پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
نارضایتی مردم از فروشگاههای اینترنتی ناشی از چیست؟
بیش از یک سوم خریداران اینترنتی از کیفیت اجرای قوانین طراحی شده در جهت حمایت از آنها راضی نیستند.
تحقیقات نشان میدهد بیش از نیمی از فروشگاههای اینترنتی به اجرای تعهدات خود در بازپرداخت کامل وجوه به مشتریان در مواقع مورد نیاز پایبند نبودهاند و یک چهارم آنها بهطور غیرقانونی وجوه را با کسر مقداری از آن به مشتریان بازگرداندهاند. همچنین 43 درصد وبسایتها مشتریان را از حقوق قانونی خود در کنسل کردن خرید انجام شده مطلع نمیکنند. وضع قوانین در حوزه تجارت الکترونیک به چند دلیل مهم است؛ یکی حمایت از خریداران آنلاین و دیگری ایجاد اطمینان از بیطرفی و فراهم کردن میدان فروش هموار برای کاربران.
در طول این تحقیق، پژوهشگران چندین خرید آزمایشی انجام دادند تا دریابند در پروسه خرید از فروشگاههای اینترنتی، پرسنل وبسایت چگونه با مشتریان رفتار میکنند. همچنین برای بررسی اینکه آیا اپراتورهای سایت به تعهدات خود پایبند بودهاند یا خیر خریدها قبل از هفت روز (طبق قانون تا هفت روز مشتری میتواند خرید انجام شده را کنسل کند) کنسل شدند.
منبع: ایران کیش