راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنگوی دولت مطرح کرد / زیرساخت‌ کالابرگ الکترونیکی در حال تکمیل‌ است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود در خصوص کالابرگ الکترونیکی و اتصال دستگاه‌ها به پنجره واحد دولت الکترونیکی صحبت کرد.

سخنگوی دولت در نشست خبری امروز هشتم آذرماه اعلام کرد:‌ «۸۳ درصد دستگاه‌ها به سامانه پنجره واحد متصل شده‌اند و بیش از هشت میلیون نفر توانسته‌اند از خدمات پنجره واحد بهره‌مند شوند. ۱۷ درصد باقی‌مانده دستگاه‌ها هم یا در حال اتصال هستند یا مسائل فنی دارند که قرار است حل شود.»

به گفته او، برای اولین‌ بار در کشور برای بررسی لایحه بودجه، کمیسیون خاصی در دولت ایجاد شد تا به شکل تخصصی به این موضوع پرداخته شود و اولین جلسه کمیسیون بودجه هفته گذشته برگزار شد. این جلسات به‌صورت هفتگی در حال انجام است و با اصلاح فرایندی که صورت‌ گرفته، انتظار می‌رود کار بررسی برنامه‌ها و احکام بودجه زودتر پیش برود و در موعد قانونی به مجلس ارسال شود.


مسیر کالابرگ مسیر روشنی است


جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌‌هایش درباره کالابرگ الکترونیکی گفت: «مجلس از ابتدا در بودجه امسال مقرر کرده بود که یارانه‌ها باید یا به شیوه کالابرگ یا از طریق سایر راه‌ها اعطا شوند؛ این بدان معناست که در صورت وجود زیرساخت‌ها از کالابرگ الکترونیکی استفاده شود؛ اما اگر شرایط فراهم نیست، اعطای یارانه به مردم متوقف نشود.»

او ادامه داد: «در همین راستا مقرر شده پرداخت یارانه به‌صورت مستقیم ادامه داشته باشد و در کنار این اقدام، زیرساخت‌ها تکمیل شوند. مراحل تکمیل زیرساخت کالابرگ به طور منظم در حال انجام است و گزارش‌هایش دو بار در هفته در جلسات ستاد تنظیم بازار و ستاد هماهنگی بررسی می‌شود. مسیر کالابرگ الکترونیکی مسیر کاملاً روشنی است.»

جهرمی در پایان تأکید کرد: «دولت در تخصیص یارانه به مردم و تأمین کالاهای اساسی مردم و منابع غذایی ریسک نمی‌کند و فرایند اعطای یارانه مستقیم به مردم تا زمان تکمیل زیرساخت‌ها را متوقف نخواهد کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.