راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احمد افتخاری، مدیرعامل شرکت آپسان در گفت‌وگو با راه پرداخت مطرح کرد / تمرکز بر B2C در آپسان

احمد افتخاری، مدیرعامل شرکت آپسان با اشاره به حضور این شرکت در چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه توضیح داد: «در اکوسیستم اعتباری زنجیره ارزش بسیار مهم است که ترکیبی از نهادها و تأمین‌کننده‌ها و مشتریان است. ما نیز به‌عنوان واسطی بین نهادها و مردم، حضور در این نمایشگاه و دیدار مستقیم و چهره‌به‌چهره با فعالان و مخاطبان برایمان بسیار مفید است.»

او ادامه داد: «تقریباً از پایان سال گذشته ما B2C را کلید زدیم و تقریباً از اردیبهشت امسال بر حوزه C(مصرف‌کننده) تمرکز کردیم و هدف اصلی ما اعتباردهی است. تسهیلات مبنای اعتبار در ایران نیست و اعتبار هر فرد برای ما شهرت و هویت هر فرد است.»

به گفته افتخاری، آپسان در همکاری با شرکت‌های دیگر به دنبال این است که ابزاری برای پرداخت باشد و بتواند زیرساخت اعتباری ایجاد کند.

افتخاری درباره برنامه‌های 1401 آپسان عنوان کرد: «مدل شروع ما اعتبار 250 هزار تومان بود و اگر یک فرد در این مدل در یک سال خوب عمل کند به اعتبار 4 تا 5 میلیون‌تومانی می‌رسد. اما خودمان نیز قبول داریم که این عدد 250 هزارتومانی اکنون عدد کمی است.»

به گفته مدیرعامل آپسان نرخ نکول این شرکت زیر 2 درصد است و رفتار مصرف‌کنندگان در جامعه خرد نشان می‌دهد، بدهی برای آنها مهم است.

او تأکید کرد: «اخیراً برخی به سمت شرکت اعتباری انحصاری رفتند اما به نظر ما انحصار در این حوزه نیز مانند سایر حوزه‌ها کارآمد نیست و ما نیز معتقدیم نباید انحصاری عمل کنیم. ما به کاربر باید اختیار خرج‌کردن اعتبار را بدهیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.