راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس مطرح کرد / دنیای مالی غیرمتمرکز به یک مگاترند تبدیل شده است

وحید شامخی که در انتخابات اخیر انجمن فین‌تک به نمایندگی از «نوبیتکس» به‌عنوان یکی از اعضای جدید هیئت‌مدیره این انجمن انتخاب شده، بر این عقیده است که دنیای غیرمتمرکز مالی در حال حاضر یک مگاترند در دنیاست که باید به‌خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد.

او در این خصوص می‌گوید:‌ «نظام متمرکز مالی در ایران و جهان چالش‌ها و مشکلاتی دارد و نیازمند ایجاد تغییراتی برای پاسخگویی به نیازهای روز است که البته این فرآیند، زمان‌بر است. بسیاری از این چالش‌ها با رویکرد فناوری‌های مالی غیرمتمرکز به سرعت قابل برطرف شدن است. به همین دلیل هم جهان به سمت دنیای مالی غیرمتمرکز در حال حرکت است.»

شامخی می‌گوید: «انجمن فین‌تک که برآمده از فعالان بخش خصوصی است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تأثیرگذار می‌تواند در شکل‌گیری بهتر و دقیق‌تر قوانین کمک کند. اقدامات این انجمن باید با رعایت دغدغه‌های دولت و حاکمیت، زمینه فعالیت کسب‌وکارها را فراهم کند تا مردم به‌عنوان ذینفعان نهایی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.»

به اعتقاد معاون توسعه کسب‌وکار پلتفرم مبادله رمزارز نوبیتکس،‌ بزرگ‌ترین چالش در حوزه فین‌تک و به‌تبع آن رمزارزها، قوانین نامشخص است. عموماً چون این حوزه‌ها جدید هستند، سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند هم از قانون‌گذار یا رگولاتور جلوتر حرکت می‌کنند؛ درنتیجه شاهد شکل‌گیری فضاهای غیرشفافی هستیم که کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک را با چالش‌ مواجه کرده است. در عین حال سرویس‌هایی که ارائه می‌شود، هم نیاز مردم هستند و هم هر روز فراگیرتر می‌شوند که باید برای آن تدابیری داشت.

شامخی در این راستا ادامه داد: «عمده فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه رمزارزها در ایران محدود به بحث ماینینگ و خریدوفروش رمزارزها بوده است. از دیفای و استیکینگ و لندینگ گرفته تا معاملات فیوچرز، وب 3، NFT و متاورس ازجمله سرویس‌های مهمی هستند که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.» به گفته او، نوبیتکس به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این عرصه می‌تواند سرویس‌های جدیدتری ارائه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.