راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با آمازون پرداخت کنید

وب سایت آمازون با راه اندازی سرویس جدید پرداخت آنلاین سعی دارد راه را برای رقیب خود «پی پال» ناهموار سازد.

از 8 اکتبر 2013، سرویس موسوم به یک کلیک یا همان Login and pay with one click برای 215 میلیون کاربر فعال در آمازون در دسترس قرار گرفت تا کاربران آمازون برای پرداخت‌های آنلاین اسیر بوروکراسی آنلاین پرداخت نشوند و همه چیز با یک کلیک انجام شود. بکار گیری این روش برای کاربران شناخته شده سایت، امکان صرفه جویی در وقت و تشویق کاربر به استفاده از این سرویس به جای سرویس‌هایی مانند پی پال را فراهم می‌سازد.

برای عرضه کنندگان عمده که به صورت آنلاین با آمازون کار می‌کنند امکانات جدید همراه با پرداخت با یک کلیک فراهم شده تا مسائلی چون ردیابی بسته، تاریخچه خرید، تخفیف‌های ویژه و … را در یک باکس داشته باشد. برای مصرف کنندگان نیز پرداخت با یک کلیک به معنای پرهیز از ثبت نام برای چندین خرید در هر فروشگاه اختصاصی خواهد بود.

برای بیزینس‌ها ضمن گارانتی ضد کلاهبرداری، هر خرید به صورت جداگانه حساب شده و آمازون آبونه ماهانه بابت خرید و فروش از بیزینس‌ها دریافت نمی‌کند. شرکای آمازون مانند Gogo, Ace Hardware, Brookstone, J&R Electronics, Lenovo, OWC, and Petco از امروز می‌توانند از امکانات جدید بهره مند شوند. بسیاری از بیزینس‌ها از وارد کردن چند باره اطلاعات خود برای پرداخت‌های متنوع دچار مشکل شده بودند و حالا نیاز به انجام مراحل گوناگون نیست، هر چند هنوز هم برای پرداخت آنلاین می‌توانند شماره کارت اعتباری را مجددا وارد کرده و یا با پی پال پرداخت کنند. پرداخت‌های تحت وب در انحصار پی پال بوده و آمازون سعی دارد این انحصار را بشکند. سال گذشته آمازون 61 میلیارد دلار خرید و فروش آنلاین را به ثبت رساند.

گفتنی است پی پال نیز به دنبال توسعه پرداخت‌های آنلاین خود بوده و اخیرا با خرید کمپانی Braintree به قیمت 800 میلیون دلار، پلتفورم نرم افزاری خود را ارتقاء داده است.

amazon-way2pay-92-07-21

منبع: خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.