راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل پست اعلام کرد / پلتفرم‌های داخلی فروش کالا بیش از 30 درصد افزایش ترافیک داشته‌اند

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران که پیش از این گفته بود با فیلتر اینستاگرام یک‌سوم درآمد این شرکت کاهش پیدا کرده، حالا اعلام کرده که بسیاری از کسب‌وکارها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند و شرکت پست در آبان‌ماه با افزایش درآمد و ترافیک روبه‌رو بوده است.

محمود لیائی در حالی که محدودیت اینترنت براساس برخی گزارش‌ها، خسارت 150هزار میلیارد تومانی به کسب‌وکارهای آنلاین زده و باعث تعطیلی و ورشکستگی گروه دیگر شده، گفته است که حال کسب‌وکارها رو به بهبود است.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود لیائی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اعلام کرده بر اساس قرارداد‌هایی که پست با پلتفرم‌های داخلی برای جابه‌جایی مرسولات آنان دارد، به طور متوسط بیش از 30 درصد افزایش ترافیک داشته‌اند.

پیش از این نیز لیائی استفاده از پلتفرم‌های داخلی را بهترین گزینه در برابر فیلتر اینستاگرام اعلام کرده بود. او اواسط مهرماه در همایش ملی تجارت الکترونیکی در واکنش به کسب‌وکارهایی که از فیلتر اینستاگرام خسارت دیده‌ بودند، این خسارت را به گردن خود کسب‌وکارها انداخته و گفته بود: «تقصیر خودشان است. باید از قبل به فکر چنین روزی و محدودشدن اینستاگرام می‌بودند و به هشدار مسئولان برای کوچ به پلتفرم‌های داخلی توجه می‌کردند.»

حالا حدود دو ماه بعد از این اظهارات، او اعلام کرده که ترافیک فروش کالا در پلتفرم‌های داخلی افزایش داشته است.

لیائی با اشاره به کاهش درآمد و ترافیک پست در مهرماه گذشته بعد از محدودیت‌های اعمال‌شده برای برخی پلتفرم‌های خارجی، از افزایش درآمد و ترافیک این شرکت در آبان‌ماه نسبت به مهرماه خبر داد و گفت: «درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان‌ماه نسبت به مهرماه سال جاری به ترتیب 27 و 16 درصد افزایش داشته است.»

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه بخش زیادی از لجستیک و جابه‌جایی کالاهای فروخته‌شده توسط کسب‌و‌کارهای اینترنتی از طریق پست انجام می‌شود، وضعیت ترافیک و درآمد پست را شاخص مناسبی برای نشان‌دادن وضعیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی دانسته و ادامه داده: «افزایش ترافیک مرسولات، همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان می‌دهد حال کسب‌وکارهای اینترنتی رو به بهبود است.»

لیائی با اشاره به جابه‌جایی 256 میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته، پیش‌بینی کرده بتوانند 300 میلیون مرسوله را جابه‌جا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.