راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شتاب‌دهنده تکنوتجارت موضوعات کاری جدید خود را اعلام کرد

شرکت تکنوتجارت که تاکنون کارنامه موفقی در سرمایه‌گذاری، جذب و پرورش استارتاپ‌های حوزه فین‌تک و تجارت الکترونیک داشته، اولویت‌های کاری جدید شتاب‌دهنده خود را با توجه به نیازهای فناورانه بازار اعلام کرد.

شتاب‌دهنده تکنوتجارت روی ایده‌های نوآور در حوزه بلاکچین، هوش مصنوعی، تحلیل کلان داده، سلامت دیجیتال و فناوری‌های بازاریابی سرمایه‌گذاری می‌کند.

علی گل‌زاده، مدیر نوآوری تکنوتجارت در گفتگو با «راه پرداخت» در خصوص ضرورت پرداختن به این حوزه‌ها گفت: «ضرورت توجه به اشتغال دانش‌بنیان در کشور بیش از پیش احساس می‌شود و یکی از ملزومات آن، تلاش برای ورود دانش فناوری‌های نو به فضای کسب‌وکار است‌. تکنوتجارت به پشتوانه متخصصان و همکاران خود، این امکان را دارد که چنین نقش‌آفرینی‌ای در فضای اکوسیستم استارتاپی داشته باشد و سراغ توسعه دانش و فناوری روز برود‌؛ بنابراین تکنوتجارت به‌عنوان یکی از شتاب‌دهنده‌های پیشرو در رشد و توسعه کسب‌وکارهای نوپا در نظر دارد علاوه بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری‌های مالی و تجارت الکترونیک، در حوزه‌های هوش مصنوعی، بلاکچین، تحلیل کلان‌ داده، سلامت دیجیتال و فناوری‌های بازاریابی نیز سرمایه‌گذاری کند تا بتواند با هم‌افزایی با استارتاپ‌های این حوزه‌ها، گام مهمی در راستای اهداف خود بردارد.»

او ضمن اعلام سقف 500 میلیون‌تومانی سرمایه‌گذاری نقدی تکنوتجارت روی ایده‌ها و تیم‌ها، به امتیاز اتصال به شبکه بانک تجارت اشاره کرد و گفت: «یکی از مشکلات در مسیر توسعه استارتاپ‌ها، نبود نهادهای پشتیبان در راستای نقشه راه آنهاست. با توجه به پتانسیل بالای بازار مشتریان حقیقی و حقوقی بانک تجارت، امکان رفع نیازهای این مشتریان از طریق استارتاپ‌های موجود در پورتفوی تکنوتجارت مهیاست که بر این اساس می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق و شفاف، آینده روشنی برای این استارتاپ‌ها ترسیم کرد.»

به گفته گل‌زاده، با وجود مرکز نوآوری تکنوتجارت، استارتاپ‌ها دیگر دغدغه استقرار نخواهند داشت و می‌توانند از فضای کار اشتراکی موجود بهره ببرند‌.

مدیر نوآوری تکنوتجارت همچنین بعد توسعه توانمندی‌های استارتاپ‌ها را برجسته دید و گفت: «با توجه به اینکه یکی از نیازهای اساسی استارتاپ‌ها شناخت درست و به‌موقع چالش‌های موجود در بازار و توسعه محصولی متناسب برای رفع  آنهاست، تکنوتجارت یکی از وظایف اصلی خود را ارائه آموزش، مشاوره و منتورینگ کاربردی مختص هر استارتاپ می‌داند تا استارتاپ‌ها بتوانند مسیر توسعه محصول خود را به درستی بشناسند و در پیاده‌سازی آن حمایت شوند.»

شرکت توسعه کسب‌و‌کارهای نوگرای تجارت (تکنوتجارت) بازوی نوآوری بانک تجارت است و یکی از مأموریت‌هایش، ایجاد خطوط کسب‌و‌کاری جدید و پاسخ به نیازهای فناورانه حوزه کسب‌و‌کار است‌. این شرکت در سه حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی، استارتاپ استودیو و شتاب‌دهی فعالیت‌ می‌‎کند و زنجیره کاملی برای استارتاپ‌ها فراهم کرده است‌. متقاضیان برای پیوستن به شتاب‌دهنده تکنوتجارت می‌توانند درخواست خود را به  این لینک ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.