راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

4 شیوه برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا

4 شیوه برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا از سوی مشمولان طرح سبد حمایتی دولت را اعلام کرد. بر این اساس، هموطنان می توانند با ارسال کدملی و شماره کارت بانکی و کد ملی به شماره پیامک 5000799 و یا تماس با شماره گویای 09612 و یا شماره #799* از شماره تلفن همراه اول از آخرین وضعیت خود اطلاع یابند، البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

kala-sms-sabad-yarane-way2pay-92-11-05

اولین سبد کالای حمایتی تا 10 روز دیگر

دولت قرار است ظرف کمتر از 10 روز دیگر، اولین سبد کالای حمایتی خود را به جامعه هدف 15 میلیون نفری ارایه دهد. بر این اساس، سرپرستان خانوار شامل کارمندان دولت اعم از قراردادی، پیمانی یا رسمی، کارگران، طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل و بازنشستگان از این سبد کالایی برخوردار خواهند شد.

در این میان ،هر یک از سرپرستان خانوار می توانند از 4 روش برای اطلاع از دریافت یا عدم دریافت سبد کالا اطلاع یابند که به شرح زیر است. در واقع این 4 روش، کانال‌های ارتباطی زیر جهت اطلاع‌رسانی و پاسخ به سئوالات و پیگیری مشکلات برقرار شده است. البته این روش‌ها پس از دستورات مقامات ذی‌ربط در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت کامل فعال شود.

 .

از طریق تلفن گویای وزارت صنعت، معدن و تجارت: شهروندان می‌توانند از طریق مرکز تماس وزارت صنعت، معدن و تجارت به شماره 09612 با مسئولین و کارشناسان طرح جهت دریافت پاسخ سئوالات خود تماس حاصل کنند.

 .

از طریق شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت: در صورت بروز هرگونه اشکال در فرایند تراکنش، همانند روال قبل مردم می‌توانند با مرکز تماس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت که روی رسید دستگاه کارت‌خوان درج شده است، پیگیری موارد به انجام رسانند.

 .

از طریق تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول: همچنین شهروندان می‌توانند با تماس با درگاه اطلاع‌رسانی همراه اول به شماره #799* ، و یا ارسال پیامک به شماره 5000799، با ارسال شماره کارت بانکی و کد ملی خود از وضعیت شمول خود در طرح اطلاع یافته و همچنین اطلاعات مربوط به موجودی سبد کالای خود را دریافت نمایند. در این خصوص دقت شود که شماره کارت بانکی که واریز یارانه نقدی به آن صورت می‌پذیرد مد نظر است.

 .

از طریق مراجعه به اینترنت: وب‌سایت رسمی اطلاع‌رسانی سامانه به آدرس www.yaranehkala.ir جهت مشاهده آخرین اخبار مربوط به طرح و لیست فروشگاه‌های مجاز در دسترس است. از طریق این وب‌سایت، هر شهروند می‌تواند وضعیت شمول خود در طرح را پیگیری و موجودی سبد کالای خود را استعلام کند.

.

چند نکته درباره سبد کالا

فروشگاه‌های عرضه‌کننده سبد کالا مجاز به اخذ هیچگونه وجه نقدی و غیرنقدی از شهروندان نیستند. جهت دریافت سبد کالای حمایتی به همراه داشتن کارت عابر بانک سرپرست خانوار الزامی است.

 .

تلاش بر این است سبد کالای حمایتی به صورت یکجا به خانوارهای مشمول تحویل شود. در صورت ناقص بودن سبد کالا در مراجعه اول به فروشگاه امکان مراجعه مجدد برای دریافت اقلام باقی‌مانده آن در طول ماه وجود دارد.

 .

برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع نباتی و پنیر اقلام تشکیل دهنده سبد کالای حمایتی هستند. برهمین اساس، در دو سبدکالایی که امسال دولت به شهروندان می‌دهد، 10 کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، 2 بسته 400 گرمی پنیر، 2 بسته 16 عددی تخم مرغ پیش بینی شده است.

 .

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفته است: برنج سبد اول کالایی رایگان دولت، برنج هندی است.

منبع: مهر

17 دیدگاه
  1. شایگان می‌گوید

    اقای رسول قربانی سایتتو بروز کن

  2. خ جعفری می‌گوید

    هرچه پیامک میزنم جوابش نمیاد همش،دروغه

    1. khosro karkon می‌گوید

      are rast migin

    2. ناشناس می‌گوید

      ,تلفننی که باهاش پیامک میزنید باید به نام سرپرست خانوار باشه

    3. Sani می‌گوید

      ,تلفننی که باهاش پیامک میزنید باید به نام سرپرست خانوار باشه

  3. رسول نجاتی منفرد می‌گوید

    هرچی پیامک میزنیم جواب نمیاد

  4. ابراهیم می‌گوید

    شماره اصلا کار نمیکنه – اس ام اس هم جواب نمیده

  5. اکبر می‌گوید

    با سلام به کارگر ی که حقوق آن کمتر از یک میلیون پانصدهزار ه آن هم بدون کسر بیمه و اگر تمام یک ماه بدون تعطیلی و بیکاری کار کند آیا حقی دارد یا نه

  6. م. صادقي می‌گوید

    سلام وقت شما بخير
    افرادي كه بيكار هستند و هيچگونه در آمدي ندارند تكليفشان چبست ؟
    ممنون از اينكه پاسخگو هستيد

    1. اردشیر ندامت می‌گوید

      با سلام و خدا قوت .و تبریک بمناسبت سال جدید اینجانب ایثارگر وظیفه با سابقه ی دو سال و دوماه و شش روز حضور در خط مقدم میباشم بیکارم و بیمه ای ندارم عذر میخام. چرا سبد کالای حمایتی شامل حالم نشد تازه مستا جر هم هستم. لطفا محض رضای خداوند بی همتا اول کارشناسی کنید تا متوجه حقیقت شوید خداوند بزرگ یاورتان باد……التماس دعا

  7. ایرج سرعتی بانی می‌گوید

    من تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستم .وتلفنم 910همراه اول میباشدولی سامانه قبول نمیکندوپیامکبه 5000799ارسال کردم جواب نیامد تکلیف ماچیست

  8. پیری می‌گوید

    همش دروغه صدبار امتحان کردم اصلا ارسال نمیشه جوابش هم بیاد

    1. مهدی می‌گوید

      از نظر جمهوری اسلامی افرادی مثل من که شرایط شما هستیم مرگ تکلیفمان مرگ است که انشاالله خودشان بزودی مردنی هستند

  9. Riko می‌گوید

    خجالت بکشید
    چرا همش دروغ
    هرچه پیامک میزنی چیزی نمیاد.
    کد هم الکیه
    تلفن‌گویاهم چرته
    بمیرید

  10. ناشناس می‌گوید

    باز همش دروغ… تا کی دروغ میگین

  11. مسلم می‌گوید

    خامنه ای فقط دستم بهت برسه تلافی این شب گشنه خوابی خودمو بچه هامو سرت درمیارم

  12. مسلم می‌گوید

    مردم رو خوب خر کردین و سر کار گزاشتین هر چهار روش رو امتحان کردم حتی نرم افزار شمارو نصب کردم حتی با کد *500*1463# رو هم امتحان کردم هیچکدوم کار نمیکنه خدا لعنتتون کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.