راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مظاهر مرجانی درباره اهمیت انضباط مالی در کسب‌وکارها تشریح کرد / عدم انضباط مالی؛ عامل شکست ۸۲ درصد از کسب‌و‌کارها

در حاشیه رویداد «یلداسامیت» که ۲۷ دی‌ماه در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس سخنرانی کرد. او در این سخنرانی به تفسیر اولین تجربه کاری‌اش در نوجوانی و چگونگی عوض‌شدن مسیر زندگی‌اش به‌واسطه آشنایی با بازار تهران پرداخت. او در ۲۲ سال گذشته با هزاران کسب‌و‌کار مختلف رو‌به‌رو شده و معتقد است تقریباً ۸۲ درصد کسب‌و‌کارهایی که شکست می‌خورند به دلیل عدم مدیریت جریان نقدینگی است.

مظاهر مرجانی در حاشیه رویداد یلداسامیت گفت: «وقتی به‌واسطه برادرانم با بازار تهران آشنا شدم، متوجه شدم که تا چه اندازه کسب‌و‌کار‌ها با مشکلاتی نظیر عدم اطلاع از موجودی، چک و… دست‌وپنجه نرم می‌کنند. همان‌جا بود که تصمیم گرفتم ابزاری را خلق و طراحی کنم تا کمکی باشد به کسب‌و‌کارها.»

او با اشاره به آمار شکست ۸۲درصدی کسب‌وکارها توضیح داد: «تجربیات من در سال‌های گذشته نشان داده که یکی از عوامل مهم این اتفاق، عدم انضباط مالی شرکت‌هاست. عدم انضباط مالی باعث شده بسیاری از شرکت‌ها وارد این ورطه شوند. اما چرا انضباط مالی وجود ندارد؟ وجود انضباط مالی نیازمند یک ساختار است و این ساختار چهار رکن دارد؛ تیم مالی، سواد مالی مدیران، فرایندها و ابزارهای مالی.»

مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس

به گفته مرجانی، بسیاری از کسب‌و‌کارها فرایندهای مالی استانداردی ندارند و در نهایت این موضوع باعث می‌شود آنها نتوانند ورودی و خروجی خود را به‌خوبی مدیریت کنند.

مظاهر مرجانی با اشاره به ابزارهای مالی گفت: «اگر بهترین حسابداران را هم داشته باشیم، اما ابزارهای مالی مدرنی نداشته باشیم شاید نتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.»

بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس معتقد است هر سازمانی که مدیرش نگاه و بینش مالی خوبی داشته، آن سازمان بسیار موفق بوده است. امروزه یادگیری سواد مالی برای تک‌تک مدیران باید مهم باشد؛ چراکه هر اندازه سواد مدیران در این زمینه بیشتر باشد امکان تشکیل تیمی قوی‌تر و سازمانی موفق‌تر افرایش می‌یابد.

او در ادامه گفت که خبرهای خوبی در راه است و ۲۰،۳۰ هزار میلیارد تومان در اکوسیستم استارتاپی ایران در حال سرمایه‌گذاری است. اما سرمایه‌گذاران وارد چه شرکتی می‌شوند و سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

به گفته مرجانی، سرمایه‌گذار روی شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کند که ریسک کمتر و ساختارها و روندهای مالی استانداردی داشته باشد. او در پایان یادآور شد که اگر می‌خواهیم سهم خوبی را از این سرمایه به دست آوریم باید ساختار مالی مناسبی داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.