راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیریت عشقی بورس تمام شد / گزینه بعدی کیست؟

علی رمضانیان / سرانجام انتقادها و فشارهای مجلس به رئیس سازمان بورس برای کناره‌گیری به دلیل نداشتن کفایت لازم، نتیجه داد.

یک نماینده مجلس در روز 24 آبان امسال در صحن علنی مجلس فریاد زد که: «عشقی، رئیس سازمان بورس! تو نمی‌توانی و خودت برو کنار!»

ظاهراً این توصیه علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی که به صراحت گفته بود: «آقای عشقی! از مدیریت عشقی بورس دست بردارید و در مسیر درست قرار گیرید.» امروز عملیاتی شد و او استعفا کرد.

به گزارش «راه‌ پرداخت»، در هفته‌های اخیر شایعات و خبر‌هایی مبنی بر استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس مطرح شده بود که این خبر هر بار تکذیب شد، ولی امروز سرانجام این شایعه به حقیقت پیوست. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که گویا قرار است امروز جلسه شورای عالی بورس برگزار شود و در این جلسه تصمیمات مهمی درباره سکاندار جدید بورس گرفته شود. یکی از گزینه‌های احتمالی محمد رضوانی‌فر است.

مجید عشقی که متولد 1358 و دانش‌آموخته مدیریت دانشگاه امام صادق و دانش‌آموخته دکترای مالی از دانشگاه پیام‌نور تهران است از 21 مهر 1400 به‌عنوان سیزدهمین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شد و در 30 آبان 1401 استعفا کرد. انتخاب عشقی به‌عنوان رئیس سازمان بورس به یکی از پرحاشیه‌ترین انتخاب‌ها معروف است؛ چراکه در دقیقه 90 انتخاب شد و بسیاری انتخاب او را کاری از سر استیصال دانستند. به این دلیل که او نه سابقه آنچنانی داشت و نه گزینه اصلی برای مدیریت سازمان بورس بود و ظاهراً به دلیل نپذیرفتن دیگران در قبول چنین مسئولیت سنگینی، او را انتخاب کردند. به هر حال دوران پر از نخوت و کسالت ریاست عشقی به سر آمد.

از محمد رضوانی‌فر به‌عنوان جایگزین عشقی صحبت می‌شود و هنوز تأیید یا رد نشده و تا ظهر امروز که جلسه شورای عالی بورس برگزار می‌شود، باید صبر کرد و دید دود سفید به نفع کدام یک از گزینه‌های احتمالی به آسمان می‌رود.

محمد رضوانی‌فر متولد سال 1356 است. او نیز مانند عشقی تحصیل‌کرده دانشگاه امام صادق است. رضوانی‌فر دوره کارشناسی و کارشناسی‌ ارشد را در رشته اقتصاد دانشگاه امام صادق و دوره دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش رفتار سازمانی و منابع انسانی را در دانشگاه علامه‌ طباطبایی گذرانده است.

از سوابق او می‌توان به عضویت در هیئت‌مدیره‌های شرکت لیزینگ پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، شرکت دارویی صالحان‌شیمی، شرکت دارویی برکت، موسسه آموزش عالی نوآوران، شرکت بازرگانی آرین و البرز، شرکت دارویی ایران‌دارو، شرکت صنایع غذایی کیوان، گسترش تجارت معین شهروند، خدمات دارویی انصار درمان کوثر، ارزش‌آفرین سرمد، برکت‌الصحت للمقاولات والتجارت العام، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و شرکت دارویی و بهداشتی لقمان اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.