راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قانون تراشه و علم ایالات متحده به تصویب رسید / قانونی برای مقابله با چین

تنها چند روز پس از حمایت هردو حزب ایالات متحده از لایحه تراشه و علم در مجلس سنا، این لایحه توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امضا و به قانون تبدیل شد.

قانون تراشه‌ها و علم شامل سرمایه‌گذاری برای افزایش تولید میکروچیپ‌های ساخت آمریکا، مقابله با آسیب‌پذیری‌های زنجیره تأمین برای تولید کالاهای بیشتر، احیای تحقیقات علمی و رهبری فناوری و تقویت امنیت اقتصادی و ملی آمریکا در داخل و خارج از کشور است. به زعم رسانه‌های ایالات متحده این قانون پرطرفدار در دولت و مجلس آمریکا هزینه‌های زندگی خانوار آمریکایی را کاهش می‌دهد و دقیقاً همان چیزی است که اقتصاد آمریکا در این برهه زمانی به آن نیازمند است.

این قانون باعث افزایش تعداد مشاغل پردرآمد در ایالات متحده شده و صنایع این کشور را تقویت خواهد کرد. قانون تراشه و علم امنیت سرمایه‌گذاری در آمریکا را افزایش داده و حامی مالیات‌دهندگان و کارگران آمریکایی و کسب‌وکارهای کوچک نیز خواهد بود.

پیش‌تر ایالات متحده با افزایش تولید کشورهای دیگر مانند چین، جایگاه خود را در تولید میکروچیپ از دست داد و بسیاری از تولیدکنندگان آمریکایی را مجبور به واردات تراشه که برای تولید اتومبیل، تلفن‌های هوشمند و تجهیزات پزشکی ضروری است، کرد.

این قانون جدید برای اختصاص بودجه برای کمک به شرکت‌ها جهت بازگرداندن تولید تراشه به ایالات متحده و درنتیجه کمک به کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اختلالات زنجیره تأمین تصویب شده است.

جاشوا آویو، مدیرعامل و بنیان‌گذار یک شرکت شارژ خودروی الکتریکی به نام SparkCharge روز سه‌شنبه در مراسم امضای لایحه در کاخ سفید گفت: «این قانون جدید به افرادی مانند من فرصت می‌دهد تا کسب‌وکارمان را توسعه دهیم».

این قانون در حقیقت پول را برای انواع مشوق‌های تولیدی با هدف تقویت تولید تراشه آمریکایی و همچنین سرمایه‌گذاری در تحقیق، توسعه و آموزش نیروی کار هزینه می‌کند.

به موجب قانون جدید، شرکت‌های خصوصی که کمک‌های مالی دریافت می‌کنند به مدت 10 سال از گسترش تولید تراشه‌های خاص در چین محدود خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.