راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اطلاعیه بانک ملی درباره سرقت ۱۶۸ صندوق‌ اجاره‌ای

ظهر دوشنبه بود که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که در تعطیلات اخیر، سارقان با ورود به شعبه بانک ملی روبه‌روی دانشگاه تهران، حدود ۱۰۰۰ صندوق امانات و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ این شعبه را به سرقت برده‌اند. این خبر با اطلاعیه کوتاه روابط عمومی بانک ملی داغ شد. در این اطلاعیه موضوع دستبرد به صندوق امانات تأیید شده بود، اما درباره نحوه دستبرد و تعداد صندوق‌ها صحبتی نشده بود. یک مقام آگاه بانک، اعلام جزئیات سرقت را به بعد از تحقیقات مقدماتی موکول کرد و گفت: «تعداد صندوق‌ها کمتر از عدد اعلامی است و مشتریانی که به صندوق‌هایشان دستبرد زده‌ شده، مطمئن باشند خسارت آنها جبران می‌شود.»

تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب روبه‌روی دانشگاه تهران شدند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، طی روز گذشته اخباری در برخی رسانه‌ها منتشر شد که در آن تعداد صندوق‌های اجاره‌ای مورد سرقت قرارگرفته شعبه دانشگاه 1000 صندوق عنوان‌ شده بود که  بانک ملی این عدد را  تکذیب کرد. این در حالی است که بر اساس اعلام مسئولان بانک تعداد صندوق‌های موجود ۱۶۸ صندوق بوده که در سرقت رخ‌داده به تعدادی از این صندوق‌ها آسیب‌ رسیده و برخی صندوق‌های این شعبه آسیبی ندیده‌اند.

به‌دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد. همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد، اما به‌دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده، رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرده و فکر کرده مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای در خصوص تعهد بانک ملی ایران به جبران خسارت اموال مسروقه از صندوق‌های اجاره‌ای اعلام کرد: «در این خصوص هماهنگی‌های لازم با مقامات قضایی جهت تعیین بازپرس ویژه برای حضور در محل و رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان به‌ عمل‌ آمده و با هماهنگی مقام قضایی و در اسرع وقت نسبت به جبران کامل بهای اموال مسروقه اقدام خواهد شد.»

منبع جام جم
1 دیدگاه
  1. ایرانی می‌گوید

    به تو هم اعتمادی نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.