راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چهل‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد

چهل‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- اردیبهشت 93- منتشر شد.

با انتشار این شماره، فعالیت این نشریه تخصصی وارد پنجمین سال شد. مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در حوزه رسانه، روابط‌عمومی، تبلیغات، بازاریابی و جامعه اطلاعاتی منتشر می‌شود.

«هدفمندی یارانه‌ها، تبلیغات ناکارآمد و کوتاهی ارتباطی‌ها» عنوان سرمقاله این شماره به قلم مدیرمسؤول است. نگاه نگین حسینی به مجموعۀ کلاه قرمزی 93 با تیتر « از پرستشِ نوستالژی تا ستایشِ نقد» از دیگر مطالب این ماهنامه است. این سومین مرتبه و سومین سالی است که حسینی در ماهنامه مدیریت ارتباطات، در نقد مجموعه کلاه قرمزی نوشته‌ است. مطلب اول با عنوان: «مجموعه کلاه قرمزی از منظر مخاطب‌شناسی و ضرورت‌های برنامه‌سازی: نخوردیم نون گندم اما دیدیم دست مردم، آقای مجری!» اردیبهشت 1391 منتشر شد و مطلب دوم با عنوان: «شخصیت‌‌پردازی مؤنث در مجموعه کلاه‌قرمزی: نه جیغ، نه دست، نه هورا!» اردیبهشت 1392 به چاپ رسید. حسینی در این مورد می‌نویسد: من از هواداران این مجموعه‌ام اما فکر می‌کنم دوست داشتن کلاه قرمزی نباید اجازه نقد و نظر منفی را از دوستداران و نقادانش بگیرد. اسطوره‌ها نیز باید نقد شوند و تقدس‌زدایی شوند تا قابل ستایش باقی بمانند.

«ارائه الگوی ارتباطات سازمانی مناسب» نوشته مشترک کمیل رودی و ملیحه محمدی حسینی‌نژاد از دیگر مطالب خارج از پرونده چهل‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است. این مدل یک دستگاه نظری را در اختیار پژوهشگران می‌گذارد که با تعریف اهداف و تعیین امتیاز هر شاخص از سوی نخبگان علمی یا خبرگان اجرایی سازمان، بتوانند الگوی ارتباطات سازمانی مناسبی را برای سازمان طرح‌ریزی کنند.

«اينترنت: فضاي عمومي سياسي» نوشته دکتر احمد يحيايي ایله‌ای نیز از دیگر مطالب این بخش است. این مقاله در دو بخش تئوریک و کاربردی، آثار اینترنت را در حوزه عمومی به بحث کشانده است. قسمت اول: اينترنت به عنوان يك فضاي عمومي سياسي و قسمت دوم: اينترنت به مثابه فضاي عمومي سياسي محلي.

Modiriat-ertebatat-forghani-way2pay-93-02-07

تبیین اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در گفت‌وگوی محمدحسن خازنی با علیرضا حسینی پاکدهی با عنوان « مهم‌ترین رسالت روزنامه‌نگاران وفاداری به شهروندان است» و گفت‌وگوی محسن آزموده با ميرزابابا مطهري‌نژاد،‌ عضو هیأت‌مدیره انجمن روابط‌عمومي ایران با عنوان « تقابل با افكار عمومي خطرناك است؛ نهادهاي مدني بايد افكار عمومي را نمايندگي كنند» از جمله گفت‌وگوهای این شماره است. اما گفت‌وگوی ویژه‌ این شماره توسط رضا قربانی با دکتر محمدمهدی فرقانی و با هدف جست‌وجوی پاسخی برای پرسش «بیماری مطبوعات امروز ایران» در گفت‌وگو با محمدمهدی فرقانی انجام شده است. فرقانی در این مصاحبه مهم‌ترین رسالت امروز رسانه‌ها را تقویت تفاهم اجتماعی دانسته است. در شماره جدید این ماهنامه پرونده‌هایی در موضوعات روابط‌عمومی، کتاب، مدیریت ارتباطات اجتماعی و رسانه منتشر شده است.

چهل‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در 84 صفحه تمام رنگی و با قیمت 6 هزارتومان بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفته است. گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند این ماهنامه را توسط نرم‌افزار «برگ» (کیوسک الکترونیکی مطبوعات) بر روی گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل اندروید خریداری کرده و مطالعه کنند. نرم‌افزار اندرویدی «برگ» از نشانی barg.asr24.com یا cando.asr24.com قابل دریافت است.

آرشیو کامل ماهنامه مدیریت ارتباطات از نشانی www.magiran.com/cmmagazine قابل تهیه و مطالعه است. این ماهنامه از طریق سایت www.prshop.ir نیز برای درخواست‌کنندگان، ارسال می‌شود.

منبع: روابط‌عمومی ماهنامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.