راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به عملکرد فرابوم در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه / نمایشگاه فرصتی برای جلب اعتماد

فرابوم که یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های نوآوری باز ایران است، با محصولات جدید از جمله پیمان و  cfm در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه حضور دارد. بر اساس گفته‌های معاون کسب‌وکار فرابوم، حضور در این نمایشگاه برای فرابوم نوعی سگمنت مشتریان است. او همچنین معتقد است که در نمایشگاه این ظرفیت وجود دارد با بازیگران صنعت بورس، بانک بیمه در زمینه‌های تقاضای سرویس و سرویس گیرندگی تعاملی نزدیک ایجاد کنیم.

فرشاد صفری معاون کسب‌وکار فرابوم توضیح می‌دهد که حضور در نمایشگاه برای پلتفرم‌های حوزه بانکداری باز که در لایه‌های میانی و واسط قرار دارند، فرصت تجلی عینیت کسب‌وکار و جلب اطمینان است. بر اساس صحبت‌های او، رابطه سازی، افزایش حجم مشتری، ارتباط رودر رو، از دیگر اهداف فرابوم برای حضور در چهاردهمین نمایشگاه بورس، بانک بیمه هستند.

 او با بیان اینکه فرابوم علاوه بر پلتفرم‌ها، سامانه‌های نرم‌افزاری را هم ایجاد کرده‌ به معرفی دو محصول فرابوم پرداخت؛  CFMو دایرکت دبیت. «راهکارCFM که مخفف management finance corporate است، سال قبل طراحی و از ماه گذشته آماده کار شده است. این محصول مخصوص مدیریت منابع مالی سازمان‌هاست. با استفاده این محصول، سازمان‌ها و نهادهایی که تعاملات مالی گسترده دارند، می‌توانند در یک نمای کلی به تمام حساب‌ها و سپرده‌های خود به‌صورت چند بانکه دسترسی داشته باشند.» او اضافه کرد: «صدور و ابطال، واریز سود، واریزهای دسته‌ای و تطبیق‌، ریفاند، انتقال هوشمند نمونه‌ها‌یی از امکانات CFM هستند.»

صفری با اشاره به دو قابلیت انتقال هوشمند و تطابق توضیح داد: «در این محصول تطابق شماره کارت با شماره ملی فرد بررسی می‌شود. همچنین سامانه برای واریز وجه (برای حساب‌هایی در بانکی مشترک) از حساب مبدا انتقال وجه داخلی، استفاده می‌کند و با این روش کارمزد واریز وجه را کاهش می‌دهد.»

به گفته او،CFM یک محصول آماده است و نیاز به سرویس دولوپ ندارد. کسب‌وکارها می‌توانند با بخش فروش و پشتیبانی تماس بگیرند و در کمتر از یک ساعت نسخه تستی محصول را دریافت کنند و از تمام سرویس‌های بانکداری باز و استعلامی، تطبیقی و انتقالی و… بهره‌مند شوند.

صفری با تأکید بر اینکه فرابوم این محصول را به طور اختصاصی برای نهادهایی با امور مالی گسترده‌، عرضه کرده، گفت در حال حاضر دو صندوق سرمایه‌گذاری بورس کالا از CFM استفاده می‌کنند.

صفری در ادامه یکی دیگر از محصولات فرابوم که با نام تجاری پیمان شناخته می‌شود، را معرفی کرد؛ دایرکت دبیت فرابوم اخیراً استاندارهایی را تغییر داده تا قابلیت استفاده شدن توسط تمام کسب‌وکارها را داشته باشد.

معاون کسب‌وکار فرابوم در این خصوص توضیح داد: «پیمان در این مسیر،  پرداخت آنی، پرداخت یکبار مصرف، پرداخت مکرر و اشتراکی درگاه پرداخت مبتنی بر حساب را به امکاناتش اضافه کرده است.» به گفته او، پیمان می‌خواهد در پرداخت‌های خرد حسابی  و پرداخت‌های کلان تر هم مورداستفاده قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.