راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک انتخاب شدند

انتخابات هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک در اتاق بازرگانی برگزار شد. مهدی فاطمیان از زیبال، نوید رجایی‌پور از فردابانک، وحید شامخی از نوبیتکس، سعید قدوسی‌نژاد از فینوتک، احمد منصوری از پی‌پینگ، مهدی مؤمنی از ازکی‌وام و امیر راسخ از توسن البرز به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره جدید انجمن انتخاب شدند. همچنین علیرضا یعقوبی از رابکس و علیرضا هوشمند از قسطا به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره انجمن انتخاب شدند.

دومین مجمع عمومی انجمن صنفی کارفرمایی فناوری‌های نوین مالی، چهاردهم دی ۱۴۰۱ برگزار و گزارش عملکرد انجمن فین‌تک در این دوره قرائت شد. اعضای جدید هیئت‌مدیره نیز با آرای اعضای انجمن فین‌تک معرفی شدند.

براساس گزارش عملکرد این انجمن، نگارش الزامات پرداخت‌یاری و‌ تنظیم‌ این سند، نگارش اولین نسخه الزامات لندتک، نگارش تقسیم وظایف حوزه رمزارز و ارائه آن در کمیسیون اقتصادی دولت و‌ تصویب آن در مرکز ملی فضای مجازی، نگارش برنامه راهبردی سند رمزارزی، نگارش اولین نسخه الزامات اجرایی حوزه رمزارز در سال ۱۳۹۹، تدوین قانون دارایی دیجیتال با مشارکت انجمن فین‌تک و شرکت ققنوس برای رایزنی با تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، تهیه گزارش جامع آسیب‌های الزامی‌شدن اینماد و رایزنی برای اصلاح آن، تنظیم گزارشی از وضعیت مهاجرت نخبگان و تأثیر تنظیم‌گری ناکارآمد جهت ارائه در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری، تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه شرکت‌های فعال در حوزه بیمه آنلاین، حمایت از تدوین سند جامع رویکردهای کشور در حوزه فناوری‌های نوظهور در اقتصاد دیجیتال کشور، حمایت از تدوین مقاله درباره فعالیت‌های اقتصاد به‌مثابه یک اکوسیستم، نگارش نقد طرح بانکداری و ارائه آن به شورای نگهبان و‌ نگارش پیش‌نویس قوانین الزامات رمزارز برمبنای اسناد اتحادیه اروپا ازجمله اقدامات انجمن فین‌تک در زمینه نگارش اسناد تنظیم‌گری از ابتدای تأسیس انجمن هستند.

در این گزارش بیان شد انجمن فین‌تک همچنین اقدامات توسعه‌ای و رسانه‌ای حمایتی انجام داده که رایزنی در نگارش و‌ انتشار نقشه راه و اسناد فناوری‌های نوین مالی بانک مرکزی، مخالفت با بسته‌شدن درگاه‌های حوزه رمزارز، ایجاد کمپین مخالفت با تبدیل اینماد به مگامجوزی که از نوآوری جلوگیری می‌کند، مخالفت با بسته‌شدن درگاه پرداخت کسب‌وکارهای اینترنتی به‌دلیل نداشتن نماد اعتماد الکترونیک، تشکیل کمپین مخالفت با ورود به بازار بیمه با نام سوئیچ آمیتیس، مشارکت در جلسات جهت ورود به بازار بانک مرکزی در پروژه دیبا و‌ دایرکت‌دبیت، برگزاری کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک، شروع فرایند راه‌اندازی اتحادیه بین‌المللی دارایی‌ دیجیتال با مشارکت کشورهای منطقه و شکایت در شورای رقابت با موضوع انحصاری و غیرمنصفانه‌ بودن شرایط مجوزدهی و تنظیم‌گری شرکت‌های پرداخت از جمله این اقدامات هستند.

محمدمهدی شریعتمدار که از سال ۱۳۹۹ تا به امروز ریاست انجمن‌ فین‌تک را برعهده داشته، در ادامه این مجمع بیان کرد: «فناوری مالی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی کشور است و پوشش گسترده و‌ در دسترس بودن، تنوع خدمات و راهکارها، سهولت و توسعه خدمات نوین و بازنگری‌های فرایندها و اتصال و ادغام سرویس‌ها در سطح ملی و بین‌المللی شاخص‌های توسعه زیرساخت‌های فناوری مالی هستند. استارتاپ‌ها، شرکت‌ها، نهادهای سیاستگذار و‌ ناظر، سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها و رسانه‌ها نیز ذی‌نفعان انجمن فین‌تک هستند.

او در خصوص اهدافی که این دوره از انجمن در نظر گرفته بود، توضیح داد: «حمایت از توسعه کسب‌وکارهای نوین مالی و بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد زمینه‌های‌ همکاری و‌ توسعه ارتباطات، آینده‌پژوهشی و‌ ترسیم نقشه راه فناوری‌های نوین مالی، آگاهی‌افزایی عمومی و اطلاع‌رسانی شفاف از اصلی‌ترین این اهداف بودند.»

به گفته شریعتمدار، ایران پیشرو‌ترین بازیگر فناوری‌های نوین مالی خاورمیانه بود، اما در دو سال اخیر کشورهای همسایه از کشور ما پیشی گرفتند و بازگشت ایران به این جایگاه از اصلی‌ترین چشم‌اندازهای انجمن فین‌تک بوده است.


رأی‌گیری و انتخاب اعضای هیئت‌مدیره


انتخابات هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک ایران در اتاق بازرگانی برگزار شد و مهدی فاطمیان با ۳۱ رأی، نوید رجایی‌پور با ۲۵ رأی، وحید شامخی با ۲۲ رأی، سعید قدوسی‌نژاد با ۲۰ رأی، احمد منصوری با ۲۰ رأی، سید مهدی مؤمنی با 15رأی و امیر راسخ با 15 رأی به‌عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند. همچنین علیرضا یعقوبی با ۱۵ رأی (علی‌البدل اول) و علیرضا هوشمند با ۱۳ رأی (علی‌البدل دوم) به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک انتخاب شدند. علی امیری با 22 رأی و سامان بیرقی با 11 رأی بازرسی این دوره را برعهده گرفتند.

گفتنی است با توجه به مساوی‌شدن سه نفری که 15 رأی را کسب کردند، دو نفر آخر با قید قرعه به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.