راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به چگونگی کاهش هزینه‌های شرکت‌های تولیدی با نرم‌افزار CRM / ایجاد ارتباطات مؤثر با مشتریان فعلی و آینده با CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، ابزاری قدرتمند برای کمک به کسب‌و‌کارها در جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش فروش است. مدیریت مشتریان، محصولات، بازاریابی و فروش، فارغ از اندازه یا مقیاس کسب‌وکار می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اجزای متعددی برای نظارت و کنترل وجود دارد که خوشبختانه فناوری با ارائه نرم‌افزارهای CRM، شفافیت و قابلیت مدیریت این فرآیندها را به طور قابل‌ توجهی افزایش داده است. در این مطلب یک نرم‌افزار CRM کارآمد را بررسی می‌کنیم که چطور می‌تواند هزینه‌های شرکت‌های تولیدی را کاهش دهد و مزایای مختلفی فراهم کند.


افزایش رضایت و وفاداری مشتری


CRM به‌عنوان یک ابزار ارزشمند، نه‌تنها در ارتباط با مشتریان بالقوه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه برای مدیریت رابطه با مشتریان فعلی نیز بسیار مفید است. با داشتن اطلاعات کامل درباره مشتریان فعلی، می‌توان به طور مؤثر و منظم با آنها ارتباط برقرار کرد و این ارتباط به‌تدریج به تقویت و بهبود وفاداری مشتریان منجر می‌شود.

با داشتن این اطلاعات، می‌توان به بهترین شکل به سؤالات و نیازهای مشتریان در مورد سفارشات فعلی پاسخ داد. این اطلاعات را می‌توان به‌راحتی از طریق CRM به دست آورد. ارتقای پشتیبانی مشتری و پرورش رابطه با آنها باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود. در این شرایط، صاحبان کسب‌و‌کار مشتریانی دارند که به دنبال دریافت خدمات به شکل مداوم باز خواهند گشت.


نرخ بسته‌شدن و عملکرد بهتر فروش


یک سیستم CRM این امکان را می‌دهد که تمام مکالمات فروش در یک مکان متمرکز شود. این بدان معناست که تیم فروش قادر خواهد بود تمام اطلاعات مربوط به حساب‌ها، سرنخ‌ها، فرصت‌ها و ارتباطات را در یک سیستم مدیریت کند و دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت که به دلیل گم‌شدن اطلاعات، معاملات یا… فرصت‌ها از دست برود.

داشتن اطلاعات مستند درباره‌ یک سرنخ یا مشتری به صاحبان کسب‌و‌کار کمک می‌کند تا رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد و احترام با مشتریان خود برقرار کنند. این تدابیر به آنها فرصت بستن معاملات با مشتریان جدید، دریافت سفارشات دوباره از مشتریان، و یا افزایش فروش به آنها را فراهم می‌سازد.

نکته مهم این است که یک تیم فروش سازمان‌یافته و یک پایپ لاین فروش که به بهترین شکل مدیریت شده باشد، می‌تواند به بهبود عملکرد تیم فروش و افزایش نرخ بستن معاملات کمک کند.


دید بیشتر در زنجیره تأمین


یک CRM تولیدی همچنین به شما در درک و مدیریت بهتر زنجیره تأمین کمک می‌کند. هنگامی که داده‌های پیش‌بینی فروش CRM را با بینش‌های دقیق و مفید ERP در مورد عملیات، مدیریت موجودی، پردازش سفارش، انبارداری و زنجیره‌های توزیع ترکیب کنید، می‌توانید برنامه‌ریزی تولید و مدیریت زنجیره تأمین را بهتر انجام دهید.

این سطح از دید افزایش‌یافته که با به‌کارگیری یک CRM تسریع می‌شود، معمولاً به‌عنوان «زنجیره تأمین هوشمند» شناخته می‌شود. بهره‌گیری از یک زنجیره تأمین هوشمند می‌تواند به شما کمک کند برنامه‌های تولید و سطح موجودی را بهتر مدیریت کرده و در خرید و تهیه مواد نیز بهتر عمل کنید.


کاهش هزینه اشتباهات


با بهره‌گیری از یک سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، میزان اشتباهات به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و اثرات مثبت آن به صورت خودکار در خدمات مشتریان به نمایش درمی‌آید. این سامانه به طور دقیق و مدون برنامه‌ریزی شده تا مشتریان را از طریق مراحل فروش هدایت کند و مدیران را در انجام وظایف خود راهنمایی کند.

آیا پیش‌ آمده است که مدیر شما اطلاعات تماس چند مشتری را به اشتباه با یکدیگر ترکیب کند یا کالاها را به طور نادرست در یک بسته برای مشتریان ارسال کند؟ یا حتی چندین‌بار فراموش کند که با مشتری تماس بگیرد؟ تمام این اشتباهات می‌توانند تأثیرگذار بر امور مالی و وفاداری مشتریان باشند.

در صورت ارسال نادرست بسته، باید آن را بازگرداند یا مدیر باید به‌سرعت با مشتری فراموش‌شده تماس بگیرد و از او عذرخواهی کند. با استفاده از یک سامانه CRM، احتمال خطای انسانی یا فراموشی به حداقل می‌رسد. هر مدیریتی می‌داند که با توجه‌ به استراتژی شرکت، چه کاری باید انجام دهد.


پیش‌بینی بهتر تقاضا


یک سامانه CRM به تیم فروش کمک می‌کند رشد فروش آینده را براساس پایپ‌لاین معاملات بالقوه خود پیش‌بینی کند. درک بهتر تمامی معاملات بالقوه به این معناست که می‌دانید فروشگاه شما در حال حاضر و در آینده چه‌ کارهایی را باید انجام دهد.

یک سیستم CRM پیش‌بینی فروش فوری را در اختیارتان قرار می‌دهد. بر اساس این داده‌ها، تمامی بخش‌های فروشگاه شما می‌توانند به شکل بهتر و در زمان سریع‌تری برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و تخصیص منابع را انجام دهند. به این ترتیب، پیش از اینکه مشتری سفارش خود را ارسال کند، تیم‌ها کاملاً آماده هستند.

برنامه‌ریزی بهتر تولید به شما اجازه می‌دهد همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشید و برای مقابله با مشکلات احتمالی در مراحل اولیه آماده باشید. همچنین این رویکرد به سرعت و روانی تولید و تحویل معاملات بیشتر در زمان مقرر کمک می‌کند.


بهبود کیفیت محصول


یک CRM در مورد اینکه مشتریان‌تان در مورد محصولات شما چطور فکر می‌کنند و چطور می‌توانید کیفیت و ثبات محصولات‌تان را بهبود ببخشید، بینش‌های ارزشمندی ارائه می‌دهد.

با بهره‌گیری از یک مسیر مستقیم با هدف رسیدن به کاربران نهایی، مکانیسم بازخورد قوی‌تری فراهم می‌کند تا به کمک آن محصولات‌تان را با توجه‌ به نیازهای بازار هدف بهبود دهید. یک راهکار CRM به ارتباط بهتر شما با مشتریان‌تان منجر می‌شود. این یعنی نسبت به محصولات‌تان بازخوردهای بیشتری دریافت می‌کنید که اساساً به بهبود سریع‌تر و مؤثرتر محصولات منجر خواهد شد.


مزایای CRM در یک نگاه


یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ابزاری برای شرکت‌های تولیدی است که به آنها کمک می‌کند ارتباطات مؤثرتری با مشتریان فعلی و آینده خود برقرار کنند. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توان پیش‌بینی‌های دقیقی از فروش ایجاد کرد که به شرکت در برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر و بهینه‌تر کمک می‌کند.

با توجه‌ به اینکه تولید، به‌ویژه تولید سفارشی، روزبه‌روز بیشتر به‌ سوی ارتباط مستقیم با مشتریان می‌پیچد، استفاده از روشی کارآمد و مؤثر برای مدیریت این ارتباطات برای هر شرکت تولیدی که به دنبال بقا در بازار است، بسیار حیاتی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.