راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

متن کامل ایمیل شاپرک به فروشگاه‌های اینترنتی

shaparakپس از انتشار خبرهای مربوط به انتقال درگاه‌های پرداخت‌های مجازی به شاپرک، عکس‌العمل‌های متفاوتی را از رسانه‌های مختلف دیدیم و هر یک به نحوی سعی در روشن نمودن این موضوع داشتند. وبنا نیز جدیدا در همین راستا متن کامل ایمیلی که در ادامه مرحله ثبت وب سایت در سایت شاپرک برای آنها ارسال شده است را منتشر کرده که در ادامه آمده است:

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک

پذیرندگان محترم فروشگاه‌های اینترنتی

همانطور که مستحضر هستید بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده کلیه پرداخت‌های اینترنتی تا پایان آذر ماه سال جاری در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت «شاپرک» متمرکز شده و تراکنش‌های مذکور صرفا از طریق شاپرک یکپارچه‌سازی می‌شود. لذا پذیرندگان محترم اینترنتی برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی لازم است در فرصت زمانی باقیمانده نسبت به انجام موارد زیر اقدام نمایند:

اخذ درگاه پرداخت اینترنتی صرفاً از طریق شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز: از آنجایی که کلیه پرداخت اینترنتی شامل خرید کالا یا خدمات و پرداخت قبض در شبکه شتاب از تاریخ مقرر شده طریق بانک‌ها متوقف خواهد شد، لذا پذیرندگان اینترنتی برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی فقط باید از طریق عقد قرارداد با شرکت‌های ارایه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز بانک مرکزی که بر روی سایت شاپرک اسامی آنها اعلام شده است اقدام نمایند.

تسویه حساب: تسویه حساب با پذیرندگان در پایان روز مالی انجام و با توجه به نوع فعالیت سایت یا فروشگاه اینترنتی، حجم تراکنش‌ها و توافقات بین پذیرنده با شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP)، وجه آن حداقل در اولین سیکل پایا، در روز مالی بعد از آن پرداخت می‌گردد.

تغییر آدرس URL: کلیه صفحات پرداخت اینترنتی تحت دامنه شاپرک به آدرس shaparak.ir تعریف و به شکل https://PSPname.shaparak.ir خواهند بود. لذا بر این اساس در آدرس معرفی شده و در قسمتPSPname نام شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک ذکر می‌شود و بر اساس نام شرکت متغییر خواهد بود. لذا پذیرندگان محترم برای تغییر آدرس URL صفحه درگاه پرداخت اینترنتی لازم است با هماهنگی شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت طرف قرارداد، از طریق پشتیبانان فنی سایت خود، نسبت به تغییر آدرس URL اقدام نمایند.

استفاده از حداکثر دو درگاه پرداخت اینترنتی در سایت پذیرنده: از آنجایی که تغییرات ساختاری و افزایش کیفیت ارائه خدمات، نیازی به تعدد درگاه‌های پرداخت برای یک سایت یا فروشگاه اینترنتی وجود ندارد و از نظر دارندگان کارت‌های بانک‌های مختلف این درگاه‌ها تفاوتی نخواهند داشت از این رو هر سایت یا فروشگاه اینترنتی حداکثر می‌تواند همزمان از دو درگاه پذیرش اینترنتی استفاده نماید. پذیرنده اینترنتی می‌تواند نسبت به انتخاب درگاه‌های پرداخت اینترنتی بر اساس کیفیت خدمات مورد نظر خود اقدام نموده و همچنین حساب مربوط به هر بانکی را جهت تسویه مبالغ تراکنش‌ها به شرکت مذکور اعلام نمایید.

اخذ نماد اعتماد الکترونیکی: طبق مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه پذیرندگان موظف به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیک جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی می‌باشند و لازم است در فرصت زمان باقیمانده هر چه سریع‌تر نسبت به اخذ آن اقدام نمایند. پذیرندگان محترم در صورت بروز مشکل در اخذ نماد می‌توانند از طریق شرکت‌های PSP خود نسبت به تسریع این موضوع اقدام نمایند.

نکته:

در نهایت لازم به ذکر است، به منظور جلوگیری از تخلف و کاهش امکان سوء استفاده، بخصوص جلوگیری از هک اطلاعات دارندگان کارت با روش‌هایی مانند فیشینگ (Phishing) که متداول‌ترین روش سوء استفاده است، درگاه‌های پرداخت اینترنتی از SSL معتبر به نام شبکه الکترونیکی پرداخت کارت «شاپرک» استفاده می‌نمایند. با توجه به رسالت شاپرک جهت شفاف‌سازی، اخبار مربوط به این حوزه در اولین فرصت برای اطلاع شما ارسال خواهد شد.

منبع: وبنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.