می‌دهند. در شرایطی معاملات رمزارز  غیرقانونی معرفی می‌شوند که متولیان این حوزه همان صرافی‌های رمزارزی مدتهاست که در ردیف‌های مالیاتی جاگرفته‌اند و مشمول مالیات‌اند.


رشد اشراف بر اطلاعات با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی


رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین در خصوص اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی نیز گفت: «اجرای این قانون از اول آبان شروع شده و شاهد شیب شایسته‌ای هستیم. ۱۱ میلیون صورت‌حساب صادر شده و رقم صورت‌حساب‌های صادر شده بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و میزان مالیات ارزش‌افزوده در سامانه مودیان مالیاتی ۳۳ هزار میلیارد تومان شرکت‌های بورسی در سامانه آمده‌اند گزارش کرده‌اند و با این شفافیت یک رشد قابل‌ملاحظهٔ را شاهد هستیم. افزایش اشراف اطلاعاتی را در این بخش با راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی را شاهد هستیم همچنین با کسب این اطلاعات سال گذشته رشد ۵۸ درصدی داشته و امسال رشد ۵۵ درصدی و سال آینده رشد ۵۴ درصدی داشته است.»

1 دیدگاه
  1. h می‌گوید

    در کشورهای دیگه هم از معاملات رمزارز مالیات دریافت میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.