راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده آزمایشی از رمزریال بانک مرکزی با مبلغ یک میلیارد تومان

رمزریال بانک مرکزی که از ۱۴ شهریورماه به‌صورت پیش‌آزمایشی و با مبلغ یک میلیارد تومان رسماً منتشر شده، اکنون در اختیار تعداد محدودی از افراد قرار دارد و برای آنان هم امکان خرید کالا از برخی فروشگاه‌ها فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی چندی پیش با بیان اینکه در حال حاضر مرحله پیش‌آزمایشی رمزریال در حال اجراست، تأکید کرد: «یک میلیارد تومان رمزریال توسط دو بانک ملی و ملت در اختیار تعدادی از افراد قرار گرفته است. دو فروشگاه نیز با ایجاد سامانه‌های مخصوص، در حال حاضر امکان خرید کالا را فراهم کرده‌اند و پس از به‌دست‌آمدن نتایج این دوره و بررسی ابعاد مختلف آن، در آینده نزدیک مرحله آزمایشی رمزریال بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.»

او با اشاره به ایجاد سامانه رمزارزها در بانک مرکزی گفت: «در حال حاضر منتظر دریافت اطلاعات از سوی وزارت صمت هستیم. افرادی که دارای مجوز استخراج رمزارزها هستند، می‌توانند با ثبت سفارش اقدام به واردات کالا کنند.»

به گفته صالح‌آبادی، افراد دارای مجوز باید رمزارز استخراج‌شده را در سامانه‌ای که اعلام خواهد شد، عرضه کنند و پس از آن می‌توانند سفارش را ثبت و واردات خود را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.