راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت آستان به عنوان اپراتور خدمات عمومی دولت الکترونیک شروع به فعالیت کرد

«آستان» اپراتور مستقل و خصوصی دارای مجوز از سازمان فناوری اطلاعات است که بر پایه تجربه ده‌ساله شرکت توسن به عنوان سرویس‌دهنده خدمات الکترونیک دولت فعالیت خود را آغاز کرد.

سازمان فناوری اطلاعات به منظور توسعه زیرساخت دولت الکترونیک و کاهش فاصله آن با کسب‌وکارهای خصوصی گام مهم دیگری در قالب پروژه «سرویس‌های عمومی دولت الکترونیک» برداشته است. در این گام با انتخاب یک اپراتور از میان شرکت‌های خصوصی و بدون وابستگی به بدنه دولت این امکان را فراهم کرده تا خدمات عمومی و دولت الکترونیک که پیش‌تر صرفاً میان دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی تبادل می‌شد به کسب‌وکارهای خصوصی ارائه شود.

«آستان» برند تجاری شرکت سامانه‌های تجاری نوآوران توسن اپراتور غیردولتی و کاملاً خصوصی سازمان فناوری اطلاعات است که بر اساس قراردادی هفت‌ساله از سوی این سازمان مجوز یافته سرویس‌های عمومی شده دولت را در اختیار کسب‌وکارهای خصوصی کوچک و بزرگ قرار دهد.

آستان در نظر دارد به عنوان یک اپراتور مستقل از دولت، با قرارگرفتن در لبه سرویس‌دهی به بخش خصوصی، دولت الکترونیک را در میان جامعه توسعه داده و مردم را از خدمات دولت الکترونیک در ساحت کسب‌وکارهای خصوصی بهره‌مند سازد.

«توسن» به عنوان یک شرکت فناوری اطلاعات طی ده سال گذشته وظیفه برقراری ارتباط میان دستگاه‌های دولتی در مرکز تبادل اطلاعات دولت موسوم به GSB را برعهده داشته و طی این مدت به رکورد بیش از سه میلیارد تراکنش در سال رسیده است که این میزان تراکنش حاصل ارتباطات میان دستگاه‌های اجرایی کشور بوده که در نهایت خدمات آن به مصرف‌کننده نهایی یعنی آحاد مردم کشور رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.