راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پشتیبانی به‌موقع؛ شرط رضایت کاربران از یک صرافی ارز دیجیتال

یکی از کلیدی‌ترین مفاهیم در دنیای تجارت نوین، «پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتری به‌عنوان مهم‌ترین دارایی یک کسب‌وکار» است. فاکتوری که با وجود پیشرفت فناوری، افزایش رقبا و افزایش حجم عظیمی از خودآموزها در بستر اینترنت، نه‌تنها از اهمیت آن کاسته نشده، بلکه روزبه‌روز با استفاده از ابزارهای آنلاین در حال تبدیل‌شدن به یک اصل در هر کسب‌وکاری است.

پشتیبانی در سیستم‌های مالی اما از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه در چنین بازارهایی کاربران به‌صورت 24ساعته در حال معامله هستند و اهمیت موضوع بیشتر به این دلیل است که کاربران بخشی از سرمایه خود را در این بازار قرار داده‌اند و اگر در زمان انجام معامله مشکلی برای کاربری پیش آید، تیم پشتیبانی می‌تواند با ارائه راهکار از هدر رفتن و به خطر افتادن سرمایه کاربر جلوگیری کند.

 از سوی دیگر در بازار ارز دیجیتال که در چند سال اخیر افراد زیادی را به خود جذب کرده، با کاربرانی مواجهیم که علاقه زیادی به یادگیری و سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند؛ همچنین این افراد نیاز دارند تا در کنار یادگیری از سرمایه خود نیز حمایت کنند که بار این موضوع هم بر دوش تیم پشتیبانی است.

نوبیتکس هم در ماه‌های گذشته توانسته با پشتیبانی به‌موقع، کاربران را در مسیر سرمایه‌گذاری بهتر و امن‌تر همراهی کند که همین موضوع در گزارش آخر سال نوبیتکس نمایانگر رشد قابل قبول این مجموعه از ابتدا تا انتهای 2021 است.


کاهش زمان انتظار برای پاسخگویی پشتیبانی آنلاین


یک نگاه اجمالی به نمودارها نشان می‌دهد که میزان انتظار برای پاسخگویی به چت‌های آنلاین در ژانویه 2021 کمی بیشتر از هزار ثانیه بوده؛ این زمان انتظار در ماه می همان سال به تقریباً 400 ثانیه و در دسامبر به 65 ثانیه کاهش پیدا کرده است. این اعداد به ما می‌گویند به‌طور متوسط زمان انتظار کاربران برای پاسخگویی به چت‌های آنلاین پشتیبانی نوبیتکس در نیمه دوم سال 2021 به یک‌دهم میانگین ماه‌های ابتدایی کاهش پیدا کرده است.

البته این کاهش زمان انتظار در حالی رخ داده که کاربران بیشتری با نوبیتکس در ارتباط بوده‌اند. اگر سری به نمودار تعداد چت‌های آنلاین بزنیم، این رشد تعداد کاربران کاملاً مشخص و مشهود است. مثلاً در ماه ژانویه 2021 تعداد تماس‌ها کمی بیشتر از دو هزار نفر، در ماه ژوئن حدوداً سه هزار نفر و در ماه نوامبر پنج هزار و 800 مورد بوده است. در نتیجه پشتیبانی نوبیتکس در سال 2021 با یک‌میلیون و 330 هزار نفر از کاربران این مجموعه گفت‌وگوی آنلاین داشته که عدد قابل توجهی است.


پرکارترین ساعات تیم پشتیبانی


پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در 24 ساعت شبانه‌روز فعال است. بیشترین تعداد گفت‌وگوی آنلاین در روز از ساعت 11 تا 12 ظهر و شب‌ها هم حدود ساعت 18 تا 19 ثبت شده‌اند و تعداد گفت‌وگو با این مجموعه به‌ترتیب بیش از 90 هزار و نزدیک به 70 هزار بار بوده است.

نمودارها نشان می‌دهد شنبه‌ها پرکارترین روز تیم پشتیبانی است. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند هفته خود را با گفت‌وگو شروع کنند و 12 درصد کل تماس‌ها در روز شنبه انجام می‌شود و 10 درصد از تماس‌ها هم مربوط به روز پنجشنبه است. در این میان بین ساعات 11 و 12 بیشترین تماس‌ها با نوبیتکس برقرار شده است. البته به‌دلیل حجم بالای کاربران به‌ندرت پیش می‌آید که تماسی ناموفق باشد و پیش از برقراری تماس با تیم پشتیبانی قطع شود، اما هنوز برخی تماس‌ها پیش از برقراری ارتباط با اپراتور به پایان می‌رسد. البته باز هم پیشرفت نوبیتکس نسبت به ماه‌های ابتدایی کاملاً مشخص است.

برخی تماس‌ها با پشتیبانی مجموعه تا 43 دقیقه هم به طول انجامیده و همین موضوع نشان می‌دهد اپراتورهای تیم پشتیبانی عجله‌ای برای تمام‌کردن تماس ندارند و با دل و جان وقت می‌گذارند.


کاهش زمان پاسخ‌دهی به تیکت‌ها


در ماه‌های ابتدایی شروع به کار نوبیتکس پاسخ‌دهی به تیکت‌ها از موضوعات زمان‌بر بود که همین امر موجب نارضایتی برخی کاربران شده بود. مثلاً برای پاسخ‌دهی به تیکت‌ها به‌طور متوسط 15 ساعت زمان لازم بود، اما در سه ماه پایانی 2021 این زمان به پنج ساعت کاهش پیدا کرده است. همین یک قدم بزرگ و مؤثر و نشان از پیشرفت و رشد مجموعه است. گزارش منتشرشده نشان می‌دهد در سال 2021 نزدیک به 155 هزار تیکت در پشتیبانی نوبیتکس ثبت شده است.

متن کامل گزارش سال نوبیتکس در این لینک منتشر شده و قابل مشاهده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.