پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
در گردهمایی کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک مطرح شد: نظارت بدون برخورداری از ابزار جدید بانکداری الکترونیک و امکان پایش مدون میسر نخواهد بود
دبیر کل بانک مرکزی ج. ا. ا در گردهمایی سالانه کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک گفت: امروز نظام اقتصاد بانک محور است و نظارت بدون برخورداری از ابزار جدید بانکداری الکترونیک و امکان پایش مدون میسر نخواهد بود.
دبیر کل بانک مرکزی ج. ا. ا در گردهمایی سالانه کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک گفت: امروز نظام اقتصاد بانک محور است و نظارت بدون برخورداری از ابزار جدید بانکداری الکترونیک و امکان پایش مدون میسر نخواهد بود. وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به جایگاه نظام بانکی کشور و بپیشرو بودن آن در ارائه خدمات به روز به مردم تمامی نقاط کشور افزود: اگر دیروز ارائه خدمات بانکداری الکترونیک به عنوان یک مزیت مطرح بود امروز این مزیت یک الزام است و نقش مهمی در برنامههای حاکمیتی برعهده دارد. وی نگاه بانک مرکزی را به توسعه بانکداری الکترونیک یک نگاه راهبردی خواند و تاکید کرد شرکت خدمات انفورماتیک نقش مهمی در پیشبرد این نگاه راهبردی بر عهده دارد. آقای محمود احمدی در ادامه به پیشگام بودن شرکت خدمات انفورماتیک طی دو دهه در حوزه بانکداری الکترونیک اشاره کرد و خاطر نشان نمود: حفظ این جایگاه با در نظر گرفتن سرعت تحولات و افزایش تقاضا از سوی مردم برای دریافت خدمات جدیدتر نیازمند تحرک و فعالیت بیشتر است. هرچند بضاعت علمی و تخصصی و نیروی انسانی این شرکت جایگاهی بینظیر برای آن رقم زده است؛ اما توقعات بسیار بیش از اینهاست.
مهندس نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک:
بقا در گرو قدرت تطبیق با تغییرات است
مهندس سید ابوطالب نجفی طی سخنانی در گردهمایی سالانه کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک به تحولات پیش روی نظام بانکی پرداخت و ضمن تشریح وضعیت شرکت خدمات انفورماتیک برنامههای شرکت را در همسویی با این تحولات مورد توجه قرار داد.
مهندس سید ابوطالب نجفی طی سخنانی در گردهمایی سالانه کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک به تحولات پیش روی نظام بانکی پرداخت و ضمن تشریح وضعیت شرکت خدمات انفورماتیک برنامههای شرکت را در همسویی با این تحولات مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به موج چهارم تحولات در فناوری یادآورشد: امروزه هر فرد عادی قادر به استفاده از رایانه است و میتواند سرویس دلخواه را با اتصال به شبکه دریافت نماید. ارائه دهندگان خدمات نیز بر همین اساس در پی انعقاد قراردادهای میلیون دلاری نیستند بلکه خدماتی را ارائه میدهند که به ازاء هربار مراجعه مبلغی را دریافت نمایند. در چنین شرایطی شرکت نیز باید به سرعت با روند تحولات همسو گردد. اما در مسیر این همسویی با دشواریهایی چون سرعت تغییرات فناوری، تغییر رویکردها در بازار کسب و کار و برخی عوامل موثر دیگر که به نوعی برنامهریزی برای آینده را دشوار میکند روبه رو است. به عنوان مثال با اجرایی شدن برنامه کاهش شعب آنچه به سرعت افزایش مییابد کانالهای ورود به شبکه است. با افزایش کانالهای ورودی آنچه اهمیت مییابد ریسک امنیت است که باید به صورت جدی در ارائه محصولات و خدمات مورد توجه قرار گیرد. مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به برنامههای بانک مرکزی در مقوله اعتبار سنجی مشتریان و تقویت نظارت بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: تولید ابزار اجرایی این برنامهها بر عهده شرکت خدمات انفورماتیک میباشد و خوشبختانه اقدامات خوبی هم صورت گرفته است به عنوان مثال محصول مربوط به راهاندازی سیستم ضد پولشویی در حال حاضر آماده شده است در مورد ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و همچنین pspها نیز اقدامات در خور توجهی صورت گرفته است. وی در ادامه به تدوین و مستند سازی برنامه ریزی و استراتژی شرکت که بیش از این مدون نشده بود اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامههای حاکمیتی و سایر برنامههای شرکت این استراتژی در چند بخش ارائه و همچنان در دست بررسی میباشد. آنچه به طور خاص میتوان به آن اشاره کرد: توجه به مقولاتی چون بکارگیری هوش تجاری در بانکداری، حذف کامل پول کاغذی تا سال ۲۰۲۰، حاکمیت فناوری مجازی در تمامی امور و جایگاه ویژه موبایل بانکینگ میباشد. خوشبختانه شرکت اقدامات در خور توجهی را در هر یک از این موارد صورت داده اما در برخی موارد چون موبایل بانکینک هنوز جای کار بسیاری است.
شبکه امن اختصاصی بانکها
وی به ایجاد شبکه امن اختصاصی بانکها به درخواست بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: همانگونه که پیشتر هم گفتیم بحث امنیت برای بانکها یک امر کاملا جدی است و بانک مرکزی هم به صورت پیگیرانه از شرکت ایجاد چنین شبکهای را خواسته است. مهندس نجفی همچنین ضرورت برخورد غیر انفعالی با مشتریان را مطرح نمود و اظهار داشت باید در این حوزه به نحوی عمل کنیم که از مشتری پیشی بگیریم و ما به او ارائه خط مشی کنیم. در مجموع هدف ما این است تا جایگاه شرکت را در بخش حاکمیتی ارتقا داده و ظرفیتهای خود را برای اجرای پروژههای حاکمیتی افزایش دهیم. باید پذیرفت که شرکت قادر است تا راه حل جامع بانکی ارائه دهد. وی همچنین توجه به شایسته سالاری و ارتقاء دانش نیروی انسانی را برای همراهی با این برنامهها مهم عنوان کرد.