راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فروش اینترنتی خودرو در ایران: ۲ هزار میلیارد تومان

پرتال جامع خودروی کشور، مجری فروش اینترنتی محصولات شرکت‌های خودروسازی، یکی از رویدادهای صورت گرفته در حوزه تجارت الکترونیکی در کشور را رقم زد.

به گزارش راه پرداخت و به نقل از واحد ارتباطات مرکز گسترش فن‌آوری اطلاعات (مگفا) پس از گذشت ۳ سال از آغاز فروش اینترنتی شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور از جمله ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، سایپا دیزل و بهمن با همت و تلاش تیم مدیریتی و فنی مرکب از نیروهای متخصص در پرتال جامع خودرو کشور و شرکت‌های خودرو سازی و همچنین همکاری شبکه بانکی کشور و استقبال قابل توجه مردم، حجم فروش اینترنتی صورت گرفته از طریق پرتال جامع خودرو کشور به رقمی بالغ بر ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

براساس آمار منتشر شده موجود در کشور، حجم تجارت الکترونیکی در ایران، در سال ۱۳۸۴‌ رقم ۴۰ میلیارد ریال،‌ در سال ۱۳۸۵ رقم ۱۰۰ میلیارد ریال و در سال ۱۳۸۶‌ در حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده است که با مقایسه این آمار با آمار فروش اینترنتی خودرو می توان اذعان داشت که حجم فروش اینترنتی خودرو با رقمی بالغ بر ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال در نوع خود بی نظیر بوده و باعث تحول جدی در حوزه تجارت الکترونیکی در کشور شده است.

رتال جامع خودرو کشور به آدرس اینترنتی (www.iranecar.com) بر اساس ماده ۳۷ برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیکی کشور مصوب هیات وزیران طراحی و راه‌اندازی شده است و به عنوان یک سایت ایمن به عنوان بستر فروش اینترنتی شرکت‌های فعال در حوزه صنعت خودرو در حال بهره‌برداری است.

مسوولان امر امیدوارند فروش اینترنتی محصولات خودروسازان بعنوان یک الگوی مناسب مورد توجه سایر صنایع کشور قرار گرفته و تجربیات حاصله بتواند راه گشای مشکلات مطرح در حوزه تجارت الکترونیکی کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.