راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی دولت اعلام کرد / کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی برای شهروندان عملیاتی خواهد شد

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که زیرساخت مقدماتی کالابرگ الکترونیکی تهیه شده و کالابرگ الکترونیکی به‌زودی در یکی از استان‌های جنوبی کشور به‌صورت اختیاری و آزمایشی برای شهروندان عملیاتی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم توضیح داد که مطابق با قانون بودجه، دولت از ابتدای سال اجازه واگذاری ارز ترجیحی ندارد و تمام ارزهای دولت باید به‌صورت ETS محاسبه شوند.

مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال مقرر کرده بود که یارانه‌ها باید یا به شیوه کالابرگ یا سایر راه‌ها اعطا شوند. به گفته سخنگوی دولت، مقدمات اجرایی برای عملیاتی‌ شدن کالابرگ الکترونیکی وجود نداشت و اجرای این قانون نیازمند  صرف زمان مناسب برای تأمین زیرساخت‌ها بود. زیرساخت‌ها و طرح‌های گوناگونی در جلسات متعدد ارائه و بررسی می‌شدند؛ اما هیچ‌ کدام از طرح‌ها امکان ورود به میدان عمل را نداشتند.

بهادری جهرمی ادامه داد: «در نهایت با تلاش‌های فشرده وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد، جهاد، صمت، بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه، زیرساخت مناسب برای اجرای آزمایشی کالابرگ انتخاب شد. امروز هم وزیر رفاه گزارشی ارائه کرد که حاکی از آمادگی اجرای آزمایشی بود.»

او در پایان خاطرنشان کرد که کالابرگ الکترونیکی به‌زودی در یکی از استان‌های جنوبی کشور به‌صورت اختیاری و آزمایشی برای شهروندان فعال خواهد شد.

بهادری جهرمی پیش از این خاطرنشان کرده بود که مراحل تکمیل زیرساخت کالابرگ به طور منظم در حال انجام است و گزارش‌هایش دو بار در هفته در جلسات ستاد تنظیم بازار و ستاد هماهنگی بررسی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.