راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت راهنمای خدمات چک از طریق پیامک امکان‌پذیر شد

بانک مرکزی در راستای تکمیل خدمات چک‌های صیادی شرایطی را فراهم کرده که با ارسال پیامکی بدون متن به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ راهنمای خدمات چک برای متقاضی ارسال شود تا او با استفاده از این راهنما، نسبت به ثبت، تأیید، انتقال و انواع استعلام اقدام کند.

بانک مرکزی اعلام کرده سامانه پیامکی با امکان راهنمایی افراد برای دریافت خدمات مرتبط با چک‌های جدید صیادی توسط این بانک راه‌اندازی شده و هموطنان می‌توانند برای دریافت این خدمات با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ اقدام کنند. برای استفاده از خدمات این سامانه در مرحله اول می‌توان با ارسال پیامک خالی به سرشماره 4040701701، از انواع خدمات مرتبط با سامانه مطلع شد، سپس با ارسال کدهای اولیه نسبت به دریافت کامل راهنمای هر خدمت به‌صورت جداگانه اقدام کرد.

گفتنی است کاربران چک بعد از دریافت راهنما می‌توانند خدمات چندگانه ثبت، تأیید، انتقال و انواع استعلام‌ها (وضعیت چک و صادرکننده آن) را از این سرشماره دریافت کنند.

یکی از مزایا و تفاوت‌های اصلی سامانه پیامکی نسبت به سایر روش‌ها امکان مشاهده وضعیت چک‌های شخص صادرکننده است. به عبارتی ذی‌نفعان چک می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی از وضعیت چک‌های صادرکننده اعم از چک‌های برگشتی، رفع سوءاثرشده و حتی چک‌های در راه صادرکننده چک باخبر شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های سامانه پیامکی معرفی شماره همراه برای آگاهی از ثبت چک به نام شخص است. افراد برای دریافت این خدمت باید صادرکننده یا ذی‌نفع چک باشند و شماره تلفن خود را به سامانه معرفی کنند و سپس فرایند استعلام چک توسط صادرکننده یا ذی‌نفع را انجام دهند. پس از آن، هر زمان که چکی به نام فرد ثبت یا منتقل شود پیامک «ثبت چک با نام او» برایش ارسال می‌شود.

منبع بانک مرکزی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.