راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری اسلامی به سبک «فاکتور صوری»

سیدمهدی کرباسی از ساخت مستندی با مضمون بانکداری اسلامی خبر داد. به گفته او فیلمبرداری «فاکتور صوری» به پایان رسیده و این مستند اواخر آذر ماه به صورت نسخه نهایی آماده پخش می‌شود.

سیدمهدی کرباسی مستندساز درباره مراحل تولید مستند «فاکتور صوری» گفت: نسخه اولیه این مستند آماده شده و در حال اضافه کردن چند تصویر به این کار هستیم و می‌شود گفت که سیر مستندی کار آماده شده است.

.

موضع مستند «فاکتور صوری» چیست؟

وی درباره موضوع این مستند توضیح داد: موضع اصلی این مستند بحث بانکداری اسلامی است و در واقع می‌خواهیم بگوییم که در ساحت قانون و اجرا با بانک‌هایمان قانونی و شرعی کار می‌کنند و اینکه بانک‌های ما چه میزان قانون بانکداری بدون ربا را اجرا می‌کنند. در این مستند به سوژه‌های زیادی پرداخته شده و قانون مد نظر در خصوص بانک‌ها را محک می‌زند و در انتهای کار هم به مباحث آکادمیک و عمده‌تری پرداخته می‌شود و به علت بیان ساده این مستند سئوالات مردم درباره روش کاری بانک‌ها را پاسخ می‌دهد.

این مستندساز با اشاره به راوی‌­محور بودن مستند افزود: راوی در این مستند به شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، بابل و قم سفر می‌کند و برای یافتن پاسخ سوال‌های خود، از نظر کارشناسان مختلفی همچون دکتر سیدعباس موسویان عضو شورای فقهی بانک‌ مرکزی، دکتر محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی، دکتر ایرج توتونچیان استاد دانشگاه الزهرا(س)، دکتر ژولین پلیسیه (یاسین علی) دکترای اقتصاد اسلامی دانشگاه تولوز فرانسه و دکتر سبحانی استاد دانشگاه استفاده می‌کند. فیلمبرداری «فاکتور صوری» به پایان رسیده و این مستند اواخر آذر ماه به صورت نسخه نهایی آماده پخش می‌شود.

عوامل تولید این مستند عبارتند از: مصطفی رضوانی تهیه کننده، سید مهدی کرباسی کارگردان، رضا صادقی نویسنده، سیدمحمد جعفری راوی.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.