راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی انواع نرم‌افزارهای حسابداری پارمیس / نرم‌افزار ERP چیست و چه تفاوتی با نرم‌افزار حسابداری دارد؟

محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین محاسباتی است که یک واحد مالی در هر سازمان و اداره‌ای آن را انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی پارمیس، نرم‌افزار حسابداری پارمیس یکی از نرم‌افزارهایی است که در حال حاضر افراد بسیاری در سازمان‌ها و فروشگاه‌های سرتاسر ایران از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس تولیدشده است.

حقوق و دستمزد هزینه‌ای است که در قبال فعالیت‌های پرسنل پرداخت می‌شود. پرداخت حقوق و دستمزد دارای جزئیات مختلفی است که این جزئیات عبارت‌اند از محاسبه بیمه، محاسبه مالیات، محاسبه اضافه‌کاری و غیره. یک واحد مالی جهت انجام تمام این محاسبات احتیاج به یک نرم‌افزار حسابداری یا نرم‌افزار حقوق و دستمزد دارد.


تفاوت نرم‌افزار ERP با نرم‌افزار حسابداری


نرم‌افزار ERP نرم‌افزاری یکپارچه است که مطابق با استانداردهای روز که قسمت‌های مختلف کسب‌وکار یک سازمان را مدیریت می‌کند. نرم‌افزار ERP  علاوه بر این که هزینه‌های یک سازمان را کاهش می‌دهد باعث دسترسی سریع به اطلاعات در کلیه واحدها می‌شود. در واقع نرم‌افزار ERP نرم‌افزاری است که اغلب با عنوان ماژول شناخته می‌شود.

نرم‌افزار ERP در حوزه‌های اساسی کسب‌وکار مانند حسابداری، بازرگانی، خزانه، انبار و… تمرکز دارد. هر سازمانی زمانی که یک نرم‌افزار ERP تهیه می‌کند باید نیازهای اساسی خود را در نظر بگیرد. برای مثال اگر افراد برای هر کدام از بخش‌های مجموعه مانند حسابداری، انبار، خزانه و … از یک نرم‌افزار جداگانه استفاده می‌کنند نرم‌افزار ERP از طریق یک پایگاه داده مشترک به یکپارچه‌سازی تمام این اطلاعات می‌پردازد.


نرم‌افزار حقوق و دستمزد پارمیس چیست؟


با توجه به اهمیت فراوانی که محاسبه حقوق و دستمزد دارد، نرم‌افزار حقوق و دستمزد کمک می‌کند تا تمام امور مرتبط با پرسنل از ابتدای استخدام کاملاً دقیق انجام شود. علاوه بر این، با گزارشات کاملی که از این نرم‌افزار به دست می‌آید بازدهی یک مجموعه بالاتر می‌رود.

نرم‌افزار حقوق و دستمزد با رعایت اصول حسابداری تمام اطلاعات مرتبط با کارکنان را جمع‌آوری می‌کند و پس از محاسبات تمام عوامل، فیش حقوقی را به کارمندان تحویل می‌دهد.

نرم‌افزار حقوق و دستمزد سند حسابداری تمام هزینه‌های حقوق و دستمزد را به صورت اتوماتیک صادر می‌کند. 


مزایای استفاده از نرم‌افزار حقوق و دستمزد پارمیس


استفاده از نرم‌افزار حقوق و دستمزد دارای مزیت‌های فراوانی برای یک مجموعه است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • حفظ امنیت اطلاعات مرتبط با پرسنل
  • صدور فیش حقوقی برای کارکنان
  • تعریف انواع وام‌های اعطا شده به پرسنل و کسر اتوماتیک اقساط از حقوق پرسنل
  • صدور حکم کارگزینی و قرارداد پرسنل
  • ورود اطلاعات کارکرد مانند روزهای کارکرد و مرخصی‌ها
  • تهیه فایل‌های بیمه و مالیات به صورت اتوماتیک
  • امکان فرمول نویسی حقوق برای هر پرسنل
  • تعریف کاربران متعدد و ایجاد سطح دسترسی‌های متفاوت برای هر کدام
  • ثبت اطلاعات پرسنلی و استخدامی

نرم‌افزار حسابداری با رعایت تمام قوانین حسابداری کمک می‌کند تا امور حسابداری به صورت اتوماتیک و دیجیتال انجام شود همچنین تمام استانداردهای نهادهای نظارتی مانند سازمان امور مالیاتی را رعایت می‌کند تا مدیران به راحتی بتوانند از این اطلاعات گزارش تهیه کنند. با استفاده از این نرم‌افزار خطاهای انسانی تا حد زیادی از بین می‌رود.

نرم‌افزار‌های حسابداری کمک می‌کنند تا فرایند حسابرسی بدون خطا و در مدت زمان کم‌تری انجام شود.


انواع نرم‌افزار حسابداری پارمیس


نرم‌افزار حسابداری پارمیس یکی از نرم‌افزارهایی است که در حال حاضر افراد بسیاری در سازمان‌ها و فروشگاه‌های سرتاسر ایران از آن استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار توسط شرکت فناوری اطلاعات پارمیس تولیدشده است. این شرکت نرم‌افزارهای خود را در چهار سری استار، پرو، 360 و همراه تولید می‌کند. به توضیحات مختصری در خصوص هر کدام می‌پردازیم.

نرم‌افزار استار

نرم‌افزار حسابداری استار یک نرم‌افزار یکپارچه یا به عبارتی یک نرم‌افزار  ERP است. این نرم‌افزار تمام زیر سیستم‌های اصلی را در خود جای داده است. علاوه بر این امکان اتصال به نرم‌افزار CRM  را برای افراد فراهم می‌کند. هم‌چنین اگر کسب‌وکارتان به گونه‌ای است که کالایی را تولید می‌کنید و سپس به فروش می‌رسانید می‌توانید فرم‌های مرتبط با تولید را تهیه کنید.

همچنین با تهیه نرم‌افزار حقوق و دستمزد استار می‌توانید تمام امور مرتبط با پرسنل و پرداخت حقوق به آنها را انجام دهید. برخی از امکانات این نرم‌افزار عبارت‌اند از: صدور انواع فیش حقوقی، آیتم‌های کارکردی، آیتم‌های پرسنلی، فرمول نویسی آیتم‌های فیش حقوقی و ….

نرم‌افزار پرو

نرم‌افزار حسابداری پرو که دارای زیر سیستم‌های اصلی هر کسب‌وکاری مانند بازرگانی، خزانه، حسابداری، انبار و … است به گونه‌ای است که زیر سیستم‌های مرتبط با تولید و تولید و امانی را هم پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار دارای نسخه‌های مختلف بازرگانی، تولیدی، خدماتی و شرکتی است و قیمت آن در حال حاضر از 1,490,000 تومان شروع می‌شود.

نرم‌افزار 360

نرم‌افزار حسابداری 360 یک نرم‌افزار ابری است. ممکن است کسب‌وکار شما دارای شعب متفاوتی باشد و امکان ایجاد یک سخت افزار قدرتمند برای شما پر هزینه باشد. نرم‌افزار 360 به شما کمک می‌کند تا از طریق اینترنت در هر زمان و مکان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. به صورت سرور نرم‌افزار در محلی شرکتی که خود ارائه‌دهنده نرم‌افزار است نگهداری می‌شود. این نرم‌افزار راهگشای بسیاری از مشکلات است و به توسعه کسب‌وکار شما کمک فراوانی می‌کند.


نرم‌افزار پارمیس همراه


انجام امور مالی و ثبت اطلاعات حسابداری تنها مختص سازمان و اداره نیست. هر فردی اعم از دانشجو، خانه‌دار، کارمند و کارگر ممکن است بخواهد به صورت روزانه دریافت و پرداخت‌هایی که انجام می‌‌دهد را ثبت کند. در این حالت ممکن است خرید یک سیستم حسابداری برای انجام چنین اموری از نظر اقتصادی به صرفه نباشد.

نرم‌افزار پارمیس همراه در دو نسخه اندروید و ios به صورت کاملاً رایگان تولید می‌شود که می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از افراد باشد. این نرم‌افزار یک برنامه حسابداری شخصی است که شما می‌توانید با استفاده از آن علاوه بر مدیریت دریافت‌ها و پرداخت‌های نقدی چک‌ها و مانده‌های بانک خود را مدیریت کنید.

در این مقاله از پارمیس سعی کردیم در خصوص نرم‌افزار حسابداری و نرم‌افزار حقوق و دستمزد و نرم‌افزار ERP مطالبی را برای شما عنوان کنیم. نرم‌افزار حقوق و دستمزد یکی از نیازهای اساسی هر مجموعه علی الخصوص مجموعه‌هایی است که پرسنل زیادی دارند. برای ثبت هزینه حقوق و دستمزد می‌توانید از نرم‌افزار  ERP و نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید.

علاقه‌مندان برای خرید هر کدام از نرم‌افزارهای حسابداری پارمیس می‌توانند به سایت پارمیس مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 02188758 تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.