راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی چهار محصول جدید مبین‌نت در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه

شرکت ارتباطات مبین‌نت با چهار محصول جدید در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه حضور دارد. سامانه نظارت تصویری ابری مبین‌نت (VSaaS)، شبکه خصوصی مجازی سازمانی (VPN)، پلتفرم چندرسانه‌ای تبلیغاتی (Digital Signage) و سامانه پشتیبانی مشتریان سازمانی  (B2B Platform)محصولات و سرویس‌های معرفی‌شده شرکت مبین‌نت است.

یکی از دغدغه‌های سازمان‌ها حفظ امنیت داده‌های دیجیتال و اموال فیزیکی آن‌هاست. اتصال دوربین‌های مداربسته به فضای امن و رمزنگاری‌شده ابری قابلیت جدیدی است که در قالب سرویس VSaaS مبین‌نت ارائه می‌شود. در این فرایند دو قابلیت فشرده‌سازی و ضبط لحظه‌ای و آنلاین تصاویر لحاظ شده است. همچنین به لحاظ هزینه، به دلیل داشتن فضای ابری به‌صرفه و بهینه است.

دسترسی امن و آسان به تصاویر از طریق اینترنت، انتقال تصاویر دوربین‌ها در شبکه امن اختصاصی، کاهش هزینه‌های سازمان با استفاده بهینه از پهنای‌باند و پشتیبانی از تمامی انواع دوربین‌های مداربسته از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های VSaaS مبین‌نت است.

مبین‌نت مهم‌ترین مزیت سرویس نظارت تصویری ابری خود نسبت به محصولات مشابه رقبا را در «آنالیتیک ویدیویی» یا «پردازش تصویری» می‌داند. سرویس پایش تصویری یا آنالیتیک ویدیویی، در حقیقت سیستم امنیتی بی‌سیم و میزبانی‌شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر دوربین‌های مداربسته محل موردنظرشان در سراسر کشور را در نقطه مرکزی به‌صورت هوشمند و آنلاین کنترل و رصد کنند. با استفاده از این قابلیت حرکت انسان، حیوان و اشیا به‌صورت هوشمند توسط سامانه تشخیص داده می‌شود. این سرویس می‌تواند همراه با قابلیت ضد مه بودن، بروز هر گونه حادثه مانند آتش‌سوزی را نیز اطلاع‌رسانی کند. ضمن اینکه ثبت تردد پرسنل در سازمان‌ها یا ورود و خروج کالا در انبارها نیز از این طریق قابل کنترل است.

برای مثال، تصاویر دوربین‌های نظارتی شعب بانک‌ها به‌صورت یکپارچه ثبت و پردازش شده و به مرکز مانیتورینگ مبین‌نت منتقل می‌شود. مقدار وضوح تصویر و سایر ویژگی‌ها نیز با توجه به درخواست و نیاز مشتری قابل تغییر است.


vpn سازمانی مبین‌نت؛ سدی بر سر راه ورود بدافزارها


محصول دیگر مبین‌نت که در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه معرفی شده، شبکه داده خصوصی مجازی یا vpn سازمانی است. مبین‌نت از سال 89 ‌وی‌پی‌ان سازمانی را ارائه کرده و هر سال با ارتقای این سرویس، مکانیزم‌های آن را تغییر داده و به‌روز کرده است و این دوره از نمایشگاه آخرین نسخه VPN سازمانی را معرفی و ارائه داده است. در ارائه این سرویس، به ازای هر مشتری یک مرکز ایجاد می‌شود تا مشتری سازمانی از شبکه ارتباطی امن و اختصاصی بهره‌مند شود. با توجه به اهمیت امنیت در انتقال داده‌های سازمانی، در این سرویس به مسائل امنیتی توجه زیادی شده تا از تداخل‌های دسترسی جلوگیری شود. این شبکه مستقل از اینترنت و شبکه‌های شهری مخابرات بوده و قابلیت اتصال نقاط موردنظر مشتری را در سریع‌ترین زمان داراست.

امکان ارائه خدمات به‌صورت لایه دو و یا لایه سه، با توجه به نیاز مشتری و افزایش امنیت شبکه و جلوگیری از ورود بدافزارها به شبکه‌ داخلی سازمان از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

سومین محصول جدید مبین‌نت، پلتفرم چند رسانه‌ای تبلیغاتی برای مدیریت محتوا به‌صورت یکپارچه و متمرکز در شعب مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها است. این سرویس مبتنی بر رایانش ابری است و امکان انتشار و مدیریت محتوا در نمایش‌گرهای پراکنده را به‌صورت همزمان فراهم می‌کند. مبین‌نت از طریق دسترسی یکپارچه‌ای که به مشتری می‌دهد به کاربر این امکان را می‌دهد که محتوای موردنظر خود را فایل‌‌بندی کند. با استفاده از قابلیت این سرویس، کاربران آن می‌توانند محتوای موردنظر برای تبلیغات، پیام‌رسانی یا اطلاع‌رسانی‌ها را بر روی تعداد زیادی از نمایشگرها در قالب‌های مختلفی چون ویدئو، تصویر، متن و یا صدا به نمایش بگذارند.

سامانه پشتیبانی مشتریان سازمانی نیز چهارمین محصول معرفی‌شده مبین‌نت در نمایشگاه است. در این سامانه تحت وب خدمات پشتیبانی به‌صورت آنلاین به مشتریان سازمانی  ارائه می‌شود. در این پلتفرم جامع، همه سرویس‌های ارائه‌شده به مشتریان از یک پنجره واحد مدیریت، پشتیبانی و مانیتورینگ می‌شود. مدیریت و پیگیری درخواست‌ها از طریق این پلتفرم به‌صورت یکپارچه انجام می‌شود.

حضور در نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه از این بابت برای مبین‌نت از این منظر که یکی از مهم‌ترین مشتری‌های مبین‌نت، صنایع مالی نظیر بانک‌ها و بیمه‌ها هستند و همه آن‌ها می‌توانند از مجموعه این سرویس‌ها استفاده کنند، بسیار اهمیت دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.