راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سیمرغ تجارت، پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی را اجرایی کرد

Simorgh-logo-way2pay-92-09-20همه ما روزانه از وسایل نقلیه عمومی بالاخص تاکسی‌ها استفاده می‌کنیم و پرداخت کرایه آنها وقتی پول خرد به همراه نداشته باشیم مشکلات زیادی را هم برای راننده و هم برای مسافر به وجود آورده می‌آورد. شرکت سیمرغ تجارت بنابر ماموریت خود که ارائه خدمات پرداخت خرد الکترونیکی به افراد جامعه به منظور افزایش بهره‌وری اقتصادی، بالا بردن بهداشت جامعه، افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینه‌های صدور مجدد اسکناس است اقدام به راه‌اندازی سیستم پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی نموده است و اولین گام این طرح را در قزوین برداشته است.

Simorgh1-way2pay-92-09-20

.

قزوین پیشتاز در عرصه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی

سیستم هوشمند پرداخت کرایه تاکسی 18 آذرماه توسط شرکت سیمرغ تجارت با همکاری شرکت کوروش تاکسی قزوین با حضور جعفر پشامی مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت و کاشی‌پزها مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر قزوین به بهره‌برداری رسید.

.

نحوه کار سیستم هوشمند پرداخت کرایه تاکسی

براساس سیستم هوشمند پرداخت کرایه تاکسی، مسافران برای پرداخت وجه کرایه خود نیازی به همراه داشتن پول خرد ندارند و با استفاده از کارت بانکی و دستگاه pos موجود در تاکسی کرایه خود را پرداخت می‌کنند. با عملیاتی شدن این پروژه توسط شرکت سیمرغ تجارت 60 تاکسی در قزوین به سیستم پرداخت الکترونیک متصل شده‌اند که سه عدد از این تاکسی‌ها، تاکسی بانوان است. همچنین با استفاده از این سیستم که نام کامل آن سیستم کنترل، راهبری و پرداخت الکترونیک است می‌توان با استفاده از دستگاه GPS موجود در تاکسی مسیر آنها را کنترل کرد و با دستگاه TX تاکسی‌ها را برای انتخاب بهترین مسیر راهبری کرد.

Simorgh2-way2pay-92-09-20

.

پشامی از مزایای پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی می‌گوید

جعفر پشامی مدیر عامل شرکت سیمرغ تجارت می‌گوید: قزوین اولین ایستگاه از پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در سطح ایران است و همانگونه که ماموریت شرکت ما که ارائه خدمات پرداخت خرد الکترونیکی به افراد جامعه است، اجرای این طرح ادامه خواهد داشت. همچنین پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی منافع بسیاری برای مسافران، رانندگان و در کل برای سیستم حمل‌ونقل دارد که برخی از آنان عبارتند از:

  • خودكارسازی فرآيند پرداخت كرايه و افزايش رضايتمندی شهروندان و رانندگان تاكسي
  • فراهم سازی امكان دريافت و پرداخت دقيق كرايه مطابق با تاكسيمتر
  • نظارت و مديريت بر فعاليت‌هاي ناوگان تاكسيراني و اهتمام به ايجاد رويه‌های بهبود مستمر
  • دستيابي به آمار و اطلاعات تحليلی و يكنواخت سازی ارائه خدمات
  • كاهش هزينه‌های جابجايی پول‌ خرد و در نتيجه ارتقاء سطح سلامت جامعه از جنبه‌های بهداشتي و روانی
  • توسعه بستر لازم براي استفاده از پول الكترونيكي در شهر الكترونيكی
  • ارتقاء انضباط و امنيت اجتماعی در شهر

.

رهنما از تجربه‌اش در پیاده‌سازی طرح پرداخت الکترونیک تاکسی می‌گوید

رهنما مدیرعامل شرکت کوروش تاکسی قزوین است و سیستم پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی با همکاری وی و بر روی تاکسی‌های شرکت کوروش تاکسی قزوین انجام شده است. وی در مورد اجرای این طرح می‌گوید: طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی طرحی جدید است ولی با صحبت‌هایی که با شرکت سیمرغ تجارت انجام دادیم ترجیح دادم پیشقدم باشم و این طرح را انجام بدهم. پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی طرحی نوین است، این طرح در قزوین به خوبی اجرا می‌شود و ما الگویی برای سایر ایران خواهیم شد. رهنما درباره سرعت اجرای طرح می‌گوید: این طرح با سرعت بالایی انجام شد و ما از اول تابستان بود که شروع به تنظیم قراردادها کردیم و امروز بعد از پنج ماه به ثمر رسید. ما قصد داریم تا عید 300 تاکسی را به سیستم پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی متصل کنیم و امروز با 60 تاکسی استارت کار را زده‌ایم که سه عدد از آنها تاکسی بانوان است و من امیدوارم همکاری مستمری را با شرکت سیمرغ تجارت داشته باشیم.

Simorgh3-way2pay-92-09-20

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.