راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور پر رنگ سخت‌افزاری‌ها در نمایشگاه الکامپ

نوزدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک یا همان الکامپ خودمان امروز یکشنبه تمام می‌شود. هیجانی که در بازدیدکنندگان این نمایشگاه وجود دارد را در کمتر نمایشگاهی می‌توان دید حتی در نمایشگاه کتاب هم این قدر هیجان نیست.

امسال هم، اپراتورهای مخابرات، شرکت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در نمایشگاه حضور داشتند. از بزرگی غرفه‌های سخت‌افزاری و شبکه‌ای نسبت به شرکت‌های نرم‌افزاری می‌توان گرایش محسوس ما ایرانی‌ها به گجت‌ها را مشاهده کرد. اصولا ما ایرانی‌ها حاضریم کلی پول بابت خرید یک گجت، سرور یا هر وسیله سخت‌افزاری بدهیم اما برای پرداخت یک هزارم آن در ازای خرید یک سرویس یا نرم‌افزار مردد هستیم. فرقی نمی‌کند این خرید یک برنامه کاربردی ساده موبایل باشد یا نرم‌افزارهای سه‌لایه‌ای مورد نیاز سازمان‌ها. ما نرم‌افزار را از ایده تا دیده تولید می‌کنیم اما برای سخت‌افزار در کوچک‌ترین قطعات هم به کشورهای دیگر وابسته هستیم. جذابیت یا سود مالی سخت‌افزار، سرمایه‌گذاری برای رشد نرم‌افزاری را کمرنگ کرده است.

در بخش پرداخت الکترونیک الکامپ امسال بعضی ازشرکت‌های ارائه‌دهنده کدهای USSD از جمله پرداخت الکترونیک سامان(همراه24)، آسان پراخت (آپ‌) و اینفوتک و مبنا کارت (#770*) حضور داشتند. کدهایی که خیلی خوب که گسترش پیدا کرده‌اند و همین باعث شده تقریبا همه بانک‌ها یک کد اختصاصی داشته باشند. همراه 24 و آسان پرداخت سرویس جدیدی را در این نمایشگاه رونمایی کردند. به این ترتیب که برای خرید بلیت اتوبوس یا قطار، کاربران می‌توانند با استفاده از این کدها بلیت خود را رزرو کنند. بعد از خرید یک کد رهگیری در اختیار کاربران قرار داده می ‌شود که با ارائه این کد در زمان سفر، بلیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همراه 24 این سرویس را برای خرید‌های اینترنتی هم در نظر گرفته بود؛ بنابراین وب‌سایت‌هایی که با راه‌اندازی درگاه مشکل دارند می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. تحویل کالا نیز مانند بلیت منوط به ارائه کد رهگیری است.

نمایشگاه الکامپ به همه خوبی‌ها و بدی‌هایش امروز تمام می‌شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.